اخبار داغ

جاده دسترسی تپه نورالشهدای یاسوج همچنان خاکی است/معضلی که سال هاست در جلسات مختلف بدون نتیجه می ماند+تصاویر

جاده دسترسی تپه نورالشهدای یاسوج همچنان خاکی است/معضلی که سال هاست در جلسات مختلف بدون نتیجه می ماند+تصاویر
تپه نورالشهدای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حتی جاده دسترسی مناسبی ندارد چه برسد به اینکه ساماندهی شده باشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس،22 اسفند و روز شهید را پشت سر گذاشتیم، شهدایی که روزی از عزیز ترین دارایی خود یعنی از جانشان گذشتند تا امروز من و شما و همه مسئولان در آرامش زندگی کنند و در حل مشکلات مردم اقدام کنند، شهدایی که هیچ چشم داشتی از مردم و مسئولان نداشتند و ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ،,

 

,

 

,

خیلی از این شهدا آرزویشان شهادت بود که به آن رسیدند و خیلی ها می خواستند که مفقودالاثر باشند شاید بتوان گفت خیلی از شهدا خودشان طریقه شهادتشان را مشخص می کردند از خدا می خواستند در فلان حالت و در فلان مکان شهید شوند که خدا نیز دعایشان را اجابت می کرد.

,

 

,

 

,

در میان مظلومیت همه شهدا، شهدای گمنام مظلوم تر از بقیه هستند شهدایی که یک روز چشم به چشم مادر و پدر خود دوختند و گفتند خدانگهدار از خدا خواسته ام پیکرم باز نگردد، از خدا خواسته ام گمنام بمانم، شهدای گمنام نام و نشان برایشان ارزشی نداشت و تنها دفاع از دین و ممکلت را هدف خود قرار داده بود.

,

 

,

 

,

شهدایی هستند که باز گشته اند اما بی نام و نشان اند اینها شهدای گمنامی هستند که همچون نوری در بالای بام شهرهای مختلف قرار گرفته اند و آسمشان را تپه نورالشهدا گذاشته اند، یعنی تپه ای که به نور شهدا روشن شده است و تعدادی شهید گمنام در  آنها دفن است  و این مکان در استان های مختلف به عنوان مکانی برای اجرای مراسم های معنوی و برگزاری دعاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

تصویر بالا نمایی از تپه نورالشهدای شیراز است که ساماندهی شده است اما شهرهایی مثل شهر یاسوج هنوز در جاده دسترسی به تپه نورالشهدا مانده اند چه برسد به اینکه اینگونه ساماندهی شود.

,

 

,

در تپه نورالشهدای شهر یاسوج 8 شهید بی نام و نشان دفن هستند که بر روی آنها نوشته شده است شهید گمنام و در گوشه ای از ایران مادر این شهدا نشسته اند و هنوز چشم انتظار فرزندان خود هستند.

,

 

,
, ,
 
,

با وجود اینکه در شهرهای مختلف تپه نورالشهدا به یکی از زیباترین مکان های شهر تبدیل شده است اما تپه نورالشهدای شهر یاسوج با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که دیگر قدیمی شده است.

,

 

,

اطراف این مکان هنوز خاک و سنگ است و سنگ فرش نشده است در تپه نورالشهدای شهر یاسوج آنگونه که باید روشنایی وجود ندارد البته تعدادی چراغ نصب است که پاسخگوی مکان نیست.

,

 

,
, ,
 
,

مهمتر از این مسائل هنوز جاده دسترسی تپه نورالشهدای شهر یاسوج در بدترین وضعیت قرار دارد مشکلی که سال های سال است وجود دارد و شهرداری دلیل آن را وجود معارض می داند از آن طرف حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان این ها را تنها یک بهانه می داند.

,

 

,

شهرداری یاسوج وظیفه ساخت جاده دسترسی تپه نورالشهدا را دارد که تا کنون این جاده بهبودی پیدا نکرده است و سال های سال است که در جلسات مختلف استانداری این موضوع راه پیدا می کند و هیچ اثرگذاری نداشته است.

,

 

,
, ,
 
,

انتظار می رود که مسئولان به ویژه شهرداری یاسوج در ساماندهی تپه نورالشهدای این شهر تلاش کنند چرا که به واسطه خون شهدا است که مسئولان ما اکنون راحت بر صندلی  نشسته اند یکی از مسئولان استان چند روز قبل گفت: اگر شهدا نبودند ما را به عنوان چوپان هم در این حکومت قبول نمی کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه