اخبار داغ

مدیرعامل هلال احمر استان قزوین:

بیماران قلبی گرفتار در برف و کولاک نجات پیدا کردند

بیماران قلبی گرفتار در برف و کولاک نجات پیدا کردند
مدیرعامل هلال احمر استان قزوین گفت: 2تیم نجات جاده به همراه تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان به منطقه مذکور اعزام شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن آصفی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: ساعت ١٩:٥١ دوشنبه ٢٠ اسفندماه طی تماس تلفنی خانواده ای با ندای امداد ۱۱۲ گزارشی مبنی بر بی اطلاعی از ۲ نفر از بستگانشان از اهالی روستای پشام واقع در بخش الموت غربی دریافت شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: با توجه به اینکه روستای پشام روستایی ییلاقی، فوق العاده صعب العبور و برف گیر است و محورهای مواصلاتی آن طی بارش برف چند روز اخیر مسدود شده بود بلافاصله هماهنگی لازم با اداره کل راهداری به منظور بازگشایی مسیر جهت دستیابی به حادثه دیدگان صورت گرفت.
,
,
 
,
, ,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: 2تیم نجات جاده به همراه تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان به منطقه مذکور اعزام شدند. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی از نقاط مسیر ارتفاع برف بیش از ۴متر بود، خودروها و تجهیزات راهداری پس از ۶ ساعت تنها موفق به بازگشایی ۵۰۰ متر از مسیر شدند.

آصفی اذعان کرد: نیروهای پشتیبانی از حوزه معاونت امداد و نجات به همراه خودروی آرگو و یک نفر از افراد بومی منطقه در ساعت ١٠صبح روز سه شنبه ٢١اسفندماه جهت انجام عملیات جستجو و نجات زمینی و همچنین یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان به همراه رئیس اداره عملیات به عنوان فرمانده میدانی جهت انجام عملیات جستجو و نجات هوایی به محل اعزام شدند. 

وی ادامه داد: پس از شناسایی منطقه و ارائه اطلاعات مسیر دستیابی به فرمانده میدانی، نیروهای عملیاتی از راه زمینی و توسط خودروی آرگو موفق شدند پس از ۱۷ ساعت عملیات جستجو به ۲ نفر مصدوم بیمار قلبی و ۳ نفر از بستگانشان که به دنبال آنها رفته بوده و خود در برف گرفتار شده بودند، دست پیدا کرده و آنها را به روستای الولک منتقل کنند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه هماهنگی‌های لازم از طریق مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت با دیسپچ اورژانس صورت گرفته بود مصدومین که هر دوی آنها افراد سالخورده بوده و دچار مشکل قلبی - تنفسی شده بودند جهت انجام اقدامات پیش بیمارستانی و انتقال به مرکز درمانی به آمبولانس اورژانس مستقر در الولک تحویل داده شدند. 
,
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه