اخبار داغ

عید بدون آجیل؛

منتظر مسئولین نمانیم/مبارزه با گرانی را خودمان شروع کنیم

منتظر مسئولین نمانیم/مبارزه با گرانی را خودمان شروع کنیم
خرید یک کیلو آجیل برابری می کند با نیاز یک ماه برخی از خانواده ها و اگر این فرهنگ نهادینه می شد که مردم تنها به نیاز های ضروری خود توجه کنند شاید در کاهش قیمت ها نیز تاثیر داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ همزمان با افزایش بی‌سابقه قیمت آجیل شب عید، برخی از مردم با ارسال پیامک‌ها و ایمیل‌های گروهی، از هموطنان درخواست می‌کنند از خرید آجیل شب عید خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین,

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: واقعاً نمی‌فهمم چه اتفاقی افتاده که آجیل توی یک هفته باید 2-3 برابر بشه! اگه تولید‌کننده سودی می‌برد آدم برای خودش توجیه می‌کرد که لااقل آدمای زحمتکش سود بردند ولی متاسفانه کسانی به صف شدن تا شیره جون کشاورزو با مزه خون مردم یکجا بالا بکشن .

وی با اشاره به اینکه خرید یک کیلو آجیل برابری می کند با  نیاز یک ماه  برخی از خانواده ها  بیان داشت: اگر این فرهنگ نهادینه می شد که مردم تنها به نیاز های ضروری خود توجه کنند این مشکلات به وجود نمی آمد.



این شهروند شهرکردی  ادامه داد: قصدم این نیست که بگم بیاییم پول آجیلو به اونایی که نیازمندن و آبرودار کمک کنیم . قصدم اینه که بگم بیاییم «با هم و برای هم بودنو» تمرین کنیم . نخریدن و نخوردن آجیل کسی رو نمی‌کشه. بیاییم به جای شعاردادن و عمل نکردن، اینبار بدون شعار عمل کنیم. بیاییم امسال آجیل نخریم و یک نوشته قشنگ روی سفره هفت‌سینمون‌ میزمون بذاریم که برای چی اینکارو کردیم. بعضی‌ها فکر می‌کنن‌: مگه می‌شه! عیده! آبرومون...! آبروی آدم به اینه که انسان باشه. آبرویی که بند 4 تا تخمه و آجیل باشه همون بره بهتره.»

مشابه این پیام با ادبیات متفاوت، از طریق گوشی‌های تلفن همراه هم بین مردم رد و بدل می‌شود ، اما واقعیت آن است که معمولا این پیام‌ها کمتر جدی گرفته می‌شود و همانگونه که در همین پیام هم آمده، وقتی پای عمل به میان می‌آید، عده زیادی از عمل به آن خودداری می‌کنند.

هر چند که به نظر می‌رسد امسال با توجه به افزایش بی سابقه قیمت آجیل، عده زیادی حتی اگر این پیامها به دستشان نرسیده باشند از خرید آجیل خودداری کنند چرا که با هزینه‌های سنگین زندگی، خرید آجیل برای خیلی از مردم امکانپذیر نیست.
 
,
, جهانبین,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,


وعده‌های تکراری دولت برای کاهش قیمت‌ها

در حالیکه قیمت‌ها مدام در حال رشد سرسام‌آور است، دولتمردان تنها نظاره‌گر هستند و گاهی هم وعده کاهش قیمت می‌دهند.

 به نظر می‌رسد همان اتفاقاتی که پیش از این در مورد سایر کالاهای مورد نیاز افتاده و مردم را دچار مشکلات فراوانی کرده بود، این بار در مورد آجیل رخ داده و مسئولان به جای پیشگیری از بروز این نوسانات، پس از بروز مشکل به فکر حل آن می‌افتند که البته تجربه نوسانات بازار دلار، بازار آهن، بازار سکه و طلا، بازار خودرو و ... نشان می‌دهد که معمولا دولتمردان در حل این مشکلات اساسی ناتوان بوده اند.

 
بیایید از خودمان شروع کنیم
 
لطفا نگیم "مردم" وقتی می فهمن یه چیزی می خواد کمیاب بشه میرن بیشتر می خرن... ما خودمون "مردم" رو تشکیل می دیم. ما حاضر نیستیم خودمون سختی بکشیم چون فکر می کنیم بعضی ها می رن می خرن و می گیم چه فایده پس این ها بی نتیجست.. مشکل اینجاست که زمانی که وجدانمون بهمون می گه ما باید از یه جا شروع کنیم، با این تفکرات سر وجدانمونو کلاه می ذاریم..

پس همین مردم خود ما هستیم. از خودمون شروع کنیم. توی این جمعیت اگه خود ما ، کسایی که این متنو می خونن یه عدشونم این کارو انجام بدن دفه ی بعدی چند نفر دیگه باهامون هم راه می شن.

اول هر کاری سخته اما زمانی که وحدت رو یاد بگیریم همه چیز درست می شه.

این چرخه معیوب رو خودمون درستش کنیم.

این یک کار که ازمون بر میاد.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه