اخبار داغ

وقتی تالارهای عروسی انبار شدند!

ازدواج به وقت گرانی /درجا زدن عروس و دامادها در خوان اول

ازدواج به وقت گرانی /درجا زدن عروس و دامادها در خوان اول
مشکلات اقتصادی به حدی بر ازدواج ها تاثیر گذاشته که جوانان ترجیح می‌دهند یا قید ازدواج را ببخشند یا از مراسمات معمول هم صرف نظر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، امروزه و با شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی که موانع زیادی را بر سر راه جوانان قرار داده برخی از جوانان یا کلا قید ازدواج را می زنند و یا آن را به تعویق می اندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

گرفتن مراسم با هزینه های گزاف برای عروسی و مواردی چون خرید طلا، آرایشگاه، تزیینات سالن، عکاسی، فیلمبرداری و... از جمله مواردی است که این روزها به شکلی افراطی برگزار می شود و این موضوع باعث شده جوانانی که توان برگزاری چنین مراسماتی را ندارند، تمایلی برای شروع زندگی مشترک با این هزینه‌های سرسام‌آور نداشته باشند.

,

البته طی چند ماه اخیر نیز افزایش غیر قابل تصور قیمت ها در بخش های مختلف را شاهد بودیم که باعث مضاعف شدن مشکلات جوانان و پشیمانی شان برای رفتن به خانه بخت شده است.

,

از جمله مواردی که بسیار در این زمینه اثرگذار است می توان به قیمت طلا، لباس، لوازم خانگی، آرایشگاه، غذا و سالن برگزاری مراسمات اشاره کرد که بسیاری از جوانان به ویژه در استان کرمانشاه به هیچ وجه از عهده هزینه های کمرشکن موارد بالا برنمی‌آیند، عطای ازدواج را به لقایش می بخشند و یا آن را با تاخیر بسیار زیاد و در سنینی که چندان شوری برای ازدواج وجود ندارد، آن را برگزار می‌کنند.

,

همانطور که اشاره شد هزینه‌های شروع یک زندگی مشترک با وضعیت اقتصادی موجود در جامعه به خودی خود بالاست، حال زمانی که این موضوع با پدیده‌هایی چون تجمل گرایی و چشم و هم چشمی همراه شود ازدواج جوانان بسیار سخت تر می‌شود و بسیاری از جوانان و خانواده های آنها برای اینکه بتوانند از گردونه خریدهای آنچنانی و برگزاری مراسمات مجلل عقب نمانند یا زیر بار قرض های زیادی می روند که تا سالیان سال باید آن را پس دهند و یا همان طور که گفته شد عطای ازدواج را به لقایش می بخشند و در چنین شرایطی دست به ریسک نمی زنند.

,

ا

, ا,

هزینه برگزاری یک پرس غذای ساده برای یک مراسم حدود 30 هزارتومان است

, هزینه برگزاری یک پرس غذای ساده برای یک مراسم حدود 30 هزارتومان است,

سیروس گل عنبر، نایب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص هزینه های حدودی برای برگزاری یک مراسم در یکی از تالار های کرمانشاه گفت: قیمت ها متفاوت است و بستگی به تعداد نفرات، درجه تالار و منوی غذایی که برای مراسم سفارش می‌دهند، دارد.

,

وی در پاسخ به اینکه حدودا با چه مبلغی می توان یک مراسم در خور برگزار کرد و گفت: مقیاس مشخصی در این زمینه وجود نداشته و همانطور که گفته شد قیمت برگزاری یک مراسم بستگی به منوی غذا، درجه تالار و تعداد نفرات دارد.

,

نایب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه تصریح کرد: هزینه یک دست غذای ساده (جوجه ساده) برای مراسم در یک تالار معمولی حدود ۳۰ هزار تومان است و یک جوجه و خلال حدود ۵۰ هزار تومان است.

,

تالارها اگر قیمت خود را بالا نبرند ممکن است در خدمات خود قصور و تخلف کنند

, تالارها اگر قیمت خود را بالا نبرند ممکن است در خدمات خود قصور و تخلف کنند,

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها در بازار باعث افزایش قیمت غذا و خدمات تالار ها نیز می شود گفت: تالار ها نیز مجبورند با توجه به افزایش قیمت‌ها قیمت‌های خود را بالا ببرند و اگر قیمت‌ها را بالا نبرند ممکن است در ارائه خدمات خود قصور و تخلف کنند.

,

گل عنبر به کاهش محسوس آمار برگزاری مراسمات عروسی در تالارها طی چند ماه اخیر اشاره کرد و افزود: آیتم اول در رکود مراسمات که مانعی جدی برای ازدواج جوانان شده، مسئله طلا است.

,

وی تصریح کرد: اکنون هزینه خدماتی چون  فیلمبرداری و آرایشگاه نسبت به تالارها بسیار افزایش یافته است و برای مثال ممکن است یک عروسی معمولی با حدود ۲۰۰ میهمان حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه بردارد اما هزینه فیلمبردار حدود ۶ میلیون تومان است.

,

ا

, ا,

بالا رفتن هزینه های ازدواج در مواردی باعث می شود مردم از گرفتن تالار صرفنظر کنند

, بالا رفتن هزینه های ازدواج در مواردی باعث می شود مردم از گرفتن تالار صرفنظر کنند,

این مسئول خاطرنشان کرد: آمار برگزاری مراسمات به دلایل فوق در تالارها بسیار پایین آمده است و جوانان به دلیل مشکلات اقتصادی موجود، حتی اگر ازدواج کنند و مراسمی نیز برگزار کنند، تالار را فاکتور می گیرند و مراسم را در منزل خود یا اقوام و آشنایان برگزار می کنند تا قدری هزینه ها را کاهش دهند.

,

نایب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه تاکید کرد: هم اکنون تالارداران ما به شدت از رکود بازار و کم شدن مجالس شان نگران هستند.

,

وی تصریح کرد: هم اکنون تنها برخی از تالارهای برند ما مراسم هایی را برگزار می کنند و مابقی تالارها در مضیقه هستند و به دلیل اینکه ارزش افزوده زیادی نصیبشان نمی شود، حتی نمی‌توانند تجهیزات شان را به روز کنند.

,

همه تالارهای عروسی به دلیل شرایط اقتصادی در مضیقه هستند و آن را برای مواردی چون انبار اجاره می دهند

, همه تالارهای عروسی به دلیل شرایط اقتصادی در مضیقه هستند و آن را برای مواردی چون انبار اجاره می دهند,

گل عنبر افزود: حتی تالارهای برند ما نیز از نظر درآمد وضعیت چندان خوبی ندارند اما به دلیل این که برند هستند، بیشتر از سایر تالار ها مورد استقبال قرار می‌گیرند و در مجموع همه آنها در مضیقه اند.

,

نایب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه گفت: هم اکنون برخی از تالار ها به دلیل که درآمد چندانی ندارند آن را برای انبار اجاره داده اند.

,

آمار برگزاری مراسمات عروسی به شدت پایین آمده و تالار داران حاضر به فروش و واگذاری هستند

,

وی افزود: حتی برخی تالار ها هستند که در سالی که گذشت ۱۰ تا ۲۰ مجلس بیشتر نداشته اند، برای همین قادر به پرداخت هزینه هایی خود و هزینه هایی چون عضویت در اتحادیه نیز نبودند.

,

نایب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به شدت آمار برگزاری مجالس پائین آمده است به‌طوریکه تالارداران حاضر به فروش و واگذاری تالار های خود هستند.

,

ا

, ا,

کاهش 50 درصدی خرید طلای عروسی طی نیمه دوم امسال

, کاهش 50 درصدی خرید طلای عروسی طی نیمه دوم امسال,

سعید جعفری، رئیس اتحادیه طلافروشان استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، از کاهش بیش از ۵۰ درصدی خرید طلا طی نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

,

وی افزود: به همین نسبت خرید جوانان برای عروسی نیز کم شده و شاهد کاهش ۵۰ درصدی خرید های طلای عروسی نیز طی مدت ذکر شده هستیم.

,

بازار طلا به شدت در رکود است

,

وی بازار طلا را دچار رکود شدید دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه فروش زیادی در این زمینه وجود ندارد خرید نیز کمتر شده اما مردم بیشتر فروشنده هستند تا خریدار.

,

جعفری تصریح کرد: به دلیل وضعیت اقتصادی که وجود دارد اغلب دیده می شود که حتی مردم اقدام به فروش طلا هایشان برای تامین مایحتاج زندگی و عید را تامین می‌کنند.

,

افزایش قیمت طلا ربطی به بازارهای جهانی ندارد و متاثر از قیمت ارز است

, افزایش قیمت طلا ربطی به بازارهای جهانی ندارد و متاثر از قیمت ارز است,

وی یادآور شد: در سالهای گذشته وضعیت بازار طلا طی ماه های اول و دوم نسبت به ماههای دیگر بهتر بود همچنین ماههای ۴ و ۵ نیز اگر مصادف با ایام محرم و صفر و رمضان نباشد، وضعیت خوبی داشت و مردم اغلب خرید طلای عروسی را در این ماه ها انجام می دادند.

,

رئیس اتحادیه طلافروشان استان کرمانشاه با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین قیمت ارز و طلا وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: سال آینده قیمت ارز در کشور کنترل و تثبیت شود تا در نتیجه آن قیمت‌ها سطح مناسب و ثابتی برسند.

,

افزایش قیمت طلا باعث شده کارگاه ها تولیدات را سبک سازی کنند

, افزایش قیمت طلا باعث شده کارگاه ها تولیدات را سبک سازی کنند,

وی گفت: دلیل بالا رفتن قیمت طلا و کاهش قدرت خرید مردم هم اکنون تولیدات نیز سبک سازی می‌شود و کارگاه ها اغلب سرویسهای سبکی را تولید می‌کنند که مردم و به ویژه جوانان توان خرید آن را داشته باشند.

,

رئیس اتحادیه طلافروشان استان کرمانشاه تصریح کرد: قبل از این حلقه، النگو و  سرویس های ما سرویس های سنگین و بالای ۱۰۰ گرم نیز بود و اکنون سرویس ها را سبک سازی کرده و به حدود ۲۰ گرم می‌رسانند.

,

وی نوسان قیمت طلا را متاثر از قیمت ارز دانست و گفت: اکنون بازار جهانی طلا چندان است خیز ای ندارد و با بالا و پایین رفتن قیمت ارز است که قیمت طلا در بازار ما تغییر می کند.

,

جعفری در پایان از مردم خواست که از خریدن طلای دست دوم که منشأ و عیار مشخصی ندارد، پرهیز کنند و طلا را از مغازه های معتبر که دارای پروانه کسب، پیشینه خوب و فاکتور معتبر هستند، خریداری کنند.

,

با توجه به مطالب فوق می طلبد که اولا مسئولان عنوان زمامداران جامعه باید فکری برای این وضعیت اقتصادی داشته باشند و در وهله بعدی شرایطی مناسب را برای جوانان ایجاد کند که بتوانند به دور از دغدغه های موجود، ازدواج کرده و آسایش جسمی و روحی را به خود خانواده و جامعه شان هدیه کنند.

,

از سوی دیگر نیز می‌طلبد خانواده‌ها با توجه به شرایط موجود نسبت به ازدواج جوانان سختگیری‌های کمتری داشته و دست از تجمل گرایی و چشم و هم چشمی بردارند تا جوانان در ساده ترین شرایط ممکن بتوانند زندگی خوبی را آغاز کنند

,

این نکته نیز ضروری است که در استان کرمانشاه که رتبه اول بیکاری کشور را یدک می کشد و بسیاری از جوانان آن به ویژه جوانان تحصیل کرده بیکار هستند، قطعاً برگزاری مراسم عروسی با هزینه های گزاف به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی اصلا ممکن نیست و نیازمند تدبیر جدی مسئولان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه