اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان:

درآمد ۵۲۸ میلیارد تومانی گلستان در سال جاری /برخی اختلافات بندرخشک را تعویق انداخته

درآمد ۵۲۸ میلیارد تومانی گلستان در سال جاری /برخی اختلافات بندرخشک را تعویق انداخته
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان گفت :درآمد استان در سال 97 حدود 528 میلیارد تومان بوده است که 84 درصد آن وصول شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ محمدولی روزبهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان شامگاه سه شنبه 21 اسفندماه در جمع اصحاب رسانه به تشریح دستاوردها و عملکرد یک ساله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان پرداخت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛ , گلستان ما ؛ , گلستان ما ؛ ,

روزبهان اظهار کرد : انقلاب اسلامی در بحث خدمت رسانی و تحقق عدالت اجتماعی نسبت به دوران طاغوت پیشرفتهای زیادی داشته که اصلا قابل قیاس نیست ، به همین نسبت در استانها نیز توفیقات زیادی کسب شد اما استان گلستان تاکنون نتوانسته جایگاه واقعی خود را در اقتصاد منطقه پیدا کند .

,

وی افزود : من در چندین استان کار کردم اما باید بگویم که در هیچ استانی این همه ظرفیت و این همه مدیر و سرمایه انسانی توانمند ندیدم و اینکه امروز استان به چنین عقب ماندگی هایی دچار است به دلیل مشکلات ریشه ای و ساختاری است .

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد : درآمد استان در سال 97 حدود 528 میلیارد تومان بوده است که 84 درصد آن وصول شده است .

,

روزبهان اضافه کرد : در استان گلستان 84 درصد مالیات وصول می شود که 2 درصد از نرم کشوری بالاتر است .

,

وی یادآور شد : بودجه استان در سال آینده در بخش هزینه ای حدود 406 میلیارد تومان و در بخش تملکی استان 668 میلیارد تومان خواهد بود ضمن اینکه تملک ملی ما نیز 330 میلیارد تومان خواهد بود .

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 69 پروژه اساسی در استان در بخش های مختلف شناسایی شده بیان کرد : در بخش آموزش عالی با 3 پروژه ( 22.5 میلیارد تومان) ، آموزش و پرورش با 8 پروژه ( 135 میلیارد تومان) ، فرهنگ و گردشگری با 10 پروزه ( 152 میلیارد تومان ) ، ورزش با 10 پروزه ( 132 میلیارد تومان) ، بهداشت و درمان با 6 پروژه که 4 تا احداث بیمارستان جدید است ( 320 میلیارد تومان) ، عمران شهری و روستایی با 2 پروژه ( 130 میلیارد تومان ) ، حمل و نقل با 9 پروژه ( 239 میلیارد تومان) ، کشاورزی با 9 پروژه ( 117 میلیارد تومان) ، آب با 5 پروژه (210 میلیارد تومان) ، انرژی با 4 پروژه (123 میلیارد تومان) ، بازرگانی با 1 پروژه خرید ایکس ری ( 30 میلیارد تومان) ، قضایی با 1 پروزه ( 2.5 میلیارد تومان) و رفاه اجتماعی با 1 پروژه ( 10 میلیارد تومان از جمله این پروژه ها با هزینه بالغ بر 1682 میلیارد تومان جمعا می باشد .

,

روزبهان گفت : مشکلات استان یک دفعه بوجود نیامده که یک شبه نیز از بین برود ، نفس تاسیس استان جدید گلستان به دلیل شتاب در توسعه استان بود و بایستی اقدامات اصلاحی مد نظر باشد . معرفت و شناساندن استان اقدامات مناسبی انجام نشده است ، خیلی ها از گلستان فقط ناهارخوران را می شناسند .

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد : حدود 1200 پروژه در حال اجرا در استان داریم که 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ، همچنین 93 پروژه در استان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند .

,

روزبهان اظهار داشت : راه آهن و بندرخشک مهمترین اولویتهای ما در استان هستند اما متاسفانه روند خدمات دهی مناسب نبوده و اختلاف برداشتهایی باعث شده تا موضوع بندرخشک به تعویق بیفتد اما با جلسات برگزار شده بزودی شاهد تغییراتی در این بخش خواهیم بود .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه