اخبار داغ

ورود سامانه بارشی به لرستان/ کاهش 3 تا 5 درجه ای دمای هوا

ورود سامانه بارشی به لرستان/ کاهش 3 تا 5 درجه ای دمای هوا
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از صبح امروز پنجشنبه بتدریج با نفوذ موج ابتدا رگبار های پراکنده از سمت غرب و جنوب غرب استان آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک،محمدناصر هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی  از اواسط امروز تا ساعاتی از بعدازظهر روز جمعه سامانه بارشی بر روی جو منطقه فعال خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, ،, محمدناصر هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:,

 

,

وی افزود: با توجه به مقدار بارش ها برای فردا شب و ساعاتی از روز جمعه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده ها و اختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود.

,

 

,

به گفته مدیرکل هواشناسی لرستان با توجه به جهت جریانات طی این مدت، احتمال بروز پدیده غبار در بعضی ساعات دور از انتظار نیست.

,

 

,

هاشمی با بیان این که متوسط بارش در سطح استان بین 10 تا 20 میلیمتر تخمین زده می شود،اظهارداشت: در برخی نقاط به ویژه نیمه جنوبی و غربی بارش بیش از 20 میلیمتر پیش بینی می شود از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.   

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: از عصر و به خصوص شب تا صبح جمعه با تقویت آن بارش باران و در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیر به خصوص نورآباد، اشترینان، بیران شهر، زاغه ،فیروزآباد هفت چشمه، برخوردار، ازنا، الیگودرز و شول آباد بارش برف در برخی ساعات انتظار می رود که در جاده های کوهستانی موجب اختلال در تردد شود.

,

 

,

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: شدت و پیک بارندگی ها در پلدختر، کوهدشت، رومشکان، خرم آباد، الشتر، نورآباد، دورود، سپیددشت و شول آباد بین 10 تا 25 و در بروجرد، ازنا و الیگودرز بین 5 تا 10 میلیمتر برآورد می شود. 

,

 

,

هاشمی با بیان این که در ارتفاعات شمالی، شرقی و مرکزی استان بین 15 تا 40 سانتی متر برف رخ می دهد،گفت: برای روز پنجشنبه و جمعه بین 3 تا 5 درجه کاهش دما داریم همچنین وزش باد طی روز های پنجشنبه و جمعه شدید پیش بینی می شود که امکان خسارت به باغات وجود دارد.    

,

انتهای پیام/

,

 

,

,

, , ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه