اخبار داغ

افتتاح بوستان شیخ بهایی شاهین شهر

افتتاح بوستان شیخ بهایی شاهین شهر
در آستانه فرارسیدن فصل بهار و هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، بوستان بزرگ شیخ بهایی شاهین شهر به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، بوستان خیابان شیخ بهایی شاهین شهر با مساحت ۱۷ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

حمیدعشقی، در این مراسم آلودگی صنایع را که با توسعه جوامع بشری بوجود آمده را یکی از چالش ها و مخاطرات زیست محیطی دانست و اظهار کرد: از ملموس‌ترین عوامل آلودگی هوا و معضلات زیست محیطی، فعالیت صنایع بزرگ پیرامون شهرها و خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت‌ها است که اثرات زیانباری بر سلامت شهروندان دارد که بر همین اساس ضرورت دارد موضوع کاشت نهال و توسعه فضای سبز شهری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

,

 بوستان های محله ای شاهین شهر در سال جاری با احداث ۱۰ بوستان جدید به ۱۰۵ بوستان رسید

,

شهردار شاهین شهر، با تاکید بر اینکه درختکاری نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه ایفا می کند، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهری بویژه پارکها تاثیر مهمی بر سلامت اجتماعی شهروندان دارد که در آستانه فصل بهار احداث بوستان شیخ بهایی عیدی مدیریت شهری به ساکنان محله خانه کارگر شاهین شهر است.

,

وی سرانه فضای سبز شاهین شهر را ۱۹ متر مربع اعلام کرد و افزود: احداث بوستان های شهری، توسعه فضای سبز در محله ها و باز پیرایی بوستان ها نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز شهری دارد که در سال جاری با احداث ۱۰ بوستان محله ای جدید تعداد بوستان های شاهین شهر به ۱۰۵ بوستان افزایش پیدا کرده است.

,

طرح توزیع نهال اینترنتی با توزیع دو هزار اصله نهال برای نخستین بار در شاهین شهر اجرا شد

,

عشقی، از توزیع بیش از هشت هزار انواع نهال بین شهروندان به مناسبت روز درختکاری خبر داد و افزود: برای نخستین بار طرح توزیع نهال اینترنتی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر اجرا شد که در این طرح نیز بیش از دو هزار نهال توزیع شد و شهروندان نهال درخواستی خود را به همراه بروشور و توضیحات لازم نگهداری نهال بطور رایگان در کمترین زمان درب منزل خود تحویل گرفتند.

,

شهردار شاهین شهر اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شاهین شهر نهال های توزیع شده مثمر از قبیل سیب، آلبالو، انار، پسته و نهال های غیر مثمر از قبیل زبان گنجشک، ارغوان، یاس بنفش و سرو شیرازی انتخاب و به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بین شهروندان شاهین شهر توزیع گردید.

,

وی با اشاره به پروژه جاده سلامت محله خانه کارگر، ادامه داد: عملیات اجرایی احداث پروژه جاده سلامت به منظور خدمت رسانی به محله های شهر به خصوص محله های کمتر برخوردار سال آینده در جنب بوستان شیخ بهایی شروع و تقدیم شهروندان خواهد شد.

,

آیین بهره برداری از بوستان شیخ بهایی شاهین شهر، با حضور امام جمعه، شهردار، معاونان و اعضای شورای شهر شاهین شهر برگزار و چندین اصله نهال در این بوستان غرس شد. در حاشیه این مراسم تعدادی از کودکان و نوجوانان ضمن مشارکت در غرس نهال، فرارسیدن فصل بهار و به شکوفه نشستن گلها و درختان را به تصویر کشیدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه