اخبار داغ

تمهیدات نوروزی برای استقبال از بهار در آذربایجان غربی

تمهیدات نوروزی برای استقبال از بهار در آذربایجان غربی
دستگاه های مختلف در آذربایجان غربی با اجرای طرح های تمهیداتی، در تلاش برای فراهم آوردن نوروزی شاد برای هموطنان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، با نزدیک شدن به ایام نوروز، طرح های متعدد نظارتی و بهداشتی از سوی ارگان های متعدد در استان به مرحله اجرا در می آید تا هموطنان بتوانند با خاطری آسوده به استقبال سال نو رفته و از ایام عید خاطراتی خوش داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

اجرای طرح های نظارت و بازرسی بر بازار عید، اجرای طرح های بسیج سلامت نوروزی، مقابله با گران فروشی ها و تخلفات و نیز برنامه های دیگر همگی در راستای فراهم آوردن آسایش شهروندان توسط نهادهای استانی به اجرا در می آید.

,

بازرسی و نظارت ۶۵ اکیپ بر بازار آذربایجان غربی

, بازرسی و نظارت ۶۵ اکیپ بر بازار آذربایجان غربی,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ایجاد ۶۵ اکیپ بازرسی و نظارت بر بازار عید خبر داد.

,

جعفر صادق اسکندری با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار عید از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۹۸ فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت: در این طرح ۶۵ اکیپ در بخش‌های مختلف صنفی بر بازار عید نظارت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها در دو بخش خدمات و کالایی فعالیت می‌کنند، افزود: در کنار این اکیپ‌ها تعدادی از واحدهای کشیک‌های واحدهای صنفی در ایام تعطیلات نوروزی دایر بوده و به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

,

اسکندری گفت: در این مدت یک هزار و ۵۰۰ صنف در بخش‌های مختلف کشیک نوروزی خواهند بود؛ از اول سال جاری تا کنون تعداد ۱۸۷ هزار و ۲۰۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان صورت گرفته از این تعداد هشت هزار و ۶۰۴ فقره منجر به تشکیل پرونده شده و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

,

وی ابراز کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون تعداد سه هزار و ۷۶۶ بازرسی از سردخانه‌ها و انبارهای کالاهای اساسی و ضروری که مشمول اعلام موجودی و ثبت در سامانه جامع انبارها بوده‌اند صورت گرفته است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: از تعداد بازرسی‌های انجام شده از سردخانه‌ها و انبارهای استان تعداد ۱۱۹ واحد تخلف محرز و منجربه تشکیل پرونده به ارزش ریالی ۷۹۹ میلیارد ریال با عناوین احتکار، عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و … شده و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

,

اسکندری به سامانه نظارتی ۱۲۴ برای دریافت شکایات و انتقادات مردمی برای جلوگیری از بروز تخلف در بین اصناف اشاره کرد و گفت: ۲ هزار تن پرتقال و یک‌هزار تن سیب برای شب عید خریداری شده و از سوی سازمان‌های مربوطه توزیع می‌شود و بازرسی‌ها برای خالص خریدی و خالص‌فروشی میوه شب عید توسط اکیپ‌های نظارتی انجام می‌شود.

,

طرح سلامت نوروزی در آذربایجان غربی

, طرح سلامت نوروزی در آذربایجان غربی,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین در استان خبر داد.

,

رسول انتظار مهدی در نشست ساماندهی مراکز بهداشتی، خدماتی رفاهی و درمانی آذربایجان غربی با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای این طرح ۷۴ اکیپ بهداشتی فعالیت می ‌کنند.

,

وی، افزود: این طرح از ۸ صبح تا ۸ شب در شهرهای مختلف به اجرا در آمده و ۱۴۸ نفر نیز در انجام آن مشارکت های لازم را دارند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: اهمیت کنترل مواد غذایی به قدری است که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود ۲ درصد کودکان زیر ۲ سال در اثر بیماری اسهال جان خود را از دست می ‌دهند و علت اصلی آن آلودگی غذا و آب آشامیدنی است.

,

انتظار مهدی با اشاره به آماری در زمینه عملکرد برنامه بسیج سلامت نوروزی در سال ۱۳۹۷ بیان کرد: اقدامات این نهاد در زمینه کنترل و نظارت بر مراکز بهداشتی، خدماتی رفاهی و درمانی آذربایجان غربی در طول سال مستمر است و در ایام نوروز تشدید می ‌شود.

,

وی تاکید کرد: ۲۷۱ مورد معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضائی، تعطیلی ۶۸ مورد مراکز و اماکن غیر بهداشتی، کشف و معدوم سازی ۱۶۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد از جمله این موارد بوده است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با ارائه آمار مقایسه ‌ای از وضعیت نمونه برداری‌ های انجام شده از انواع شیرینی، لبنیات، جوجه کباب‌ های زعفرانی، خمیر و آرد، نقل و حلوا، سالاد و سبزی و انواع آجیل، بیان کرد: میزان آلودگی شیرینی‌ های تولیدی ۶۴ درصد، لبنیات ۵۰ درصد، جوجه کباب ‌ها ۱۵ درصد، خمیر و آرد ۵۰ درصد، نقل و حلوا ۲۸ درصد، سالاد و سبزی دست ساز ۶۹ درصد، گوشت چرخ کرده و انواع کباب نیز ۲۸ درصد در سال جاری بوده است.

,

انتظار مهدی بیان کرد: این میزان در سال گذشته در شیرینی ۶۵ درصد، لبنیات ۵۳ درصد، رنگ جوجه کباب و محلول رنگی ۴۳ درصد، خمیر و آرد ۲۷ درصد، نقل و حلوا ۳۵ درصد، سالاد و سبزی دست ساز ۵۱ درصد، گوشت چرخ کرده و انواع کباب ۳۴ درصد و آجیل ۷۵ درصد بود.

,

پایگاه های امداد و نجات در ۳۲ نقطه آذربایجان غربی دایر می شوند

, پایگاه های امداد و نجات در ۳۲ نقطه آذربایجان غربی دایر می شوند,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از دایر بودن ۳۲ پایگاه امداد و نجات در سطح استان خبر داد.

,

سعید رهبرسوره در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر هرساله در ایام نوروز طرحی به نام طرح ملی امدادونجات و راهنمای مسافر اجرا می کند.

,

وی، با اشاره به جزییات این طرح، افزود: این طرح در سال جاری از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ به مدت ۲۲ روز ادامه دارد و امدادگران در خدمت تامین آرامش و راهنمایی مسافران نوروزی هستند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه یکی از ماموریت های جمعیت هلال احمر، توسعه شبکه امدادونجات است، ابراز کرد: در ۳۲ نقطه از استان پایگاه‌های امداد و نجات دایر می‌شود که ۲۴ ساعته بوده و از ۲۵ اسفند این تعداد پایگاه، فعالیت خواهند کرد و مسافران می‌توانند با تلفن ۱۱۲ با این پایگاه‌ها ارتباط برقرار کنند.

,

رهبر سوره، تاکید کرد: همه ساله در ایام نوروز مسافرانی به استان ما وارد می شوند که نیازمند راهنمایی هستند و در ۳۳ پست، جوانان جمعیت در ورودی های شهر نسبت به اطلاع رسانی اقدام کرده و داروخانه هلال احمر نیز واقع در خیابان خیام شمالی روزهای اول، سوم و چهارم عید نوروز آماده خدمات رسانی هستند.

,

وی، گفت: جمعیت هلال احمر، در همه جا و برای همه می خواهد خدمات ارائه دهد و به دلیل شرایط خاص در ایام تعطیلات این خدمات رسانی بیشتر می شود.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، گفت: بیش از ۱۱ هزار داوطلب و بیش از ۵ هزار امدادگر ثبت شده در سامانه داریم.

,

رهبر سوره، تصریح کرد: از اول فروردین امسال تا امروز ۱۹۷۱ مورد حادثه را پوشش داده ایم و از بین اینها ۱۲۳۰ مورد جاده ای و ۹۰ مورد برف و کولاک و بیش از ۳۶۰ مورد مراجعه حضوری به پایگاه های امدادونجات را داشته ایم، همچنین ۲۳ خیمه نماز را نیز در کنار پایگاه های امدادونجات خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه