اخبار داغ

​مدیرگمرک چابهار:

پایان اسفند آخرین فرصت ترخیص قطعات خودرو از گمرک چابهار/ اجازه تعلل به ایران خودرو و سایپا نمی دهیم

پایان اسفند آخرین فرصت ترخیص قطعات خودرو از گمرک چابهار/ اجازه تعلل به ایران خودرو و سایپا نمی دهیم
مدیرگمرک چابهار با بیان اینکه پایان اسفند آخرین مهلت ترخیص قطعات خودرو از گمرک چابهار است، گفت: امیدواریم این قطعات تا فروردین ماه در اختیار کارخانه های خودروسازی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیز شمس در گفتگو با عصرهامون گفت: بنده اگر نتوانم کاری را به پیش ببرم موضوع را با خبرنگاران در میان می گذارم اهل کار باندی و حزبی نیستم و بر پایه مقررات تصمیم گیری می کنم.

وی در واکنش به سخنان مدیرعامل منطقه آزاد که گفته بود انبار کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد هیچ مشکلی ندارد بیان داشت: مصاحبه آقای کُردی فنی و قانونی بود، دپو حق قانونی منطقه آزاد چابهار است، در قانون گفته می شود در منطقه آزاد مدت زمان دپو کالاها به مسئولین این مناطق برمی گردد و مدیرعامل منطقه آزاد می تواند بعد از هر زمانی به گمرک اعلام کند که کالا متروکه است، اما باید گفت این سه هزار کانتینر در منطقه آزاد دپو نشده بود.

وی ادامه داد: قانون می گوید مدت نگهداری کالا در گمرک ایران تنها سه ماه است که در صورت بروز مشکلات پیش بینی نشده بیست روز دیگر به این زمان اضافه می شود.

شمس با اشاره به دپوی سه هزار کانتیتر قطعات خودرو در گمرک چابهار گفت: این کالاها ارتباطی به منطقه آزاد چابهار نداشت و همان قطعات خودرو مربوط به ایران خودرو و سایپا می باشد سه ماه در انبارهای سازمان بنادر قرار داشت و اعلام شد با توجه به گذشت مهلت قانونی این کالا متروکه به حساب می آیند.

مدیرگمرک چابهار افزود: در همین خصوص به این دو شرکت اعلام شد که سریعا نسبت به ترخیص کالا اقدام کنند.

وی با اشاره اینکه این دو شرکت خودروساز مشکلات مالی را دلیل عدم ترخیص عنوان کردند، گفت: در همین راستا فرصتی یکماه به آنان داده شد که با احتساب این زمان ایران خودرو و سایپا تنها تا پایان اسفند ماه برای ترخیص کالاهای خود فرصت دارند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین گمرک تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته و اعلام کرده است کسانی که با بانک مشکل دارند می‌توانند 70 تا 80 درصد کالای خود را ترخیص کرده و مابقی را به‌عنوان وثیقه در بندر بگذارند.

وی در پایان با تاکید براینکه اجازه تعلل در ترخیص قطعات خودرو به دو شرکت خودرو ساز را نمی دهیم بیان کرد: فعالیت گمرک چابهار به صورت 24 ساعته است و این دو شرکت هم در حال حاضر با سرعت به دنبال ترخیص قطعات خود می باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه