اخبار داغ

دومین فستیوال موسیقی در بوشهر برگزار می شود

دومین فستیوال موسیقی در بوشهر برگزار می شود
دومین فستیوال موسیقی نواحی ایران با حضور گروه های هیرون، شبدیز، کماکان، افغانستان، آذربایجان، خوراسان شمالی، نغه ستان، لرستان، داماهی هرمزگان با عنوان های شب اصفهان، شب جنگ، سازهای کوبه ای، شی بردستان، شب هرمز، شب شروه ولالایی، شب هرات و اجرای تئاتر های متنوع در بوشهر برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ دومین فستیوال موسیقی نواحی ایران با حضور گروه های هیرون، شبدیز، کماکان، افغانستان، آذربایجان، خوراسان شمالی، نغه ستان، لرستان، داماهی هرمزگان با عنوان های شب اصفهان، شب جنگ، سازهای کوبه ای، شی بردستان، شب هرمز، شب شروه ولالایی، شب هرات و اجرای تئاتر های متنوع در بوشهر برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

, ,

فستیوال موسیقی برای انتقال فرهنگ بوشهر است

, فستیوال موسیقی برای انتقال فرهنگ بوشهر است,

شاهین بهرام نژاد گوینده سیما و مجری تلویزیون در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اینن فستیوال، گفت: بعداز نشست های متعددی که اصحاب فرهنگ و هنر استان بوشهر داشتند فستیوال موسیقی به میزبانی استان بوشهر برنامه ریزی شد که امسال در حال برگزاری دومین مرحله آن با حضور گروه های داخلی و خارجی هستیم تا به واسطه اهالی فرهنگ و هنر بتوانیم فرهنگ اصیل استان بوشهر ار به جهان معرفی کنیم.

,

, ,

بهرام نژاد اظهار کرد: در این فستیوال کتاب پژوهشی محسن شریفیان با عنوان مردم شناسی و موسیقی شیپ کوه رونمایی خواهد شد که به انتقال فرهنگ مردم بوشهر و جنوب ایران کمک خواهد کرد.

,

وی با اشاره رونمایی کتاب، افزود: از محدوده شهر پارسیان استان هرمزگان تا شهر کنگان استان بوشهر به نام شیپ کوه معروف است که در اجرای آئین ها و سنت های موسیقی سبک های خاصی دارند که در این کتاب به همه آنها اشاره شده است.

,

, ,

اجرای دومین کوچه فستیوال با حضور اهالی فرهنگ کشور در بوشهر

, اجرای دومین کوچه فستیوال با حضور اهالی فرهنگ کشور در بوشهر,

احسان عبدی پور کارگردان تلویزیون گفت: با توجه به اینکه همه بلیط های فستیوال فروش رفته است اما تلاش داریم با استفاده از رسانه ها و تبلیغاتی که صورت می گیرد فرهنگ بوشهر برای همه مردم ایران و جهان نمایان کنیم.

,

عبدی پور اظهار کرد: طی سالهای گذشته استان بوشهر اسپرت شده استت به گونه ای که هموطنان وقتی دو روزتعطیل باشد قطعا سعی می کنند بوشهر برای تعطیلات استفاده کنند که این می تواند یک گام روبه جلو برای انتقال فرهنگ باشد.

,

, ,

کارگردان تلویزیون افزود: در اجرای این فستیوال به دنبال هیچ گونه منافع مالی یا بیزینسی نیستیم و از اعتبارات دولتی نیز استفاده نشده است، کاملا از ظرفیت هنرمندان استفاده شده است و از مردم استان بوشهر انتظار داریم تا برای انتقال فرهنگ بوشهر چهره به چهره گام بردارند.

,

وی با بیان اینکه از همه نقاط ایران در دومین کوچه فستیوال حضور دارند، اذعان کرد: تا کنون بیش از 50 نفر میزبانی مهمانان کوچه فستیوال درمنزل های شخصی خود به عهده گرفته اند که این حرکت کاملا صمیمی و دوستانه است.

,

عبدی پور تصریح کرد: اجرای کوچه فستیوال با استفاده از الگو بسیج برگزار می شود و هیچ کس برتر از دیگری نیست و همه بسیجی وار در حال کمک برای برگزاری مراسم هستند.

,

موسیقی ریلی برای انتقال فرهنگ است

, موسیقی ریلی برای انتقال فرهنگ است,

داریوش غریب زاده نویسنده و فیلم نامه نویس گفت: اهل مویسیقی نیستم و نمی توانم به صورت تخصصی اظهار و نظری در این خصوص داشته باشم اما فکر می کنم موسیقی ریلی است که با آن می توان فرهنگ بوشهر در همه حوزه های مختلف به نقاط جهان معرفی کرد.

,

, ,

غریب زاده اظهار کرد: برخی از نوازنده گان استان بوشهر قبل از اینکه موسیقی نواز باشند می توانند یک پژوهشگر و سفیر انتقال فرهنگ به همه جهان باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه