اخبار داغ

اساتید اقتصاد دانشگاه سمنان به مسئولان اقتصادی استان چه گفتند؟/ از پیامک انتقادی به خباز تا انتقاد از آقازادگی و رانت‌جویی

اساتید اقتصاد دانشگاه سمنان به مسئولان اقتصادی استان چه گفتند؟/ از پیامک انتقادی به خباز تا انتقاد از آقازادگی و رانت‌جویی
اساتید اقتصاد دانشگاه سمنان در نشست با معاون اقتصادی استاندار سمنان و سه تن از مقامات اقتصادی استان به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حشمت‌الله عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با همراهی حسن‌ سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری، مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مهدی بندرآبادی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان ظهر امروز با حضور در دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، پای حرف‌های اساتید اقتصاد و مدیریت نشستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

چندین‌نفر از اساتید دانشگاه سمنان در این نشست که رویکردی صمیمانه اما صریح و شفاف و بعضا انتقادی داشت به ایراد سخن پرداختند و نقطه‌نظرات خود را در حوزه‌های مختلف مرتبط با اقتصاد و نیز تقویت ارتباط دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی بیان کردند.

,

ماجرای پیامک انتقادی استاد دانشگاه سمنان به محمدرضا خباز

, ماجرای پیامک انتقادی استاد دانشگاه سمنان به محمدرضا خباز, ماجرای پیامک انتقادی استاد دانشگاه سمنان به محمدرضا خباز,

محسن فرهادی‌نژاد از نخستین اساتیدی بود که در این نشست سخن گفت. وی دکترای خود را در رشته مدیریت رفتار سازمانی از دانشگاه فردوسی مشهد اخذ کرده است.

,

فرهادی‌نژاد در سخنان خود با یادآوری بی‌توجهی محمدرضا خباز، استاندار سابق سمنان به ظرفیت دانشگاه گفت:«در هفته آخر مسئولیت آقای خباز، پیامکی به ایشان دادم و نوشتم که شما در مدت مسئولیتتان حتی نیم‌نگاهی هم به دانشکده اقتصاد نداشتید؛ امیدوارم که در مسئولیت جدیدتان مرتکب این خطا نشوید.»

,

وی در واکنش به درخواست مسئولان استان از اساتید اقتصاد برای کمک در ارائه مدل‌های مالی مربوط به انتقال آب دریای خزر، با انتقاد از کمک گرفتن دستگاه‌های اجرایی از دانشگاه برای تئوریزه کردن تصمیماتِ از پیش اتخاذشده گفت: این روند، روند درستی نیست. ما باید دانشگاه‌ها را برای تصمیم‌سازی بخواهیم؛ نه برای آن که تصمیماتی که اتخاذ کرده‌ایم را تئوریزه کنند.

,

ابونوری: تا زمانی که آقازادگی و رانت‌جویی باشد، مدیران به فکر استفاده از نظریات علمی نمی‌افتند

, ابونوری: تا زمانی که آقازادگی و رانت‌جویی باشد، مدیران به فکر استفاده از نظریات علمی نمی‌افتند, ابونوری: تا زمانی که آقازادگی و رانت‌جویی باشد، مدیران به فکر استفاده از نظریات علمی نمی‌افتند,

پس از فرهادی‌نژاد، دکتر اسمعیل ابونوری سخن. ابونوری دکترای خود را در رشته اقتصادسنجی و آمار اجتماعی با گرایش اصلی توزیع درآمد از دانشگاه کنت انگلستان دریافت کرده است.

,

وی با اشاره به انتقاداتی که تحت عنوان عدم همکاری دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی مطرح می‌شود گفت: تجربه ثابت کرده است که تا زمانی که درآمد نفت باشد و آقازادگی، فرصت‌طلبی، رانت‌جویی و راحت‌طلبی باشد، مدیران اجرایی هرگز به طور جدی به فکر استفاده از علم و نظریات علمی نمی‌افتند.

,

ابونوری خطاب به مسئولان استان گفت: این که من شما را زیارت کردم، بیشتر به دلیل اقتصادی چند سال اخیر است؛ اما به طور کلی تا زمانی که نفت باشد و اقتصاد دستوری باشد، هیچ مدیری از دانش استفاده نخواهد کرد؛ اگر من آقازاده باشم، نیازی به درس خواندن ندارم؛ بهترین ماشین را سوار می‌شوم و همه هم به من احترام می‌گذارند.

,

حشمت‌الله عسکری، معاون استاندار سمنان در واکنش به سخنان دکتر ابونوری گفت: آن‌چه ایشان مورد اشاره قرار دادند کاملا درست است؛ تمامی مشکلاتی که ما امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم ناشی از وفور نفت است که ما را از اتخاذ تصمیم درست بی‌نیاز کرده است؛ ما سال‌ها کشور را این‌گونه اداره کرده‌ایم اما امروز شرایط تغییر کرده است؛ نه کشور ما کشور سده قبل است، نه جمعیت ما و نه دولت ما.

,

عسکری: دولت یوقوری داریم که از پس هزینه‌های خودش هم برنمی‌آید

, عسکری: دولت یوقوری داریم که از پس هزینه‌های خودش هم برنمی‌آید, عسکری: دولت یوقوری داریم که از پس هزینه‌های خودش هم برنمی‌آید,

عسکری ادامه داد: دولت ما دولت یوقوری است که از عهده هزینه‌های خود هم برنمی‌آید؛ این که ما امروز باید امروز دور هم بنشینیم، در تصمیم‌گیری‌ها تجدیدنظر کنیم و برای اتخاذ تصمیمات صحیح وقت بگذاریم ناشی از یک توفیق اجباریِ ناشی از شرایط کشور است؛ ما دیگر منابعی نداریم که بخواهیم نسبت به تبعات تصمیماتمان بی‌تفاوت باشیم؛ لذا مسیرهای گذشته در حال اصلاح است.

,

وی با تصریح بر این که پیش‌تر، عموم جمعیت 70 میلیون‌نفری ما چندان نسبت به حقوق عادی شهروندی خود آگاه نبودند گفت: به دلیل این ناآگاهی فضا برای آقازادگی و امثال آن که امروز نمونه‌های آن را زیاد می‌بینید فراهم شد؛ امروز محدودیت همه را به ستوه آورده است و مردم در سطوح پایین جامعه نیز واکنش نشان می‌دهند؛ واقعیت‌هایی در کشور وجود دارد که شاید مقامات سیاسی و دولتی نتوانند درباره آن‌ها رُک با مردم صحبت کنند؛ آن‌ها نگاه می‌کنند که ساعت چند است، آن‌گاه با مردم سخن می‌گویند!

,

یک‌سوم ثروت واقعی تجار موفق کشور از بین رفته است

, یک‌سوم ثروت واقعی تجار موفق کشور از بین رفته است, یک‌سوم ثروت واقعی تجار موفق کشور از بین رفته است,

سیدکاظم ابراهیمی، از دیگر اساتید دانشگاه سمنان نیز در این نشست نکاتی را در ارتباط با وضعیت اقتصاد بیان کرد. ابراهیمی دارای مدرک دکترای حسابداری از دانشگاه پونای هندوستان است.

,

وی با بیان این که پژوهش‌های دانشگاهی اکثرا بر اساس نیازسنجی شکل نمی‌گیرد گفت: از طرفی متأسفانه به دلیل تورم شدیدی که بر کشور حاکم است، درک کاملی از خلق ثروت واقعی وجود ندارد؛ من پیش‌تر هم گفته‌ام که یک‌سوم ثروت واقعی تجار موفق کشور از بین رفته است.

,

وی افزود: در سال 1386 ارزش بازار سرمایه، 150 هزار میلیارد تومان معادل 150 میلیارد دلار بود و امروز این رقم به 700 تا 800 هزار میلیارد تومان معادل 50 تا 60 میلیارد دلار رسیده است؛ هر 35 سال ارزش دلار نصف می‌شود؛ در چنین شرایطی ما تورم و ورم را معادل فربه شدن درنظر گرفته‌ایم و این خطاست.

,

این استاد دانشگاه گفت: بسیاری از سودهایی که در کشور وجود دارد، سودهای واقعی نیست؛ به افراد می‌گوییم بیایند و طرح‌هایی را اجرا کنند در حالی که خودمان هرگز علاقه‌مند نیستیم آن‌ها را اجرا کنیم؛ سراب را به جای آب نشان می‌دهیم و وقتی فرد سرمایه‌گذاری را انجام داد تازه می‌فهمد که اصلا نمی‌بایست در این حوزه ورود پیدا می‌کرده است.

,

عرفانی: مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی بی‌اعتمادند

, عرفانی: مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی بی‌اعتمادند, عرفانی: مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی بی‌اعتمادند,

علیرضا عرفانی، از دیگر اساتید اقتصاد حاضر در این نشست بود. عرفانی دکترای خود را در رشته علوم اقتصادی با گرایش اصلی اقتصادسنجی از دانشگاه مازندران اخذ کرده است.

,

وی در این نشست با تأکید بر این که به رغم تلاش‌ها، فاصله میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود گفت: واقعیت دیگری که نمی‌توان از آن گریخت این است که مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی بی‌اعتمادند؛ از طرفی خود دستگاه‌ها و مدیران نیز چندان توجهی به تئوری‌های دانشگاهی ندارند؛ تا این مسائل حل نشود نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

,

وی افزود: گاهی انسان احساس می‌کند که حضور یا عدم حضورش در برخی جلسات تصمیم‌گیری تفاوتی ندارد چرا که تصمیمات از پیش اتخاذ شده است.

,

این استاد دانشگاه با بیان خاطره‌ای استاندار اسبق سمنان گفت: من به آقای خباز گفته بودم که هرگاه در جلسات رئیس دانشگاه سمنان را در ردیف معاونان خود نشاندید آن‌گاه می‌توانید ادعا کنید من به دانشگاه اعتماد دارم.

,

این مسئولان هستند که باید از بی‌اعتمادی میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی را بکاهند

, این مسئولان هستند که باید از بی‌اعتمادی میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی را بکاهند, این مسئولان هستند که باید از بی‌اعتمادی میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی را بکاهند,

وی ادامه داد: این مسئولان اجرایی، استانداری و متولیان استان هستند که می‌توانند این بی‌اعتمادی‌ها را کم کنند.

,

عرفانی با انتقاد از «اظهارنظرهای بی‌هزینه» گفت: نظری مطرح می‌شود و یک تا دو سال هم بر اساس آن عمل می‌کنند و سپس می‌فهمند که این دیدگاه از ابتدا نادرست بوده است اما صاحبِ نظر نسبت به نظر خود پاسخگو نیست.

,

وی در پایان گفت: متأسفانه نظر دانشگاه‌ها در کنار سایر نظرات وزنی ندارد.

,

عسکری: حرمت امامزاده با متولی است

, عسکری: حرمت امامزاده با متولی است, عسکری: حرمت امامزاده با متولی است,

عسکری معاون استاندار سمنان در واکنش به بخش‌هایی از سخنان عرفانی گفت: حرمت امامزاده را باید متولی نگاه‌دارد؛ من شخصا به رئیس دانشگاه سمنان گفته‌ام در جلسات در ردیف‌های جلو بنشیند.

,

وی اساتید دانشگاه را از بی‌تفاوتی در جلسات تصمیم‌گیری اقتصادی بر حذر داشت و گفت: ممکن است ظاهر برخی مباحث در جلسات تصمیم‌گیری برای شما دلچسب نباشد اما باطن کار مهم است و اگر به منطق این مباحث توجه شود، حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت.

,

دکتر سیدمحمد مستولی‌زاده از دیگر اساتید دانشگاه سمنان در بخش دیگری از این نشست به ایراد سخن پرداخت. مستولی‌زاده دکترای خود را در رشته علوم اقتصادی با گرایش اصلی اقتصاد توسعه از دانشگاه اصفهان اخذ کرده است.

,

مستولی‌زاده: به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به عنوان مجرم نگاه می‌کنیم!

, مستولی‌زاده: به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به عنوان مجرم نگاه می‌کنیم!, مستولی‌زاده: به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به عنوان مجرم نگاه می‌کنیم!,

وی با تأکید بر این که تا زمانی که فضای کسب و کار توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی متعادل نشود نباید انتظار ورود سرمایه از سوی بخش خصوصی باشیم، خطاب به مسئولان استانداری گفت: مادامی که نتوانید سرمایه بخش خصوصی را جذب کنید اوضاع بهبود نخواهد یافت.

,

مستولی‌زاده در خصوص تشکیل این دست جلسات نیز گفت: ما در ایران جلسه بد نداریم؛ وقتی این جلسه هم تمام شود همه خواهند گفت که جلسه خوبی بود اما به نظر من جلسه خوب، جلسه‌ای است «ماحصل» خوبی داشته باشد.

,

وی با بیان این که ما در ایران به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به عنوان یک مجرم نگاه می‌کنیم گفت: در شرایط امروز دستگاه‌های متولی باید مشوق‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

,

زارعی: دستیابی به داده‌های واقعی دستگاه‌های اجرایی بسیار دشوار است

, زارعی: دستیابی به داده‌های واقعی دستگاه‌های اجرایی بسیار دشوار است, زارعی: دستیابی به داده‌های واقعی دستگاه‌های اجرایی بسیار دشوار است,

عظیم‌الله زارعی، معاون آموزشی دانشکده اقتصاد و مدیریت و دبیر هیأت نظارت بر دانشگاه‌های استان از دیگر سخنرانان این نشست بود. زارعی دکترای خود را در رشته مدیریت با گرایش اصلی سیستم‌ها از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده است.

,

وی با انتقاد دشواری دستیابی به داده‌های واقعی دستگاه‌های اجرایی برای انجام پژوهش‌های دانشجویی گفت: اگر فضای گفتگو و تبادل‌نظر میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی شکل بگیرد اوضاع بسامان‌تر خواهد شد؛ البته تعامل به صورت تکلیفی جوابگو نیست.

,

عسکری: گفت و شنود همین حرف‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد

, عسکری: گفت و شنود همین حرف‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد, عسکری: گفت و شنود همین حرف‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد,

عسکری معاون استاندار سمنان ضمن تأیید سخنان دکتر زارعی گفت: ما نباید به این مسأله به صورت ایده‌آل نگاه کنیم؛ همین که به تدریج یکدیگر را بشناسیم یک گام رو به جلوست؛ انتظار نداشته باشید که در هر جلسه‌ای که تشکیل می‌شود تصمیم مشخصی اتخاذ شود، گفتن و شنیدن همین حرف‌ها می‌تواند در میان‌مدت تأثیرگذار باشد.

,

مدرسی: متولیان استان طرح‌هایم در حوزه مشاغل خانگی را جدی نگرفتند

, مدرسی: متولیان استان طرح‌هایم در حوزه مشاغل خانگی را جدی نگرفتند, مدرسی: متولیان استان طرح‌هایم در حوزه مشاغل خانگی را جدی نگرفتند,

میثم مدرسی از دیگر سخنرانان این نشست بود. مدرسی دکترای خود را در رشته مدیریت با گرایش مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران اخذ کرده است.

,

وی ارتباط میان دانشگاه و دستگاه‌ها را تشریفاتی توصیف کرد و گفت: دانشگاهیان همواره متمایل بوده و هستند که این ارتباط شکل بگیرد اما تشریفاتی بودن این ارتباط ناشی از عملکرد دستگاه‌های بیرونی دانشگاه است.

,

مدرسی با گلایه از جدی نگرفتن طرح‌هایش در ارتباط با مشاغل خانگی توسط متولیان امر در استان گفت: این امر منِ استاد دانشگاه را بی‌انگیزه می‌کند؛ از طرفی برخی از پروتکل‌های حاکم بر استانداری نیز نادرست است؛ برای ورود به استانداری باید چند گیت را رد کنیم، از ما عکس می‌گیرند، چیزی هم باید به گرو بگذاریم؛ خوب است اگر ارتباطات تسهیل شود و اگر استاد دانشگاهی قصد داشت به استانداری مراجعه کند، معطل نشود.

,

عسکری وعده پیگیری داد

, عسکری وعده پیگیری داد, عسکری وعده پیگیری داد,

عسکری، معاون استاندار، در واکنش به سخنان دکتر مدرسی گفت: به دلیل این که ما پیاده از در استانداری وارد نمی‌شویم از این مسأله مطلع نبودم اما حتما پیگیری خواهم کرد؛ دفاتر اقتصادی ما باید پاتوق اساتید دانشگاه باشد.

,

ابراهیمی خطاب به سلامتی: تصمیمات مدیران به درد کتابخانه‌ها هم نمی‌خورد

, ابراهیمی خطاب به سلامتی: تصمیمات مدیران به درد کتابخانه‌ها هم نمی‌خورد, ابراهیمی خطاب به سلامتی: تصمیمات مدیران به درد کتابخانه‌ها هم نمی‌خورد,

سید عباس ابراهیمی، آخرین نفر از اساتید دانشگاه بود که در این نشست سخن گفت. ابراهیمی دکترای خود را در رشته مدیریت دولتی با گرایش اصلی سیاستگذاری بخش عمومی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده است.

,

وی با تأکید بر این مطلب که ارتباط میان پژوهشگران و تصمیم‌گیران نباید ناظر بر افراد باشد گفت: امیدواریم اگر آقای دکتر عسکری به جای دیگری منتقل شدند، این جلسات تداوم داشته باشد.

,

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اظهارات مهدی سلامتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی که گفته بود پایان‌نامه‌های بسیاری در خانه دارد که فقط به درد همان کتابخانه می‌خورند گفت: بسیاری از تصمیماتی که مدیران اجرایی ما اتخاذ می‌کنند، حتی مناسب کتابخانه‌ها هم نیست! توماس دای می‌گوید خط‌مشی‌گذاری آن‌چیزی است که دولت انجام می‌دهد و دولت انجام نمی‌دهد؛ همین که ما برخی کارها را انجام ندهیم و از برخی اظهارنظرها خودداری کنیم، خود یک نوع خط‌مشی‌گذاری است.

,

وی افزود: به طور مثال مقام مسئول می‌گوید نگران میوه یا گوشت نباشید؛ فرد مسئول با این اظهارات التهاب را به جامعه وارد می‌کند.

,

استاد اقتصاد دانشگاه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اظهارات حسن سعدالدین که گفته بود طی 50 سال اخیر مسأله جدیدی در علم مدیریت مطرح نشده است گفت: اقدامات علمی و مدل‌های گوناگونی وجود دارد که به تعمیق ارتباط میان پژوهشگر به عنوان تولیدکننده شواهد و مدیر اجرایی به عنوان مصرف‌کننده شواهد کمک می‌کند.

,

عسکری و انتقاد از وجود نظام چندگانه قیمت‌ها در کشور

, عسکری و انتقاد از وجود نظام چندگانه قیمت‌ها در کشور, عسکری و انتقاد از وجود نظام چندگانه قیمت‌ها در کشور,

حشمت‌الله عسکری معاون استاندار سمنان در پایان این گفت و شنود اقتصادی با انتقاد از وجود نظام چندگانه قیمت‌ها در کشور گفت: تقریبا همه کالاهای ما چنداسمی هستند و این امر سبب شده است که ما در تمامی رویه‌ها دچار مشکل شویم.

,

عسکری افزود: من در بازدید اخیر از محل انبار ذخیره میوه شب عید به استاندار محترم گفتم که تصمیمی که برای ذخیره میوه عید اتخاذ شده اساسا منطق علمی و اقتصادی ندارد؛ ما به عنوان رقیب بخش خصوصی یک‌جا چندین‌تن میوه خریده‌ایم و از دی‌ماه به استان‌ها گفته‌ایم که مثلا سیب بخرید؛ نتیجه آن است که سیب به جای آن که شب عید گران شود، از دی‌ماه گران می‌شود!

,

وی از غلبه اقتصاد غیررسمی بر اقتصاد رسمی در استان سمنان خبر داد و گفت: شبکه توزیع جدیدی بر کشور حاکم شده است که به شدت با سود و منفعت بازاریان ما در تعارض است؛ این شبکه توزیع جدید متأثر از عادت‌های خرید مردم امروزی است. مردم امروز خرید را یک لذت -و نه صرفا رفع یک نیاز معیشتی- می‌دانند؛ این یک مسأله است که در حال غلبه است.

,

استان سمنان آینده‌ای دوپهلو خواهد داشت!

, استان سمنان آینده‌ای دوپهلو خواهد داشت!, استان سمنان آینده‌ای دوپهلو خواهد داشت!,

معاون استاندار سمنان با بیان این که استان سمنان رشد را تجربه نکرده است گفت: آب و زمین دو مولفه مهم برای رشد یک منطقه است؛ استان سمنان زمین لایتناهی دارد اما آب ندارد و وقتی مسأله آب حل شود، به دلیل محدودیت‌های ناشی از نزدیکی به تهران، استان سمنان حتما آینده دوپهلویی خواهد داشت؛ استان سمنان طی 10 تا 15 سال آینده حتما با مخاطراتی نظیر مخاطرات امروز اصفهان روبرو خواهد بود؛ دانشگاه‌های ما باید از هم‌اکنون درباره این مخاطرات هشدار بدهند.

,

عسکری افزود: باید به پس از انتقال آب خزر و مخاطرات آن نیز نیز فکر کرد؛ امروز زمان آن است که به این مسائل پرداخته شود.

,

وی با انتقاد از رأس‌گرایی مسئولان و اساتید دانشگاه گفت: ما تمام حوزه‌ها را با این توجیه که اگر فرد بالادستی بخواهد، فلان مسأله حل خواهد شد، رها می‌کنیم اما وقتی با افراد بالادستی نیز صحبت می‌کنیم می‌بینیم که آن‌ها نیز کسانی مانند ما هستند؛ ما گاهی از رفتن به جلسات ریاست‌جمهوری و وزرا پشیمان می‌شویم و می‌گوییم آن‌ها هم که مثل ما حرف می‌زنند!

,

معاون استاندار سمنان در ادامه سخنان خود در خصوص موضوع جدل آرام مهدی سلامتی و دکتر ابراهیمی گفت: مقصود آقای سلامتی از کتابخانه‌ای بودن پایان‌نامه‌ها، بی‌کیفیت بودن آن‌ها نیست بلکه پایان‌نامه‌ها به درد مسائل جامعه نمی‌خورد؛ واحدهای تولیدی ما با هزاران مسأله مواجهند و به دنبال پاسخ می‌گردند و دانشگاه باید به این پرسش‌ها پاسخ دهد.

,

عسکری با تأکید بر ضرورت تدوین «بانک مسأله» برای ارائه به دانشگاه و استفاده در پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها گفت: اگر سفارش‌دهنده، خود دستگاه‌های اجرایی باشند از نتایج پژوهش‌های دانشگاهی حتما استقبال خواهند کرد و داده‌های موردنیاز را نیز در اختیار شما قرار خواهند داد.

,

عسکری گفت: ما 100 مسأله در اختیار شما قرار خواهیم داد و به تعداد همه آن‌ها از شما حمایت خواهیم کرد.

,

نمی‌توانیم نرخ بهره بانکی از 18 درصد پایین‌تر بیاوریم

, نمی‌توانیم نرخ بهره بانکی از 18 درصد پایین‌تر بیاوریم, نمی‌توانیم نرخ بهره بانکی از 18 درصد پایین‌تر بیاوریم,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ما نمی‌توانیم نرخ بهره بانکی را از 18 درصد پایین‌تر بیاوریم گفت: ممکن است ظاهرا و به صورت دستوری اقدامی در این خصوص انجام شود اما این امر واقعا امکان‌پذیر نیست چراکه قیمت تمام‌شده پول در کشور بالای 18 درصد است.

,

معاون استاندار سمنان با تصریح بر این که «در برخی مواضع اگر من بگویم اختیار ندارم، کج‌منشی خود را نشان داده‌ام» گفت: این‌گونه نیست که همه ما در استان مدیران بخش‌نامه‌ای باشیم؛ ما بخشنامه‌هایی را که برایمان ارسال می‌شود را نیز جرح و تعدیل می‌کنیم، برخی را هم اجرا نمی‌کنیم؛ کما این که امسال برخی از مهم‌ترین قوانین ما در قانون بودجه به دلیل آن که منطق نداشت، اجرا نشد.

,

عسکری با درخواست از اساتید دانشگاه برای کمک به راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای بزرگ صنعتی استان گفت: افزون بر این، از شما درخواست می‌کنیم که در سال آینده یک یا دو استارتاپ را با حمایت ما در دانشگاه برگزار کنید.

,

مرآت ابراز امیدواری می‌کند این دست نشست‌های سازنده با حضور مقامات ارشد اقتصادی استان، تداوم داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه