اخبار داغ

در مواجهه با مصدومان چهارشنبه سوری چگونه برخورد کنیم؟

در مواجهه با مصدومان چهارشنبه سوری چگونه برخورد کنیم؟
رئیس اورژانس استان گفت: اگر ترقه باعث آسیب زدن به چشم شده است از درمان های خودسر پرهیز شود و یک لیوان یکبار مصرف را برگردانده و مصدوم به چشمش نگه دارد تا اورژانس برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ غفور راستین پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهارشنبه سوری اظهار کرد: در برخورد با مصدومت تا جایی که می توانیم باید مصدوم را از محل حادثه خارج کنیم، خصوصاً اگر آتش سوزی اتفاق افتاده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تصریح کرد: اگر نمی توانیم برای مصدوم کاری کنیم با ۱۱۵ تماس گرفته و اطلاع و آدرس دقیق بدهیم و اگر آتش سوزی هم وجود دارد به شماره ۱۲۵ اطلاع دهیم.

,

وی افزود: اگر ترقه باعث آسیب زدن به چشم شده است از درمان های خودسر پرهیز شود و یک لیوان یکبار مصرف را برگردانده و مصدوم به چشمش نگه دارد تا اورژانس برسد.

,

غفور راستین گفت: ما ۴۰ پایگاه اورژانس در سطح شهر اصفهان داریم و هر کجا که احساس کنیم تجمع مردمی هست بنا بر وظیفه ذاتی تأمین سلامت مردم، صرف نظر از نوع این تجمع در آن محل حضور پیدا می کنیم.

,

رئیس اورژانس در ادامه عنوان کرد: آمار سوختگی بیشتر مربوط به آقایان است و این رقم به ۸۰ تا نود درصد می رسد؛ ۱۵ تا ۲۰ درصد از مصدومان عابران، رهگذران و افرادی هستند که در ترقه بازی نقشی ندارند.

,

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته مصدوم اعزامی ناشی از چهارشنبه سوری برای بیمارستان سوانح و سوختگی از استان های دیگر نداشتیم و این در حالی است که در طول سال این اتفاق را برای بیماران بالای ۵۰ درصد از برخی استان ها اتفاق می افتد.

,

غفور راستین با اشاره به آغاز به کار ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اذعان کرد: همه همکاران ما در حوزه معاونت بهداشت و درمان سفر با محوریت دانشگاه علوم پزشکی آماده باش صد در صد هستند.

,

وی با اشاره به آماده باش تمام بیمارستان ها و درمانگاه ها، عنوان کرد: کدهای اورژانس پیش بیمارستانی که بالغ بر ۱۴۵ پایگاه در شهر اصفهان ویژه ۴۰ پایگاه آماده باش هستند و از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین هر روز بیرون از پایگاه و یا نزدیک ترین نقطه به پایگاه برای احساس امنیت مردم استقرار دارند و اگر حادثه اتفاق بیفتد بدون معطلی در محل حاضر می شوند.

,

راستین با اساره به اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های چهارشنبه سوری اظهار کرد: با شهرداری و صداوسیما تعامل گسترده ای شکل گرفته است؛ در مدارس حضور پیدا کردیم و به دانش آموزان به عنوان یک مبلغ برای اطلاع رسانی آگاهی داده شده است.

,

رئیس اورژانس گفت: یکی دیگر از اقدامات در این زمینه برنامه ای هفتگی ۱۱۵ ثانیه با اورژانس و اقای مستدام که از اول سال هر هفته به مناسبت های مختلف برنامه وجود داشته است.

,

وی در پایان اظهار کرد: بدترین حادثه سال گذشته انداختن ترقه در داخل پژو پارس بود که دو نفر مصدوم شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه