اخبار داغ

ترامپ اروپا را به «تبعات شدید اقتصادی» تهدید کرد

ترامپ اروپا را به «تبعات شدید اقتصادی» تهدید کرد
رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر ایرلند گفت اتحادیه اروپا باید با واشنگتن وارد مذاکره تجاری شود، در غیر اینصورت آمریکا بر کالاهای اروپایی تعرفه سنگین اعمال می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه به تهدید اتحادیه اروپا رو آورد و گفت اروپایی‌ها باید با واشنگتن وارد مذاکره تجاری شوند، چراکه در غیر اینصورت آمریکا اقداماتی انجام می‌دهد که اروپا را با تبعات شدید اقتصادی مواجه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ترامپ که در ابتدای دیدار با «لئو وارادکار» نخست‌وزیر ایرلند در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید صحبت می‌کرد، با بیان اینکه اتحادیه اروپا در دولت‌های پیشین آمریکا از مذاکره تجاری با واشنگتن خودداری کرده، اما حالا حاضر به انجام چنین مذاکراتی است، گفت: «آن‌ها حاضرند با ما صحبت کند، اما اگر حاضر به صحبت نباشند، تبعات اقتصادی شدیدی برای آن‌ها خواهد بود. ما روی بسیاری از کالاهای آن‌ها تعرفه اعمال خواهیم کرد، چراکه اتحادیه اروپا رفتار خیلی خیلی غیرمنصفانه‌ای با ما داشته است، خیلی خیلی غیرمنصفانه. آن‌ هم برای سال‌های طولانی، برای چند دهه.»

,

رئیس‌جمهور آمریکا این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که وارادکار گفت با نظر او در مورد لزوم خروج انگلستان از اتحادیه اروپا موافق نیست. ترامپ در همین نشست گفته بود که برگزاری همه‌پرسی مجدد در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «غیرمنصفانه» است و لندن باید این اتحادیه را ترک کند. او گفت از اینکه مذاکرات برگزیت خوب پیش نرفته، متعجب است.

,

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون چند بار از اتحادیه اروپا خواسته برای پایان دادن به کسری تجاری آمریکا با این اتحادیه، با واشنگتن وارد مذاکره شود. واشنگتن تهدید کرده که در صورت ادامه وضعیت فعلی، از ورود برخی از کالاهای اروپایی از جمله خودروهای آلمانی جلوگیری کرده یا بر واردات آن‌ها تعرفه‌های سنگین اعمال می‌کند. ترامپ با چین هم جنگ تجاری مشابهی به راه انداخته و اخیرا هند را هم به پایان دادن به برنامه تعرفه ترجیحی تهدید کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه