اخبار داغ

نصف جهان هر شب میزبان ۱۸۰ هزار مسافر نوروزی خواهد بود

نصف جهان هر شب میزبان ۱۸۰ هزار مسافر نوروزی خواهد بود
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با دستور رئیس جمهور مبنی بر بازکشایی زاینده رود، امسال پیش بینی کردیم بتوانیم هر شب ۱۸۰ هزار نفر را اسکان بدهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز، حسین امیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری سه‌شنبه‌ها با رسانه اظهار کرد: برنامه‌ریزی و فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از حدود سه ماه قبل شروع شده است تا از تمامی شهر با ظرفیت‌های توریستی و گردشگری اصفهان با جمعیت حدود 2 میلیون نفر استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دان,

*شهر اصفهان به عنوان یک جهان شهر به خوبی معرفی شود

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: انجام این مهم نیازمند هماهنگی دستگاه‌های خدماتی در ارائه خدمات به گردشگران است تا شهر اصفهان به عنوان یک جهان شهر به خوبی معرفی شود و خاطرات خوبی برای مسافران و گردشگران شهری ایجاد شود.

,

وی  افزود: تلاش شده است تا در توزیع سفر و گردش در شهر اصفهان به نحوی برنامه‌ریزی شود که مسافران و گردشگران از همه نقاط شهر، موزه‌ها، آثار تاریخی و آثار طبیعی موجود در شهر بازدید کنند و امکانات مورد نیاز در همه مراکز برای آن‌ها فراهم شود.

,

امیری عنوان کرد: تلاش شده با رویکردی حرکت شود تا بتوان امید، نشاط و شادمانی برای گردشگران و شهروندان فراهم شود؛ ستاد به نحوی برنامه‌ریزی کرده است که فضای امید و شادی در جامعه و بین شهروندان تجلی پیدا کند، شهرداری نیز زمینه را برای ارائه خدمات توسط دستگاه‌های دیگر تأمین کرده است.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: ستاد نیز این وظیفه را دنبال می‌کند و تلاش خواهد شد با گردش مسافران در این ایام رونق اقتصادی ایجاد شود، به همین دلیل فعالیت‌های مورد نیاز از یک ماه پیش برای اماده سازی شهر، زیباسازی سیما و منظر شهری، گل‌کاری، رنگ‌آمیزی و تهیه و نصب المان‌های شهری شروع شده و تا روزهای پایانی سال در اکثر نقاط شهر تجلی پیدا خواهد کرد.

,

وی بیان کرد: رویکرد دیگر ستاد اطلاع‌رسانی مناسب به گردشگران است و از تمامی ظرفیت‌ها برای این مهم استفاده خواهد شد، در تأمین ایمنی و کاهش حوادث سطح شهر نیز با سازمان خدمات آتش‌نشانی، اورژانس و پایگاه‌های امدادی هماهنگ شده تا در محلوقوع حوادث احتمالی حضور به موقع پیدا کنند، رهاسازی ترافیک در حوزه حمل نقل و ترافیک‌ها با پلیس راهور برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم صورت گرفته تا با کاهش ترافیک در سطح شهر روبرو باشیم.

,

امیری با اشاره به انجام برنامه‌ریزهای ستادی در چهار مرحله مطرح کرد: با این هدف در ابتدا ساختار ستاد متشکل از 10 کمیته در ستاد مرکزی و 15 کمیته در مناطق بازرگانی شهر تعیین شد که فعالیت آن از حدود 3 ماه گذشته کار خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از 10 جلسه شکل داده است.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: کمیته‌های ستادی و اجرایی با دستگاه‌های متولی به منظور ارائه خدمات هماهنگی لازم را در محورهای شمال، شرق، جنوب و غرب شهر اصفهان صورت گرفته تا با سر ریز جمعیت مسافر در شهرهای شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، خمینی‌شهر، بهارستان و فولادشهر اسکان داده شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های ستاد شامل کمیته‌های اسکان و اصناف، ایمنی و حوادث، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، کمیته قضایی و انتظامی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، امنیت و حراست، منابع انسانی، فرهنگی تفریحی و گردشگری، حمل و نقل و ترافیک و کمیته پشتیبانی و تدارکات و در کنار آن 15 کمیته در مناطق 15 گانه با مسؤولیت شهرداران مناطق و عضویت دستگاه‌های مستقر در منطقه تشکیل شده است.

,

امیری با تأکید بر تشکیل 5 ستاد هدایت و اسکان در محورهای ورودی استان، یادآور شد: ستاد هدایت در محور شمال با مسولیت شهرداری منطقه 12، محور غرب در بلوار آزادگان با مسؤولیت شهرداری منطقه 9، محور جنوب منطقه 6، و محور شرق توسط منطقه 15 تشکیل شده است.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: در محور جنوب هماهنگی با شهرداری بهارستان صورت گرفته است تا ستاد هدایت و اسکان توسط شهرداری بهارستان در ورودی این شهر مستقر شوند.

,

وی اذعان داشت: به منظور برنامه‌ریزی جهت بازگشایی زاینده‌رود ستاد هدایت و اسکان مسافران در شهر اصفهان پیش‌بینی کرده است که امسال با حجم زیادی از مسافران و گردشگران روبرو خواهد شد، در سال گذشته از 28 اسفند تا 13 فروردین 1397 بالغ بر 1 میلیون و 200 هزار نفر در شهر اصفهان اسکان داشتند که 33 درصد در مراکز آموزشی، 37 درصد در منازل استیجاری، 12 درصد در کمپ تفریحی فدک، 15 درصد هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و 3 درصد فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی مستقر شدند.

,

اسکان مسافر در اصفهان هر شب 180 هزار نفر

,

امیری افزود: امسال با توجه به دستور بازگشایی زاینده‌رود در ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود 180 هزار نفر در هر شب اسکان داده شود، ظرفیت‌ها برای اسکان اولویت اول با هتل‌ها و مهمان‌پذیرها با حدود 15 هزار نفر با دارا بودن بیش از 72 هتل و 28 مهمان‌پذیر در شهر اصفهان است، در اولویت‌های بعدی منازل استیجاری شهروندان و خانه مسافر 80 هزار نفر، مدارس آموزش و پرورش 40 هزار نفر در قالب 750 مدرسه و 7 هزار و 500 کلاس است.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: ظرفیت اسکان مسافر در خوابگاه‌هایی دانشجوی و مدارس غیرانتفاعی 5 هزار نفر، مرکز اقامتی تجمعی مانند کمپ فدک، در شمال اصفهان 15 هزار نفر و ایجاد محل اقامت موقت تجمعی در 30 مجموعه ورزشی شهرداری و 10 سالن ادارات دیگر در شرایط اضطراری و ازدحام مسافر با ظرفیت 20 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

,

برای اولین بار به منظور ارائه خدمات اسکان اپلیکیشن ایرزروینگ طراحی شده است

,

وی ابراز داشت: برای اولین بار به منظور ارائه خدمات اسکان اپلیکیشن ایرزروینگ طراحی شده است تا مسافر قبل از اینکه وارد شهر اصفهان شود بتواند محل اسکان خود را رزرو کنند، درخواست مراکز اقامتی، بنگاه‌های معاملاتی افرادی که نقش هماهنگی دارند و همه گردشگران می‌توانند با دانلود از طریق تلفن همراه از این نرم افزار استفاده کنند.

,

امیری ادامه داد: کمیته اطلاع‌رسانی پیش‌بینی کرده است تا در این زمینه اتفاق خوبی در سطح شهر خواهد افتاد و به همین منظور این نرم افزار از طریق رسانه‌های گروهی، شبکه‌های مجازی و صدا و سیما در اختیار عموم قرار می‌گیرد، شماره تلفن 137 شهرداری نیز به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه اطلاعات است، بیش از 200 هزار نقشه و 30 هزار دفترچه اطلاع‌رسانی، استقرار 20 نقطه کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و راهنمایی، اجرای طرح دوچرخه سوار راهنمای مسافر با 30 نفر جزو برنامه‌ریزی‌های کمیته اظلاعرسانی است که فعالیت خود را در این ایام در سطح شهر شروع خواهند کرد تا به گردشگران خدمات ارائه دهند.

,

*هزار برنامه در قالب 70 عنوان برنامه‌ریزی شده  است

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: کمیته گردشگری تفریحی در این ایام با حدود یک هزار برنامه در قالب 70 عنوان برنامه‌ریزی شده است و به منظور ایجاد نشاط و پویایی در شهر برنامه‌های هنری، مسابقات ورزشی، تئاتر، نقاشی، عکاسی، سرود و برنامه شاد هنری پیش‌بینی شده تا فضای خوب و مطلوبی در شهر ایجاد شود و در خدمت مسافران و شهروندان قرار بگیرد.

,

وی تأکید داشت: در صورت نیاز برای تجهیز مکان‌های گردشگران انجام شده است، علاوه بر آماده‌سازی فدک، مجموعه ناژوان شامل باغ پرندگان، باغ خزندگان و ظرفیت‌های دیگری که هست هماهنگی‌های لازم و امکانات فراهم شده و سعی شده مشکلات پارکینگ کمتر شود، در مجموعه صفه و تله کابین هم هماهنگی صورت گرفت است.

,

امیری اضافه کرد: مجموعه شهر رؤیاها، موزه‌های میراث فرهنگی، شهرداری و مراکز فرهنگی در این ایام اماده ارائه خدمات به گردشگران است، نقاط گردشگری برای مسافران به نحوی آماده شده است که جاذبه برای جذب توریست افزایش بدهند تا گردشگران و مسافران از امکانات هر نقطه به خوبی استفاده کند.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد: علاوه بر ظرفیت مجموعه پارکینگ‌های که در اختیار شهرداری هست، بیش از 21 هزار فضای پارک خودرو و 4 هزار و 500 فضای پارک به تعداد خودرو در هسته مرکزی شهر در نظر گرفته شده است، تا با گره ترافیک کمتری روبرو شویم.

,

افزایش ساعت کاری ناوگان شهری

,

وی افزود: سازمان اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و قطار شهری برنامه‌ریزی کرده تا بتواند پوشش خوبی برای نیاز حمل و نقلی داشته باشد و به همین منظور ساعات کاری افزایش پیدا کرده و کلیه ناوگان شهری در اختیار گردشگران خواهد بود همچنین قطار شهری امسال برای اولین بار در ایام عید اماده ارائه خدمات به گردشگران است

,

امیری در ادامه توصیه کرد: شهروندان اصفهانی تا می‌توانند از خودروهای شخصی در این ایام کمتر استفاده کنند و قطار شهری را برای تردد در هسته اصلی شهر انتخاب کنند.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان یادآور شد: دستگاه‌های انتظامی و قضایی دستور قضایی برای پوشش امنیت در سطح شهر درخصوص اقدام به برخورد با مراکز اقامتی موقت غیرمجاز، اعلام نقاط قرمز در حوزه اقامت گردشگر، تأیید صلاحیت واحدهای صنفی مشاور املاک، آماده‌سازی خودروهای راهنمای گردشگر، برنامهریزی و هماهنگی برای اقدام در حوزه نظم شهری خواهد کرد.

,

وی درخصوص رویکرد کمیته هماهنگی ایمنی و حوادث توضیح داد: با 24 ایستگاه آتش‌نشانی هلال احمر و اورژانس امدادی هماهنگی‌های لازم انجام شده است، با دانشگاه علوم پزشکی برای استقرار اورژانس در کلیه ستادهای هدایت و اسکان به صورت 24 ساعته، استقرار اورژانس در کلیه مراکز گردشگری، صفه و فدک و نقاطی که با تردد بسیار زیاد روبرو خواهیم بود هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

,

امیری خاطرنشان ساخت: کمیته منابع انسانی با تعداد 500 نیروی کاری در حوزه ستادی و برای فعالیت‌های کمیته‌ها در سطح مناطق مختلف حضور دارند، تعداد 7 هزار نیروی خدمات آماده‌سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی را دنبال می‌کنند تا سیمای خوبی برای شهر فراهم شود.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: کمیته پشتیبانی و تدارکات هماهنگی لازم برای استفاده از کلیه تجیهزات شهرداری در سطح شهر برای ارائه خدمات مطلوب را در نظر گرفته است و کمیته بازرسی و شکایات آماده رسیدگی به کلیه شکایات شهروندان در این ایام است، همچنین هماهنگی برای استفاده از ظرفیت‌های اتاق اصناف برای اسکان مسافران صورت گرفته است.

,

وی عنوان کرد: همچنین تعداد 7 واحد امداد خودرو، 27 واحد سایپا خودرو و 38 واحد جرثقیل حمل خودرو، 45 نمایندگی صدور بیمه نامه، 30 جایگاه CNG و 3 واحد معاینه فنی خودرو در سطح شهر در این ایام فعالیت خواهند داشت.

,

امیری بیان کرد: در بخش مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی 12 داروخانه شبانه‌روزی در سطح شهر، 30 بیمارستان خصوصی و دولتی، 6 مرکز ارائه دهنده خدمات تصویری، درمانگاه شبانه‌روزی دندانپزشکی 6 واحد در سطح شهر و 17 واحد آزمایشگاهی و 49 درمانگاه شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مسافران خواهند بود.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تأکید داشت: در بخش دوم فعالیت‌ها از 1 اسفند 97 بیش از 70 درصد فعالیت‌های ستاد گردشگری اصفهان شروع شده، در بخش فعالیت‌های عمده آن‌ها همه افراد دست به دست هم داده تا مشکلات شهر برطرف شود، در تاریخ 28 اسفند 97 هم عملاً فعالیت در ستادهای هدایت اسکان شروع خواهد شد.

,

وی با اشاره به جدی بودن کمبود هتل در اصفهان گفت: شهرداری‌ها برای تغییر کاربری اراضی جهت احداث هتل آماده همکاری است و پس از تغییر کاربری با صفر هزینه پروانه پایه صادر می‌کند، هیچ گره و مانعی در ساخت صنعت هتل از طرف شهرداری وجود ندارد، اما شهرداری به تنهایی متولی ساخت هتل در شهر نیست و دستگاه‌های دیگر نیز دخیل هستند البته در اصفهان چند هتل در آستانه افتتاح وجود دارد.

,

نظارت جدی بر گران‌فروشی

,

امیری تأکید کرد: درخصوص گران‌فروشی کسبه اتاق اصناف و تعزیرات متولی گران‌فروشی هستند و از آن‌ها خواسته شده است که برای نظارت در این ایام برنامه جدی داشته باشند.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان درخصوص نظافت شهری در این ایام گفت: به گفته برخی نظافت در اصفهان بهتر از لندن صورت می‌گیرد، سال گذشته در نظرسنجی‌ها 98 درصد مسافران از نظافت اصفهان رضایت داشته‌اند اما میزان رضایت از پارکینگ، سرویس بهداشتی و ترافیک متوسط بود که نشان دهند نیاز به کار بیشتری است.

,

وی بیان داشت: به همین منظور برای تأمین سرویس بهداشتی کافی با 20 مسجد دارای سرویس در هسته اصلی شهر صحبت شده تا این سرویس‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد، در تعدادی از حسینیه‌ها و امامزاده‌های ورودی شهر نیز این خدمات قابل ارائه است، در حوزه خدمات شهری در ایام نوروز نواقص وجود دارد ولی در قیاس با جاهای دیگر اصفهان سرآمد است.

,

امیری در ادامه تصریح کرد: در اصفهان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی وجود دارد، تلاش‌های خوبی صورت می‌گیرد اما راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد و برای رسیدن به سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز به اقدامات بیشتری هست، به شرطی که همه اعتقاد داشته باشیم که گردشگری می‌تواند منبع درآمدی خوبی برای شهرها تلقی شود.

,

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان درخصوص راه رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری توضیح داد: ایران ده درصد جاذبه‌های گردشگری دنیا را دارد اما سهمان از گردشگری شاید به یک درصد هم نرسد، صنعت توریسم جایگزین بسیاری از اقتصادهایی است که با آن در آینده روبرو خواهیم شد اما زیرساخت‌ها آن هنوز به خوبی در کشور ما فراهم نشده است.

,

معرفی اماکن کمتر دیده شده و میراث ناملموس اصفهان

,

در ادامه ایمان حجتی، مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی و سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار داشت: کمیته اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان سال گذشته در ایام نوروز با همکاری کمیته فرهنگی برای جریان سازی در سطح شهر به سمت شناسایی و معرفی اماکن کمتر شناخته شده در سطح شهر به مسافران کرد و بازخورد خوبی با توجه به میزان بازدیدها گرفته شد.

,

مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی و سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: امسال هم این اقدام با فکری جدید و با شعار فصل نوبهار از نوروز تا پایان اردیبهشت و تا هفته فرهنگی اصفهان ادامه خواهد داشت و نقاط کمتر شناخته شده، معرفی مشاغل، آداب و رسوم اصفهان و … به مسافران معرفی خواهد شد تا معرفی میراث ناملموس اصفهان صورت بگیرد.

,

وی تأکید داشت: از سوی دیگر کمیته اطلاع‌رسانی به دنبال این است که دسترسی گردشگران به اطلاعات تسهیل شود، اگر گردشگری بخواهد به یکی از مراکز مورد نیاز دسترسی داشته باشد از طریق تماس با شماره تلفن 137 این راهنمایی صورت خواهد گرفت، سال قبل حتی به سمت آدرس‌دهی الکترونیکی رفت.

,

دوچرخه سواران راهنما امسال هم به کمک گردشگران  می‌آیند

,

حجتی ابراز داشت: از سوی دیگر چون نیاز گردشگران از آدرس‌دهی بالاتر رفته است، اقدامی که از سال گذشته آغاز و امسال هم توسعه داده می‌شد، طرح دوچرخه سواران راهنما است که در محور تاریخی شهر و مرکز شهر به کمک گردشگران خواهند آمد.

,

مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی و سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: در روزهای ابتدای سال در بحث تولید خبر شهرداری نیازمند ارائه خدمات در حوزه اطلاعات و گزارش‌های از سمت خبرنگاران و اصحاب رسانه است، شهرداری به عنوان نهادی که متولی گردشگری نیست اما به دو علت به این قضیه ورود پیدا می‌کند زیر از یک حیث ورود گردشگر به شهر و از حیث دیگر نظم شهری برای شهرداری اهمیت دارد تا در این ایام زندگی عادی شهروندان اصفهان مختل نشود.

,

وی تصریح کرد: سامانه ایرزروینگ با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده که بزرگ‌ترین مزیتان در این است که به گردشگری که از راه دور به اصفهان می‌آید و درخواست دهنده اسکان است را به میزبان وصل کند، مسائلی مثل نظارت اداره اماکن، حضور بنگاه‌های املاک که از این چرخه قابل حذف نیستند هم در نظر گرفته شده است، در بحث تبلیغات این نرم افزار شهرداری هم اقدام می‌کند اما طبیعی است که برای هر محصول تازه معرفی شده در ابتدای کار فراز و نشیبی رخ دهد.

,

حجتی خاطرنشان کرد: میزان افزایش قیمت کرایه‌ها در برابر افزایش هزینه‌های نگهداری و خرید تجهیزات حمل و نقل عمومی ناچیز است، پس از تصویب رقم‌های جدید 30 درصد از هزینه‌های سفر توسط مسافر تأمین می‌شود و این مدیریت شهری است که همچنان 70 درصد هزینه‌های سفر درون‌شهری شهروندان را پرداخت می‌کند.

,

رنگ‌آمیزی شهری با یک‌سوم هزینه سال گذشته

,

در ادامه بهزاد حقانی، مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص آماده‌سازی فضای شهر برای ایام نوروز توضیح داد: رنگ‌آمیزی شهری با هدف شادابی سطح شهر صورت می‌گیرد، امسال با یک سوم میزان رنگ سال‌های گذشته با صرفه‌جویی با استفاده از نیروهای زندان رنگ‌آمیزی شهر انجام شده است.

,

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: در روزهای پایانی سال سامانه 137 آماده حمل اقلام حجیم شهروندان به خارج از شهر است و ساعت کار ایستگاه‌های بازیافت تا ساعت 20 ادامه دارد، حدوداً روزانه 800 تن زباله یک شب درمیان جمع اوری می‌شود که این عدد در روزهای آخر سال به 1 هزار و 600 تن می‌رسد و به همین منظور ماشین‌هایی لازم برای جمع‌آوری در نظر گرفته شده است تا وقفه‌ای در کار اتفاق نیفتد.

,

استقرار خودروی آتش‌نشانی در 25 نقطه پر تردد

,

وی با اشاره به تمهیداتی که برای چهارشنبه آخر سال صورت می‌گیرد، مطرح کرد: در ایستگاه‌های ثابت و سیار چهارشنبه آخر سال از ساعت 5 بعدازظهر زباله بازیافتی تحویل گرفته نمی‌شود، در ایستگاه‌ها ماشین‌های مستقر هستند که بسیار سریع ایستگاه‌های بازیافتی را تخلیه می‌کنند، همچنین لاستیک‌های در سطح شهر جمع‌آوری‌شده و این کار تا روز آخر سال ادامه دارد.

,

حقانی ادامه داد: پرسنل عملیاتی در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و در مجموع در مکان‌هایی که تجمع مردمی وجود دارد جهت آموزش و اجرای مانور حضور پیدا خواهند کرد، راه‌اندازی پویش مردمی نه به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال و نشر آن در شبکه مجازی، تشکیل کارگروه متشکل از مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی با هدف مدیریت و برنامه‌ریزی برای چهارشنبه آخر سال، اعلام آماده باش به پرسنل از اقدامات مربوط به چهارشنبه آخر سال است.

,

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد: 25 نقاط پرترافیک شهر نیازمند به استقرار ثابت خودرو شناسایی و خودروهای آتش‌نشانی در این 25 نقطه پرتردد در چهارشنبه آخر سال مستقر خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه