اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور:

عدم اعتماد به مردم مهمترین ضعف دولت و مجلس است / باید انحصار واردات محصولات استراتژیک شکسته شود

عدم اعتماد به مردم مهمترین ضعف دولت و مجلس است / باید انحصار واردات محصولات استراتژیک شکسته شود
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور عدم اعتماد به مردم را مهمترین ضعف دولت و مجلس دانست و گفت: در حوزه اقتصادی دولت همچنان خود را متصدی برخی اموری می داند که قابلیت مدیریت آن توسط بخش خصوصی و خود مردم وجود دارد و این برخلاف اعتماد به مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، غلامرضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سازمان بسیج اصناف امتداد مردمی، نظام است، گفت: بزرگترین امتیاز بسیج اصناف مردمی بودن آن است چرا که با حضور مردم شکل گرفته و با حضور مردم اداره می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

وی با اشاره به هدف بسیج در یاری رساندن به فعالان اقتصادی در بخش های  تولید، توزیع و صادرات، گفت: در اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی و اتاق های بازرگانی و اتاق های تعاون، رده های بسیج ایجاد شده است و توسعه خواهد یافت.

,

حسن پور ادامه داد: کلیه مراحل تولید، توزیع و صادرات به دست خود فعالان اقتصادی اداره می شود و مسئولیت آن هم به عهده خودشان است و بسیج اصناف فقط نقش یک ستاد راهبردی دارد که این مجموعه را هدایت خواهد کرد.

,

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان سرتیتر کلیه برنامه ها در دستور کار جدی رده های مقاومت بسیج اصناف قرار گرفته است و بعضی از نشانه های آن هم ظاهر شده است، تصریح کرد: شعار بسیج اصناف، تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی است و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی، مهمترین هدف این سازمان است.

,

 

,

بسیج اصناف بلندگوی مردم، اصناف و فعالان اقتصادی است

, بسیج اصناف بلندگوی مردم، اصناف و فعالان اقتصادی است, بسیج اصناف بلندگوی مردم، اصناف و فعالان اقتصادی است,

وی برنامه های پیش روی بسیج اصناف در سال 98 را در سه حوزۀ خدمت رسانی، مطالبه گری و روشنگری برشمرد و گفت: پیگیری موضوعات اقتصاد مقاومتی، کمک به محرومین، اشتغال زایی و هر فعالیتی که به عنوان خدمت رسانی محسوب می شود زیر مجموعه سرفصل خدمت رسانی قرار خواهد گرفت.

,

حسن پور تأکید کرد: به جای اینکه دولت و بخش خصوصی  پاسخگوی وضعیت اقتصادی موجود باشند، مشکل را گردن یکدیگر می اندازند.

,

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی تصریح کرد بسیج اصناف بلندگوی اصناف و فعالان اقتصادی است و همه مردم و فعالان اقتصادی می توانند از این تریبون در سراسر کشور استفاده کرده و حقوق خود را استیفا کنند.

,

وی در خصوص سرفصل مطالبه گری اظهار کرد: مطالبه گری از بخش دولتی، مجلس، قوه قضائیه و نیز بخش های خصوصی برای اقدامات این دستگاه ها در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و روشنگری در زمینه کوتاهی ها و کم کاری های صورت گرفته در حوزه اقتصادی، جزو برنامه های بسیج اصناف در سال 98 است.

,

حسن پور یکی دیگر از برنامه های پیش رو بسیج اصناف در حوزه مطالبه گری را کمک به سالم سازی بیشتر اتاق ها و اتحادیه های صنفی در سرار کشور عنوان کرد.

,

وی در خصوص سرفصل روشنگری، تصریح کرد : اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی باید نسبت به توطئه های دشمن آگاه شده و نسبت به قراردادهایی که در حال انعقاد بوده و در آینده نیز به ما تحمیل خواهد شد روشنگری صورت بگیرد.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف ادامه داد: باید ضمن آگاه سازی فعالان اقتصادی از فتنه های خارجی، از فتنه های احتمالی داخل کشور نیز، روشنگری انجام بشود.

,

وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی، جوان گرایی در اصناف را اولویت کاری این سازمان برشمرد و تاکید کرد: بسیج اصناف پیگیر حضور جوانان در اتاق های اصناف، اتحادیه ها و اتاق های تعاون خواهد بود.

,

 

,

عدم اعتماد به مردم مهمترین ضعف دولت و مجلس

, عدم اعتماد به مردم مهمترین ضعف دولت و مجلس, عدم اعتماد به مردم مهمترین ضعف دولت و مجلس,

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی با بیان اینکه اولین ضعف دولت در حوزه اقتصادی، ضعف در برنامه ریزی است، گفت: در مجموعه دولت ضعف در مدیریت نیز به چشم می خورد چرا که مانند اکثر دولت های پیشین در مرحله برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت در حوزه اقتصادی، با نگاه سیاسی و جناحی وارد موضوع شده اند و این می تواند خطر آفرین باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: اکثر دولت های گذشته نیز در مرحله برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت در حوزه اقتصادی، با نگاه سیاسی و جناحی وارد موضوع می شدند.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: اکثر مسئولین کلان کشور با اندیشه امام و رهبر معظم انقلاب فاصله گرفته اند که این ضعف فکری، بیشتر در مجلس و دولت به چشم می خورد و متأسفانه این نقیصه به بخش خصوصی هم سرایت کرده است.

,

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مدیریتی و تصمیم سازی در کشور جابجا شود، گفت: متاسفانه در حوزه اقتصادی دولت همچنان خود را متصدی برخی اموری می داند که قابلیت مدیریت آن توسط بخش خصوصی و خود مردم وجود دارد و این برخلاف رهنمون های امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد کردن به مردم است.

,

این مقام مسئول با اشاره به آیه قرآن که مردم بر دین بزرگان خود هستند، گفت: وقتی مسئولین و دولتمردان کشور حرف و نگاهشان کاملاً به سمت غرب و دشمن است، مردم و بخش خصوصی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و دچار این وضعیت می شوند.

,

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی با اشاره به تعطیلی خیلی از کارخانه ها و صنایع در چند سال اخیر، خاطرنشان کرد: دولت ها تاجر و توزیع کننده خوبی نبوده اند، لذا باید دولت حتی در بخش توزیع کالاها، کار را به خود فعالان اقتصادی و کسبه واگذار کند.

,

بسیج اصناف آمادگی نظارت بر نحوه اجرای فرآیند اقتصادی در بازار را دارد

, بسیج اصناف آمادگی نظارت بر نحوه اجرای فرآیند اقتصادی در بازار را دارد, بسیج اصناف آمادگی نظارت بر نحوه اجرای فرآیند اقتصادی در بازار را دارد,

وی تأکید کرد: بهتر است دولت و مجلس، به اتاق های اصناف، اتاق های بازرگانی، اتحادیه ها و بخش خصوصی اعتماد کرده و اجرای کار اقتصادی را به آنها واگذار کنند و در ادامه نظارت بر نحوه اجرای امور توسط این بخش ها را افزایش دهند.

,

حسن پور ادامه داد: بسیج اصناف آمادگی دارد که بر نحوه اجرای امور اقتصادی توسط بخش های خصوصی گفته شده، نظارت کند.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف افزود: بسیج اصناف فقط در جایگاه نظارت قرار دارد، اما اگر نیاز بشود با فرمان مسئولین، بسیج اصناف در عرصه های فراتر از نظارت نیز ورود خواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: اگر در مسئله اقتصادی دولت برنامه ریزی کرده و بخش خصوصی با نظارت دولت، اجرا کند بدون شک مشکل بازار برطرف خواهد شد.

,

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی با گلایه از شورای اقتصادی سران قوا، خاطرنشان کرد: در تاریخ 30 دی ماه سال جاری، طرح اقتصادی بسیج اصناف به شورای اقتصادی سران قوا تحویل داده شد اما تا الآن اقبالی به این طرح صورت نگرفته است.

,

 

,

طرح مسئله گرانی و گران فروشی راهکاری برای فرار از پاسخگویی برخی مسئولین است

, طرح مسئله گرانی و گران فروشی راهکاری برای فرار از پاسخگویی برخی مسئولین است, طرح مسئله گرانی و گران فروشی راهکاری برای فرار از پاسخگویی برخی مسئولین است,

وی با اشاره به مسئله گرانی و گران فروشی، تأکید کرد: هیچ وقت بسیج اصناف از مسئله پرحاشیۀ گرانی و گرانفروشی حرفی نزده است و طرح این موضوع توسط برخی مسئولین برای فرار از مسئولیت و پاسخگویی، مطرح شده است و دارای یک زاویه انحرافی است چرا که برای همه مردم روشن است که گرانی و گران فروشی وجود دارد.

,

حسن پور با طرح این سوال که مسئولین برای مبارزه با گران فروشی چه کاری انجام داده اند، خاطرنشان کرد: بسیج اصناف در حوزه نظارت با درخواست کتبی مسئولین ورود می کند.

,

وی در رابطه با مسئله گرانی، گفت: حذف واسطه های غیر ضروری می تواند اجناس را ارزان کند.

,

 

,

باید انحصار واردات محصولات استراتژیک شکسته شود

, باید انحصار واردات محصولات استراتژیک شکسته شود, باید انحصار واردات محصولات استراتژیک شکسته شود,

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: وقتی که وارد کردن یک محصول استراتژیک و مهم دست یک شخص قرار دارد، واژه سلطان خلق می شود و قیمت گذاری چنین محصولاتی وابسته نظر شخص واردکننده خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه باید انحصار واردات محصولات استراتژیک شکسته شود، اظهار کرد: بسیج می تواند در حوزه واردات و صادرات با تربیت تاجر متعهد انقلابی، نقش پررنگی ایفا کند.

,

این مقام مسئول افزود: یکی از اهداف راه اندازی بسیج در اتاق های بازرگانی، تربیت تجار تراز انقلاب اسلامی است.

,

 

,

شرکت های پشتیبانِ از تولید تا صادرات راهکار مقابله با سوداگران

, شرکت های پشتیبانِ از تولید تا صادرات راهکار مقابله با سوداگران, شرکت های پشتیبانِ از تولید تا صادرات راهکار مقابله با سوداگران,

حسن پور در بخش دیگری از مطالب خود راه اندازی شرکت های پشتیبان از تولید تا صادرات را که توسط خود تولیدکننده ها که همان مردم هستند، یکی از بهترین راهکارهای مقابله با سوداگری در اقتصاد برشمرد و گفت: در این طرح خود تولیدکننده ها مواد اولیه را یک جا خریداری می کنند و برای فروش بدون واسطه غیرضرور در مراکز خرید عرضه می کنند و مردم هم ارزان تر می خرند.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون دولت در بخش کوچکی از امور اقتصادی، حاضر به همکاری با بسیج اصناف شده است، تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نیروی امدادگر در این شرایط بحران اقتصادی بنا دارد با تمام توان و ظرفیت و در اختیار قرار دادن امکانات، دست مسئولین را بگیرد.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف با اشاره به اینکه امید بسیاری از مردم به بسیج است خاطرنشان کرد: نمونه بارز بسیج به معنای واقعی در دوران هشت سال دفاع مقدس تجربه شد.

,

 

,

نباید ذهن جوانان محدود به دریافت وام برای تأسیس مراکز اقتصادی بشود

, نباید ذهن جوانان محدود به دریافت وام برای تأسیس مراکز اقتصادی بشود, نباید ذهن جوانان محدود به دریافت وام برای تأسیس مراکز اقتصادی بشود,

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کسب وکارهای اینترنتی که در چندسال اخیر شکل گرفته است، خطاب به جوانانی که برای ورود به بخش صنعتی و تولیدی برنامه دارند، گفت: استفاده بهینه از این فضای مجازی و اینترنت می تواند بهترین راهکار برای عرضه محصولات تولیدی به بازار کشور باشد.

,

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: نباید ذهن جوانان کشور محدود به دریافت وام برای تأسیس مراکز اقتصادی بشود، بلکه باید به کمک آموزش های کارآفرینی به روز دنیا و دریافت اطلاعات کامل نسبت به موضوع، از طریق نشست های همفکری و ایجاد شبکه های اقتصادی در سراسر کشور، نحوه شروع فعالیت و بازار هدف مشخص بشود.

,

حسن پور در پایان گفت: جوانان می توانند با قدرت رسانه، حضور فیزیکی بسیج اصناف، اساتید حوزه اقتصادی و متخصصین کف بازار، این شبکه اقتصادی را شکل داده و روحیه ما می توانیم را در جامعه احیا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه