اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه:

ویژه برنامه جشن نوروزگاه در تربت حیدریه اجرا می شود

ویژه برنامه جشن نوروزگاه در تربت حیدریه اجرا می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: با اخذ مجوز از اداره کل میراث استان جشن نوروزگاه در هفتم فروردین 98 با اجرای برنامه های شاد و متنوع در مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر و رباط طبسی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، علی محمدی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد خدمات سفر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان تربت حیدریه دارای 320 جاذبه تاریخی و گردشگری است که از این تعداد 40 جاذبه قابلیت جذب گردشگر را نیز داراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی تصریح کرد: از این تعداد 10 جاذبه مربوط به جاذبه های گردشگری و تاریخی روستاهای تربت حیدریه است که با توجه به تغییر ذائقه مسافران و گردشگران امسال اولویت ستاد خدمات سفر بر معرفی قابلیت های گردشگری روستایی نیز بنا نهاده شده است.

,

محمدی خاطر نشان کرد: بر همین اساس 5 اقامتگاه بومگردی شهرستان تربت حیدریه از دوم تا 15 فرودین 98 در حال حاضر رزو شده است.

,

رییس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه گفت: با اخذ مجوز از اداره کل میراث استان جشن نوروزگاه در هفتم فروردین 98 با اجرای برنامه های شاد و متنوع در مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر و رباط طبسی برگزار می شود.

,

وی با بیان اینکه برگزاری موفق این جشن باعث ثبت آن در تقویم گردشگری استان می شود، افزود: در ادامه جشن نوروزگاه  جشن هایی در روزهای چهارم و پنجم فروردین در روستاهای بسک و رودمعجن بخش بایگ نیز برپا خواهد شد.

,

محمدی بیان کرد: در شش ماهه دوم امسال 46 تور گردشگری به شهرستان تربت حیدریه سفر کرده اند که از این تعداد 13 تور  نیز  گردشگران خارجی بوده اند.

,

تاکنون از مجموع 200 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در سطح شهرستان، تعداد 47 بنا و محوطه تاریخی و 2 اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه