اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان سمنان:

نگاه پلیس به چهار‌شنبه‌سوری، اجتماعی است نه امنیتی/ افزایش 33 درصدی آمار سرقت در استان سمنان

نگاه پلیس به چهار‌شنبه‌سوری، اجتماعی است نه امنیتی/ افزایش 33 درصدی آمار سرقت در استان سمنان
فرمانده انتظامی استان سمنان می‌گوید آمار سرقت در استان سمنان طی سال جاری 33 درصد افزایش یافته که یکی از عوامل آن شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، روح‌الامین قاسمی، فرمانده انتظامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات، ضمن تشریح عملکرد یکساله مجموعه نیروی انتظامی، توضیحاتی را پیرامون چهارشنبه آخر سال بیان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

قاسمی در ابتدای سخنان خود از تدابیر ویژه پلیس در نیمه دوم اسفندماه به منظور پیشگیری از سرقت و کیف‌قاپی با راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس و حتی استفاده از نیروهای زن پلیس خبر داد و گفت: به سبب این حضور پررنگ، خوشبختانه تا امروز اتفاق حادی رخ نداده و امنیت کامل در استان برقرار است.

,

وی در ادامه با تأکید بر این که نگاه پلیس نسبت به چهارشنبه آخر سال، اجتماعی و نه امنیتی است گفت: ما در جشن‌ها و شادی‌های مردم در کنار آن‌ها هستیم تا حادثه تلخ و ناگواری برای آن‌ها رخ ندهد.

,

فرمانده انتظامی استان سمنان با درخواست از خانواده‌ها برای همراهی فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال و مراقبت از آن‌ها، ابراز امیدواری کرد که با توجه خانواده‌ها مشکل ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان به وجود نیاید.

,

قاسمی همچنین از راه‌اندازی قرارگاه نوروزی پلیس خبر داد و گفت: رصد وضعیت استان، تعیین جغرافیای جرم و اتخاذ تصمیم مناسب در قبال جرائم از جمله اهدافی است که این قرارگاه دنبال می‌کند.

,

 وی شعار طرح نوروزی پلیس را «نشاط بهاری، نظم و قانون‌مداری» عنوان کرد و گفت: شعار طرح نوروزی پلیس راهور نیز «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» است.

,

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که 90 تیم مجهز و تخصصی پلیس راه با 92 دستگاه دوربین فعالِ ثابت و سیار و 50 ایستگاه پلیس نقاط حادثه‌خیز را پوشش می‌دهند گفت: در مجموع بیش از 5 هزار از نیروهای پلیس را در ایام نوروز به خدمت خواهیم گرفت و در آماده‌باش کامل خواهیم بود.

,

نوروز گذشته؛ 12 میلیون و 244 هزار تردد در جاده‌های استان

, نوروز گذشته؛ 12 میلیون و 244 هزار تردد در جاده‌های استان, نوروز گذشته؛ 12 میلیون و 244 هزار تردد در جاده‌های استان,

قاسمی با یادآوری این مطلب که نوروز سال گذشته 12 میلیون و 244 هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شد گفت: پیش‌بینی ما این است که این رقم امسال 10 درصد افزایش خواهد یافت؛ به مسافرانی که از استان سمنان عبور می‌کنند یا این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند هم اعلام می‌کنیم که استان سمنان از امنیت کامل برخوردار است.

,

وی در ادامه از کشف 8.5 تن مواد مخدر در سال جاری خبر داد و با اشاره به افزایش 40 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری گفت: دستگیری‌ها در حوزه مواد مخدر، 4 هزار و 234 نفر بود که 138 نفر از این تعداد زن هستند.

,

فرمانده انتظامی استان سمنان از افزایش 3 درصدی دستگیرشدگان مرتبط با مواد مخدر خبر داد و گفت: امسال 665 طرح در حوزه مواد مخدر شامل 558 طرح مرتبط با پاکسازی مناطق آلوده و 147 طرح مرتبط با کنترل محورهای مواصلاتی داشتیم؛ افزون بر این در سال جاری 144 قاچاقچی و 842 خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند و 65 باند منهدم شد که این رقم افزایش 4 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

,

افزایش 33 درصدی سرقت‌ها در استان سمنان

, افزایش 33 درصدی سرقت‌ها در استان سمنان, افزایش 33 درصدی سرقت‌ها در استان سمنان,

قاسمی از افزایش 33 درصدی وقوع سرقت در استان سمنان طی سال جاری خبر داد و گفت: ما معتقدیم امنیت یک محصول جمعی است و یکایک دستگاه‌های متولی باید نسبت به این افزایش توجه کافی را داشته باشند.

,

وی با بیان این که بخشی از این افزایش متأثر از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه است گفت: تلاش ما همواره این بوده که کتمان آماری نداشته باشیم و واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذاریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه