اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی:

۶۰ درصد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ بیمه سلامت بدهی ندارد

۶۰ درصد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ بیمه سلامت بدهی ندارد
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: بیمه سلامت تمامی بدهی های خود را با موسسات طرف قرار داد پرداخت کرده و یک ماه بدهی مانده نیز به دلیل روند طولانی تحویل برگه های دفترچه های درمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، نادر نانبخش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها از قید کلی کلمه «بیمه ها» خودداری کنند چراکه بیمه سلامت بدهی ندارد و آمار بدهی های این اداره کل تا پایان شهریور صفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: بدهی های بیمه سلامت تا پایان آبان ۷۰ درصد پرداخت شده و آذر ماه نیز طی روزهای آینده تا پایان سال پرداخت می شود، بنابراین تنها بدهی این بیمه به موسسات طرف قرار داد خود پس از دی ماه است که به دلیل فرآیند طولانی تحویل برگه های دفترچه های درمانی بیماران است و می توان گفت تقریبا وضعیت پرداخت حق بیمه های بیمه سلامت، به روز است و این بیمه بدهی آنچنانی ندارد.

,

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تعداد۲ هزار و ۹۸۴ بیمار خاص در استان در ۵ مورد بیماری خاص وجود دارد، ابراز کرد: ۱۹ مورد بیماران خاص افزایش داشتند که عمدتا مربوط به بیماری ام اس است.

,

نانبخش گفت: تعداد موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت ۱۲۶۰ موسسه و ۵۹ دفتر پیشخوان بوده که ویژه خدمات صدور دفترچه، تعویض و تمدید فعالیت دارند.

,

وی با بیان اینکه به طور میانگین ماهانه ۸۵ هزار دفترچه بیمه چاپ و تحویل شده است، گفت: ۱ میلیون و ۹۸۴ هزار بیمه شده داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۹۸۴ بیمار خاص در استان در ۵ مورد بیماری خاص وجود دارد و شامل بیماری های تالاسمی، هموفیلی، پیوندی، دیالیزی و ام اس است.

,

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ۱۶۶۶ را سامانه تلفنی پاسخگویی بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: رسیدگی به اسناد به صورت الکترونیکی تا پایان سال ۹۸ اجرایی می شود که بستر خوب و مطمئنی را به سمت دولت الکترونیک شدن فراهم می کند.

,

نانبخش اذعان کرد: از هفته گذشته طرح الکترونیکی شدن نسخه های بیماران در ۳۱ استان و هر استان یک شهر آغاز به کار کرده است که در آذربایجان غربی شهر نقده به صورت پایلوت این طرح را آغاز کرده و تا پایان سال ۹۸ این طرح در سراسر کشور اجرایی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه