اخبار داغ

توسط مؤسسه جوانان آستان قدس برگزار شد؛

دوره کشوری تربیت استاد عقاید اسلامی ویژه تدریس به‌جوان و نوجوان

دوره کشوری تربیت استاد عقاید اسلامی ویژه تدریس به‌جوان و نوجوان
سومین دوره کشوری تربیت استاد عقاید اسلامی توسط مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با حضور ۱۷۰ طلبه از حوزه‌های علمیه سراسر کشور به مدت 10 روز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، این دوره با هدف بسترسازی جهت پرورش نیروهای متخصص با توان تبیین عقاید شیعه به صورت نظام‌وار و منسجم و پاسخگویی به شبهات ذهنی دانش‌آموزان و همچنین آشنایی بیشتر طلاب با شبهات روز مطرح در جامعه و به تبع آن آشنایی با افق‌های نو پژوهشی در زمینه کلام اسلامی برنامه‌‏ریزی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

محتوای ارائه‌شده در این دوره از جمله معارف کاربردی شامل معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، خداشناسی، معادشناسی، اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی، همچنین روش تدریس عقاید و مهارت مطالعه خواهد بود که شرکت‌کنندگان از محضر اساتیدی چون آیت‌الله فیاضی، دکتر عبودیت، حجت‌الاسلام وکیلی و غیره استفاده کردند.

,

 

,

لازم به یادآوری است بیش از یک هزار داوطلب برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کردند که پس از مصاحبه، 100 طلبه مرد و ۴۰ طلبه زن از 20 استان کشور برای شرکت در این دوره انتخاب شده و به مدت 10 روز در فضای اردوگاهی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در کلاس‎های مختلف شرکت کردند.

,

یکی از اصلی‌ترین ملاک‎‎های گزینش ثبت‎نام‌کنندگان در این دوره، سابقه فعالیت تربیتی در حوزه جوان و نوجوان بود که در پایان دوره غالب شرکت‎کنندگان نسبت به محتوای ارائه شده، آن را نیاز واقعی جوان و نوجوان امروز می‎دانستند.

,

در این دوره ۱۰ روزه برای شرکت‎کنندگان بیش از ۱۰۰ ساعت برنامه آموزشی، مباحثه، همایش‌‏های تخصصی و بهره‌‏مندی یک روزه از اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) تدارک دیده شد.

,

 

,

در پایان شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی این دوره شرکت کرده و به افرادی که نمره قبولی از این آزمون و مصاحبه کسب کنند گواهینامه شرکت در دوره اهدا خواهد شد و در آینده از آنان به عنوان اساتید دوره‎های تربیتی حوزه جوان و نوجوان استفاده خواهد شد.

,

مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی تاکنون ۸ دوره تربیت مربی و تربیت استاد را در سطح کشور و استان به منظور ایجاد شبکه‎ای از مربیان و اساتید معارف اسلامی متخصص درحوزه جوان و نوجوان برگزار کرده است که از آنان به عنوان بازوان تربیتی خود در فضای کشور استفاده می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه