اخبار داغ

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین عنوان کرد

امضافروشی برخی مهندسان قزوینی صحت دارد/ نظام مهندسی عامل گرانی ساخت‌و‌ساز نیست

امضافروشی برخی مهندسان قزوینی صحت دارد/ نظام مهندسی عامل گرانی ساخت‌و‌ساز نیست
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین گفت: متاسفانه هجمه‌ای در جامعه وجود دارد که می‌گویند مهندسین و نظام مهندسی باعث افزایش قیمت در ساخت و ساز است در حالی که به هیچ وجه این مسئله درست نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید کاظم مجابی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: خوشبختانه به سمتی حرکت می‌کنیم که رویکرد مردم و بهره برداران نسبت به ساختمان در حال تغییر است و صرفا از یک سرپناه به یک ساختمانی پیش می‌رویم که موضوعات دیگری را از قبیل آسایش و آرامش و ایمنی و بهداشت را فراهم کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی با اشاره به کسب رتبه برتر استان قزوین در رعایت مقررات ساختمان در کشور، افزود: امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و تقاضای مردم در این حوزه رو به فزونی باشد؛ صنعت ساختمان یک صنعت فرابخشی است و بسیاری از ارگان‌ها و دستگاه‌ها در آن دخیل هستند.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین گفت: مجموعه نظام مهندسی به عنوان تنها نهاد مجری مقررات ساختمان با بیش از ۱۰هزار مهندس فعال در ۷رشته مرتبط با صنعت ساختمان در کسب عنوان برتری استان قزوین در رعایت مقررات ساختمان در کشور نقش بسزایی داشت.

,

این مسئول بیان کرد: در حوزه مسکن مهر نظام مهندسی توانست نقش خود را خوب ایفا کند و تلاش می‌کنیم مسائل نظارت و فنی را در حوزه ساختمان و نقش مهندسین را پررنگ کنیم و این ظرفیت در نظام مهندسی وجود دارد.

,

مجابی ابراز کرد: از ۱۰هزار مهندس عضو نظام مهندسی نیز حدود ۴هزار و ۵۰۰ مهندس دارای صلاحیت حرفه‌ای در ارائه خدمات هستند و این اعلام آمادگی وجود دارد  تا بتوانیم در تمامی حوزه‌ها خدمات ارائه کنیم.

,

, , ,

صددرصد ساختمان‌های استان زیر نظر نظام مهندسی نیست

, صددرصد ساختمان‌های استان زیر نظر نظام مهندسی نیست,

وی با بیان اینکه گاهی در بین بود و نبود مهندسین در ساختمان باید تامل کنیم، گفت: اکنون صددرصد ساختمان‌های استان زیر نظر نظام مهندسی نیست و متاسفانه ساختمان‌های یک طبقه که مهندسین در آن حضور نداشتند حوادث ناگواری رخ داده است.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین تصریح کرد: تاسیس دفتر استاندارد در نظام مهندسی یکی از اهدافش همین است که در مسیر ساختمان ایمن گام برداریم و استفاده از مصالح و تجهیزات و تاسیسات استاندارد در ساختمان از مسائلی است که حتما باید توجه شود.

,

این مسئول ابراز کرد: یکی از وظایف هیئت مدیره در نظام مهندسی ترویج مقررات ساختمان برای مهندسین و بهره‌برداران است و لذا ضروری است تا کلیه شاخص‌های اثرگذار توسط نظام مهندسی برای جامعه هدف تبیین شود.

,

وی ادامه داد: در این راستا و در حوزه بهره‌برداران دفتر مشاوره شهروندان را در نظام مهندسی راه اندازی کردیم و هر کدام از شهروندان سوال و طرحی در حوزه ساختمان داشته باشند می‌توانند به این دفتر مراجعه کنند.

,

مجابی ابراز کرد: باید نظارت مقیم برای ساختمان‌های بلند مرتبه فراهم شود چراکه بحث نظارت عالی برای این نوع ساختمان‌ها جوابگو نخواهد بود، کیفی سازی خدمات نظام مهندسی در زمینه طرح و هم اجرا و نظارت باید اتفاق بیفتد.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین گفت: نرخ مهندسین ما در استان بسیار پائین‌تر از کل کشور است و این جای تامل دارد در حالی که در ارائه خدمات فنی مهندسی در کشور رتبه برتر را کسب کردیم.

,

, , ,

نرخ خدمات مهندسی بسیار پایین است

, نرخ خدمات مهندسی بسیار پایین است,

این مسئول ادامه داد: متاسفانه هجمه‌ای در جامعه وجود دارد که می‌گویند مهندسین و نظام مهندسی باعث افزایش قیمت در ساخت و ساز است در حالی که به هیچ وجه این مسئله درست نیست.

,

وی ابراز کرد: نرخ خدمات مهندسی در ساختمان با توجه به قیمت تمام شده ۲درصد هم نیست و حتی زیر یک درصد است؛ متاسفانه خدمات فنی مهندسی انجام می‌شود اما جایگاه مهندسین همیشه مورد هجمه است.

,

مجابی بیان کرد: در بحث امضا فروشی مهندسان این مسئله درست است چراکه یکسری واقعیت‌ها را نمی‌توان کتمان کرد و ارجاع نظارت از جمله مواردی است که انجام می‌شود و امید داریم که اداره کل راه و شهرسازی ما را در این زمینه یاری کند.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین با بیان اینکه به شدت با مهندسینی که امضا فروشی می‌کنند برخورد می‌کنیم، گفت: در بخش مجریانی که به صورت غیرواقعی خدمات می‌دادند آئین نامه‌ای را تبیین کردیم که با مهندسین به شدت برخورد شود و اسناد و مدارکشان وقراردادها بازنگری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه