اخبار داغ

چرا اسرائیل، پاکستان و هند را به سوی جنگ سوق می دهد؟

چرا اسرائیل، پاکستان و هند را به سوی جنگ سوق می دهد؟
هند به لطف تجارت سلاح های بمب افکن، صرف صدها میلیون دلار در دفاع هوایی، سیستم های رادار و مهماتِ رژیم صهیونیستی به بزرگترین بازار سلاح تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریکتریبیون با طرح این سؤال که چرا اسرائیل، پاکستان و هند را به سوی جنگ سوق می دهد؟ نوشت، در روز 27 فوریه، روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" گزارش داد که نیروی هوایی هند در تخطی علیه پاکستان در خط کنترل اخیر خود (LoC) از بمب های ساخت اسرائیل استفاده کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تریبیون,

گزارش ها بر این ادعا است که پنج جت میراژ مسلح با موشک های هوشمند "اِسپایس 2000" ساخت اسرائیل به محلی که دهلی نو آن را اردوگاه تروریستی آموزشی در پاکستان می دانست، حمله کردند. در حالی که جریان اصلی در سکوت رسانه ای پنهان شده، این رسانه فاش می کند که رژیم صهیونیستی با در نظر گرفتن روابط اخیر خود که یک میلیارد دلار در سال تخمین زده شده، تأمین کننده اصلی سلاح برای ارتش هند است.

,

 

,

در واقع، هند به لطف تجارت سلاح های بمب افکن، صرف صدها میلیون دلار در دفاع هوایی، سیستم های رادار و مهماتِ رژیم صهیونیستی به بزرگترین بازار سلاح تبدیل شده است.

,

به لطف رابرت فیسک، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی، این موضوع در حال حاضر به شکل روایت جریان اصلی درآمده است. به گفته فیسک، روابط بین دو کشور عمیق تر از صادرات سلاح و تأمین تسلیحاتی است که اکنون برای بمباران پاکستان مورد استفاده قرار گرفته است.

,

برای مثال، رژیم صهیونیستی خود را با حزب بهاراتیا جاناتا (BJP یا حزب مردم هند) در بخشی از آن که یک ائتلاف ضد اسلامی شناخته شده، هم تراز می کند.

,

به ندرت ذکر شده که گذشته از قصد جنگ با ایران و محو موجودیت فلسطین تا جایی که ممکن است، آرزوی اسرائیل این است که به یکی از صادرکنندگان اصلی سلاح در منطقه تبدیل شود. در واقع، در استعاره ای معمول، آمریکا باید از اسرائیل حمایت کند، زیرا وقتی شما به انواع حکومت هایی که اسرائیل به آنها سلاح می فروشد بنگرید، درمی یابید که این تنها دموکراسی در خاورمیانه است که به سرعت انجام نشده است.

,

بین سال های 2013 و 2017، بزرگترین مشتریان معامله تسلیحاتی رژیم صهیونیستی؛ هند، آذربایجان و ویتنام بودند. همچنین فروش تانک ها، سلاح ها و قایق ها به دیکتاتوری میانمار حتی وقتی سرکوب وحشیانه علیه مردم روهینگیا ادامه داشت، وجود داشته است.

,

به نظر می رسد این عنصر ضد اسلامی به طور خاص، چشم به تجارت تسلیحاتی و حمایت سیاسی رژیم صهیونیستی دوخته است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، سال گذشته در نخستین دیدار خود در هند با اشاره به حملات سال 2008 به بمبئی که منجر به کشتار تعداد زیادی از غیر نظامیان شد، به سرعت موازی کاری ضد اسلامی را راه انداخت و گفت: "هندی ها و اسرائیلی ها به خوبی از درد حملات تروریستی آگاه هستند."

,

این مسئله تنها در دنیای نتانیاهو می تواند به این وسعت، ساده شده باشد: پاکستان، مسلمانان بدی دارد که قصد آسیب زدن به هند را دارند و هند باید به خاطر مبارزه با این تهدید از سوی همسایه ی خود، حمایت رژیم صهیونیستی را دریافت کند. فیسک به خوبی ذکر می کند که خودِ هند بزرگترین جمعیت مسلمان جهان را دارد. این هرگز به سادگیِ طرز فکر "ما در برابر آنها" که اغلب نتانیاهو به دنبال شکل گیری آن است، نیست.

,

بر اساس نشریه پاکستانی، هند و اسرائیل پیش از ماه فوریه برای حمله به پاکستان نقشه کشیده بودند. ظاهرا رژیم صهیونیستی امید به نفوذ در دارایی های هسته ای پاکستان را داشت. این گزارش و دیگر گزارش های مبتنی بر همکاری هند و اسرائیل در مورد مسئله پاکستان کاملا از سوی رسانه های غربی نادیده گرفته شده است.

,

به نظر می رسد که همه چیز به یک دلیل اتفاق می افتد. با توجه به روابط اخیر، یک روزنامه پاکستانی تأسف خورد که اسلام آباد باید برای مقابله با نگرانی حاصل از رابطه هند و رژیم صهیونیستی، روابط با اسرائیل را توسعه دهد. اسرائیل و پاکستان در حال حاضر روابط دیپلماتیک ندارند.

,

ممکن است پاکستان اکنون انتخابی نداشته باشد، اما با آغاز برخی مذاکرات معنادار با رژیم صهیونیستی، هدف نهایی پیشگیری از جنگ فاجعه آمیز در منطقه است. احتمالا رژیم صهیونیستی در حال توسعه روابط با پاکستان خواهد بود، به ویژه اگر گزارش های مبنی بر تلاش عربستان سعودی برای هدایت پاکستان به سمت اهداف ضد ایرانی خود موسوم به "ناتوی عرب"، حقیقت داشته باشد.

,

هاآرتص و رسانه های غربی طوطی وار و بدون هیچ پرسشی گزارش می دهند که هند پایگاه آموزشی تروریستی پاکستان را مورد هدف قرار داده است. اگر رسانه های غربی تنها روستایی هایی که از بمباران زمین های پاکستان توسط هند سردرگُم شده اند را دریابند، متوجه می شوند که این خبر به هیچ وجه واقعی و دقیق نیست. اما انتظارها بر این است که رسانه ها آشکارا درباره این روابط سخن نگویند.

,

 

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه