اخبار داغ

نارضایتی مردم سیستان وبلوچستان از روند توزیع گوشت های یخ زده/ یک کیلوگوشت گوسفند100 هزار تومان!

نارضایتی مردم سیستان وبلوچستان از روند توزیع گوشت های یخ زده/ یک کیلوگوشت گوسفند100 هزار تومان!
سیستان وبلوچستان در حالی تامین کننده نیمی از گوشت کشور است که افزایش قیمت این ماده پروتئینی در بازارهای آن بیداد کرده و هرکیلو گوشت گوسفند به قیمت یکصد هزار تومان به فروش می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، افزایش بی رویه قیمت گوشت در حالی این روزها در بازارهای سیستان وبلوچستان که خود تامین کننده نیمی از گوشت کشور است بیداد می کند که هرکیلو گوشت گوسفندی به قیمت یکصد هزار تومان و هرکیلو گوشت گاو به 77 هزار تومان رسیده است.

در این میان اگر چه  گوشت قرمز این ماده غذایی مهم از سبد غذایی بسیاری از خانوار ها حذف شده اما خریداری گوشت سفید هم دست کمی از آن ندارد به گونه ای که قیمت هر کیلو مرغ به بیش از 17 هزار تومان پر کشیده است.

این امر اما باعث شد تا دولت چاره ای بیاندیشد و توزیع مرغ و گوشت یخ زده را در دستور کار خود قرار دهد، گوشت هایی که نه تنها توزیع نامناسب آن زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم کرده بلکه منجر به تشکیل صف های طولانی نیز شده است.

خبرنگار ما برای بررسی میدانی نحوه توزیع این گوشت ها و رضایت مردم از گوشت توزیعی از محل دائمی نمایشگاه های زاهدان که در آن محلی برای فروش گوشت های یخ زده تدارک دیده شده است، بازدید و با تعدادی از شهروندان گفت و گو کرد.

پیری یکی از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار ما از روند توزیع نامناسب گوشت ابراز گلایه کرد و گفت: سه روز است که برای دریافت گوشت در صف منتظر می مانم اما پس از 4-3 ساعت معطلی با دست خالی به خانه بر می گردم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید نظارت بیشتری بر روند توزیع گوشت داشته باشند، افزود: مردم ساعت ها در هوای سرد منتظر می مانند اما عده ای بدون ایستادن در صف و با پارتی بازی چندین کیلو گوشت را در نایلونی کرده و می روند.

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه مردم قدرت خرید گوشت در بازار آزاد را ندارند، گفت: هر روز شاهد افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز و سفید در بازار هستیم دولتمردان باید نظارت خود را بر قیمت گذاری کالاهای اساسی مردم بیشتر کنند زیرا این گرانی ها زمینه نارضایتی مردم را در پی دارد.

جای خالی نظارت در بازار گوشت
وی با بیان اینکه صف توزیع گوشت در زاهدان بسیار طولانی است، ادامه داد: مسئولان باید چاره ای می اندیشیدند تا در مرکز استان غرفه های بیشتری برای توزیع گوشت در نظر گرفته می شد تا امروز شاهد تشکیل صف های طولانی و معطلی چندین ساعته مردم نبودیم.

به گفته وی، توزیع گوشت به برخی از افراد بدون معطل ماندن در صف انتظار، ظلم در حق سایریان است و این امر باعث شده تا گوشت قرمز به مردمی که ساعت ها در صف ایستاده اند، نرسد و فروشندگان از اتمام موجودی خبر دهند.

حال سوال اینجاست که آیا ستاد تنظیم بازار استان سیستان وبلوچستان نظارتی بر نحوه توزیع گوشت‌های یخ زده دارد؟ و یا فکری به حال صف‌های طولانی و مشکلات شهروندان برای دریافت گوشت منجمد خواهد کرد یا خیر؟
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, خبرنگار ما ,
,
,
,
,
,
, جای خالی نظارت در بازار گوشت,
, ،,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه