اخبار داغ

یادداشت؛

دولت از اقتدار نظامی کشور استفاده کند

دولت از اقتدار نظامی کشور استفاده کند
سفر مهم و تاریخی رئیس جمهور به عراق دارای نکات بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد و همزمان باید با نگاهی عمیق آن را تجریه و تحلیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ مصطفی هدایی – سفر مهم و تاریخی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به عراق دارای نکات بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد و همزمان باید با نگاهی عمیق آن را تجریه و تحلیل کرد؛ این سفر مهم با دریافت نشان ذوالفقار توسط حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از رهبر معظم انقلاب همزمان شد تا بیش از گذشته برخی پیام‌ها برای دشمنان داخلی و خارجی مخابره شود، پیام‌هایی که پشت دشمنان را به لرزه انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

اگر رئیس جمهور آمریکا یعنی دونالد ترامپ مخفیانه و با چراغ خاموش هواپیما به شکلی تحقیرآمیز به بغداد رفت، روحانی رئیس جمهور ایران در روز روشن و در نهایت عزت و افتخار قدم به کشور همسایه گذاشت. نباید از یاد برد که چنین تحولاتی مرهون مجاهدت نیروهایی است که با ازخودگذشتگی و خلق حماسه‌های تاریخی، عراق و سوریه را از لوث وجود داعش و دیگر گروه‌های دست نشانده آمریکا پاک کردند و با اقتدار نظامی خود کاری کردند که حالا همسایگان نیز امنیت خود را مدیون ایران باشند.

,

در طول سال‌های گذشته و خصوصاً در جریان حصول توافق هسته‌ای موسوم به برجام بارها دلسوزان نظام هشدار دادند با مذاکره و وعده مشکلات کشور حل نخواهد شد اما در نهایت به این هشدارها توجهی نشد؛ از طرف دیگر نیروهای نظامی ایران در صحنه نبرد منطقه‌ای، بدون تعارف و مذاکره در صحنه میدانی پاسخی قاطع به آمریکا دادند تا امروز این شرایط کنونی حاصل شود.

,

به هر ترتیب شاید این درس تاریخی برای دولتی‌ها به‌دست آمده باشد که عملگرایی و اقدام قاطع باید جایگزین دیپلماسی وعده و مذاکره شود و همزمان خیال خام توافق با اروپا را هم باید فراموش کرد.

,

با شروع مجدد تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه واشنگتن علیه کشورمان، عراق و دیگر همسایگان می‌توانند فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها باشند، از طرف دیگر عراق بابت صادرات انرژی ایران مبالغ هنگفتی به تهران بدهکار است که باید وصول شود اما در این بین ضروری است مسئولان دستگاه دیپلماسی به این موضوع واقف باشند که اکنون، آمریکا جنگی تمام عیار در عرصه اقتصادی علیه کشورمان به راه انداخته است و نیاز امروز فضای سیاسی کشور فراموش کردن وعده های برخی کشورهای طماع است.

,

عراق و دیگر همسایگان جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیاری برای مردم کشور خواهند داشت که حالا اقتدار نظامی بسیاری از زمینه‌های پیشرفت را فراهم کرده و به عبارتی توپ در زمین دولت است تا این فرصت تاریخی را به نتیجه برساند. بدون شک هیمنه آمریکا و ایادی منطقه‌ای آن قابل شکستن است، به شرط آن‌که اقدام جای مذاکرات بی فایده را بگیرد؛ عبرت‌های گذشته پیش روی مسئولان است و مردم نیز دیگر تاب و تحمل خطاهای استراتژیک و غیرقابل بخشش را نخواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه