اخبار داغ

یادداشت/

دستگاه قضا در تراز انقلاب اسلامی

دستگاه قضا در تراز انقلاب اسلامی
گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره وضعیت فعلی و آینده دستگاه قضا وجود دارد اما با نگاهی به منویات رهبر انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگری مردم انتظار دارند مسئولان عالی قضایی مفهوم «عدالتخواهی» را در صحنه عمل اجرایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ مصطفی هدایی –  مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید قوه قضاییه برگزار و آیت الله سیدابراهیم رئیسی رسما سکان اداره قوه قضاییه را برعهده گرفت. گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره وضعیت فعلی و آینده دستگاه قضا وجود دارد اما با نگاهی به منویات رهبر معظم انقلاب و نیز خطوط ترسیمی افق پیش روی انقلاب، باید تاکید کرد امروز بیش از هر زمان دیگری مردم انتظار دارند مسئولان عالی قضایی مفهوم «عدالتخواهی» را در صحنه عمل اجرایی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز , شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,  ,

بدون هیچ‌گونه شک و تردیدی بر اثر نابسامانی‌های اقتصادی برخی منفعت طلبان فاسد، با همه توان خود به جان بیت‌المال افتاده‌اند و فسادهایی عظیم درون ساختارهای کشور رقم زده‌اند. با این وصف، اگر قرار به سامان گرفتن امور و رفع نقاط ضعف قبلی باشد، این دغدغه و انتظار وجود دارد که مفاهیم اصیل انقلاب اسلامی مانند عدالتخواهی، آزادی و استقلال بازتعریف دوباره‌ای شوند و با قاطعیت اجرایی شوند.

,

رهبر انقلاب در حکم خود برای آیت‌الله رئیسی بر روی لزوم ایجاد تحول در دستگاه قضایی تاکید فرمودند و بر همین اساس باید به این نکته مهم اشاره کرد که قاضی القضات جدید مسئولیتی سنگین برعهده دارد که سرنوشت کشور تحت تاثیر همان تصمیمات رئیس جدید است. در عین حال باید باید یادآوری کرد که ضدانقلاب خارج نشین بیکار نخواهد نشست و تلاش خواهد کرد مسیر دستگاه قضایی را تیره و تار معرفی کند.

,

این توقع جدی وجود دارد که برای مقابله با تبلیغات و هجمه‌های سنگین دشمنان نظام نیز برنامه‌ای جدی وجود داشته باشد. معظم‌له در بخشی از حکم خود درباره سند پیشنهادی آیت‌الله رئیسی می فرمایند:«عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اول برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.» باری؛ اسفاده از عناصر سالم از اهمیتی بی‌بدیل برخوردار است و اگر قرار است دستگاه قضا در تراز انقلاب اسلامی باشد باید چنین شروطی رعایت شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه