اخبار داغ

مدیریت مافیای مواد مخدر بر بازار مواد سنتی

مدیریت مافیای مواد مخدر بر بازار مواد سنتی
با وجود اینکه بعد از نوسانات نرخ ارز تمامی اجناس به یکباره افزایش پیدا کرد، مواد مخدر به خصوص سنتی با بدون تاثیر از نرخ ارز افزایش قیمت چندانی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، تنها محصولی است که بعد از ۶ سال قیمتش تغییر نکرده و نسبت به قبل تنوع بیشتر و همچنین دسترسی آسان تری نسبت به آن به وجود آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

یکی از خریداران تعریف می‌کرد: «شش ساله موادم را از یک نفر تهیه می‌کنم اما همچنان قیمت آن مثل سابق است و شاید در این سال‌ها  کمتر از ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است».

,

او می‌گفت: «باعث تعجب است که چرا تریاک و دیگر مواد مخدر این همه ارزان و راحت در دسترس هستند؛ دیگر زن و مرد، پیر و جوان در حال مصرف هستند».

,

 

,

استعمال مواد مخدر در تهران عادی شده است

, استعمال مواد مخدر در تهران عادی شده است,

استعمال مواد مخدر گویا در شهر  تهران عادی شده، در گوشه و کنار خیابان و حتی داخل ماشین گاهی مشاهده می‌کنیم که به راحتی مواد مخدر استعمال می‌کنند. اگر یکبار از ساعت ۶ بعد ظهر از کنار پایانه جنوب عبور کرده باشید می‌توانید به راحتی معتادانی را ببنید که در مکان‌های عمومی دور همی مواد مخدر استعمال می‌کنند

,

برای بررسی میدانی ساعت ۸ شب به پایانه جنوب رفتیم تا از بازار مواد مخدر جویا شویم. وقتی داشتم از مترو بیرون می‌رفتم دیدم که حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر معتاد کنار دیوار تکه داده بودند و هر کدام در حال استعمال مواد مخدر هستند.

,

نزدیک شدن به آن‌ها سخت بود، اما یکی از آن‌ها که حالش نسبت به بقیه بهتر بود را پیدا کردم. او می‌گفت دو سال بیشتر نیست که دچار اعتیاد شده، آرام آرام خودش یاد گرفته که چگونه و از چه افرادی مواد تهیه کند.

,

این شخص می‌گوید: مواد فروشان قیمت‌های متعددی دارند اما تفاوت قیمت‌ها زیاد نیست در کل میانگین مواد مخدر در سطح شهر در یک رنج خاصی است.

,

او می‌گفت که قیمت مواد مخدر صنعتی ارزان تر از مواد سنتی است اما مافیا اجازه نمی‌دهند قیمت‌های از یک حدی بالاتر برود.

,

 

,

مدیریت صحیح بازار مواد مخدر

, مدیریت صحیح بازار مواد مخدر,

پیدا کردن یک معتاد یا مواد فروش کار راحتی نبود، از او خواستم اگر می‌شود یک مواد فروش را معرفی کند اما او اعتمادی نکرد و گفت متاسفانه آن‌ها آدم‌های خطرناکی هستند.

,

با یکی از معتادان دیگر به گفت‌وگو نشستیم، ظاهر خوبی داشت و مشخص نبود که دارای اعتیاد است. به گفته خودش تفریحی مواد می‌کشد، اما حدود ۶ سالی است که این کار را انجام می‌دهد.

,

وی می‌گفت: مدیرت بازار مواد مخدر حساب و کتاب زیادی دارد به این سادگی نیست که قیمت‌ها به یکباره افزایش پیدا کند چرا که خریدار کم می‌شود. به نظر می‌رسد دستان زیادی پشت پرده این قضایا است.

,

این شخص عنوان کرد که قیمت همه چیز  به یکباره افزایش پیدا می‌کند اما مواد مخدر چه سنتی و صنعتی تغییر آنچنانی نداشته است. گویا مدیریت بر بازار مواد بسیار عالی‌تر از تمام بازارها است.

,

 

,

مافیای مواد مخدر اتاق فکر قوی دارند

, مافیای مواد مخدر اتاق فکر قوی دارند,

سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام کنترل قیمت مواد مخدر توسط قاچاقچیان اذعان دارد و در همین رابطه گفته بود: با وجود نوسانات ارزی، در حالی که همه انتظار داشتند قیمت مواد مخدر هم حداقل دو برابر شود اما این اتفاق رخ نداد

,

وی می‌گوید: . به عنوان نمونه، تریاک با وجود نوسانات ارزی چندان گران نشده و فقط درصد رشد اندکی داشته است؛ اکنون میانگین کشوری هر کیلوگرم تریاک چهار میلیون تومان است.

,

صفاتیان تاکید کرد: آنها اتاق فکرهای بسیار قوی و مدیریت مصرف خوبی دارند و بر اساس فکر و برنامه، بازار را کنترل می کنند.

,

بر اساس اسناد موجود و تحقیقات صورت گرفته از مراکز رسمی نشام می‌دهد تریاک بالاترین ماده مخدری است که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

 

,

افزایش قیمت مواد مخدر صنعتی

, افزایش قیمت مواد مخدر صنعتی,

قیمت مواد صنعتی بر خلاف مواد سنتی افزایش بیشتر دارد. اعتیاد به مواد مخدر صنعتی بیشتر و همچنین ترک آن بسیار دشوارتر است به همین دلیل گفتنی است که پلیس مبارزه با مواد مخدر با یکسری از اقدامات سبب شده تا نرخ آن افزایش پیدا کند.

,

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که از ۵ ماه گذشته قیمت اکثر مواد مخدر سنتی با یک شیب ملایم، از ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال قیمت حشیش در طول ۴ سال گذشته به ازاری هر  گرم ۳ هزارتومان بود و در سال جاری قیمت آن به ۵ هزار تومان رسیده است.

,

 

,

مدیریت بازار مواد مخدر بسیار عالی است

, مدیریت بازار مواد مخدر بسیار عالی است,

به صورت غیر مستقیم با یکی از فروشندگان مواد مخدر  به گفت‌وگو نشستیم، وی عنوان می‌کرد که قیمت هر ۳ گرم تریاک از ۹ هزارتومان به ۱۳ هزار تومان رسیده است.

,

او می‌گفت که نرخ گل، ماریجوانا و غیره بسته به مکان و کیفیت مواد دارد به عنوان مثال مواد مخدر گل در پایین شهر تهران ۲۵ و در تجریش و بالای شهر به ۹۰ هزارتومان می‌رسد.

,

این فروشنده مواد مخدر اعلام کرد: مدیریت بازار مواد مخدر بسیار عالی است که به صورت کنترل شده و مدیریت شده قیمت‌ها را نرخ گذاری می‌کنند حتی واسطه‌ها هم به صورت بسیار منظم و با درصد مشخص این مواد را به فروش می‌رسانند.

,

 

,

تایید سخنگوی مبارزه با مواد مخدر به مدیریت صحیح مافیای مواد مخدر

, تایید سخنگوی مبارزه با مواد مخدر به مدیریت صحیح مافیای مواد مخدر,

حتی پرویز افشار  سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم به موضوع عدم تاثیر نرخ ارز بر مواد مخدر تاکید کرد و گفت: با وجود تغییر نرخ ارز این افزایش بی سابقه تولید مواد باعث شده نوسان قیمت در زمینه مواد مخدر نداشته باشیم. برخی نوسانات نرخ خرده فروشی مواد مخدر در استان‌ها نشان دهنده این نیست که قیمت مواد به شدت بالا رفته است بلکه می تواند ناشی از اقدامات مقابله با عرضه باشد.

,

مواد مخدر روز به روز در حال توسعه در کشور است و هر روز به شکل جدیدی خود را نشان می‌دهد که نیاز به یک اقدامات ضربتی و جدی در این زمینه می‌باشد. ارزان بودن و در دسترس بودن آن دو عامل اصلی برای گرایش افراد به این سمت است.

,

در یک بازه زمانی کار به جای رسید که فروش مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی به صورت علنی شکل گرفت که بعدها با اقدام پلیس این مسئله تا حدود زیادی حل شد و با افراد خاطی برخورد شد.

,

اما قابل توجه است که مافیای مواد مخدر در کشور کنترل قیمت را به خوبی در دست دارند و مطمئنن هدفی جز نابود کردن جوانان این سرزمین ندارند.

,

مواد مخدر جزو بدترین آسیب‌های اجتماعی است که دچار شدن به آن علاوه بر هزینه‌های سنگینی که بر دوش انسان می‌گذارد سبب مشکلات شدید جسمی و روحی می‌شود. برای دوری از گرایش به مواد مخدر علاوه بر آموزش افزایش مکان‌های تفریحی و ورزشی جزو اقدامات مهم و اساسی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه