اخبار داغ

آیت‌الله امامی کاشانی:

تحقق گام دوم انقلاب نیازمند جهاد جوانان است/ لزوم نظارت حداکثری مسئولان برای جلوگیری از فساد

تحقق گام دوم انقلاب نیازمند جهاد جوانان است/ لزوم نظارت حداکثری مسئولان برای جلوگیری از فساد
امام جمعه موقت تهران تحقق گام دوم انقلاب را نیازمند جهاد و کوشش جوانان که مخاطبان اصلی این بیانیه هستند، دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله «محمد امامی کاشانی» امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست امروز نمازجمعه تهران(24 اسفند) با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: یکی از بندهای این بیانیه در رابطه با معنویت و اخلاق است. امت اسلام و ملت ایران و به خصوص جوانان مخاطب این بیانیه هستند و باید جهاد و کوشش خود را برای تحقق گام دوم انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: توضیح اخلاق و معنویت در بسیاری از کتاب‌ها و گفتارها آمده و همه می‌دانیم که اخلاق چیست. اینکه اخلاق چگونه به دست می‌آید و چگونه می‌توان پیشه ساخت را باید به سوره والعصر مراجعه کرد. در این سوره به زمان، عمر و روزگار و تمام ارزش‌هایی که انسان بر اثر عمر به دست می‌آید، قسم خورده است.

,

خطیب نمازجمعه تهران در خصوص قسم گفت: خداوند، انسان را متوجه عمر و زمان می‌سازد تا از دقایق و ساعات عمر و روز و شب به بهترین نحو استفاده کنیم. ضمن اینکه زمان دارای باطنی است و گردش روز و شب بی‌حساب نیست. باطن زمان، ارزش‌ها و کمال زمان است، به دلیل روایت‌هایی که آمده و مفسران قرآن به آن اشاره داشته‌اند. مفسران شیعه و سنی، زمان را زمان بعثت و حیات رسول اکرم می‌دانند، چرا که این زمان مقدس است و ساعات عیاشی، فساد، خیانت، دزدی، کلاهبرداری، رشوه‌خواری و... نیست.

,

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) در پاسخ به سوال مفضل فرمودند که منظور از زمان، زمان ظهور قائم (عج) ماست. معیار امام این است که حق به طور کامل طلوع می‌کند و جهان را می‌گیرد و حق بر باطل غلبه پیدا می‌کند و باطل رو به زوال می‌رود. پس معنای سوگند خداوند به زمان، یعنی توجه به باطن زمان.

,

آیت الله امامی کاشانی در خصوص دعای تحویل سال هم گفت: در اینجا نیز توجه به باطن زمان و روز و شب است و از خداوند می‌خواهیم که حالمان به بهترین حال تغییر یابد و نعمت عمری که به ما داده شده است، به بهترین نحو خرج شود.

,

وی افزود: برخی علما می‌گویند که دعای تحویل سال، همه روزه خوانده شود تا مراقبت از زمان و روز و شب صورت بگیرد. مراقبت هم بدین معناست که بدانیم عمر برای چیست و چه می‌کنیم.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در پایان سال قرار داریم، بر لزوم محاسبه نفس در سالی که گذشت تاکید کرد و گفت: اعمال بد و گناهان خود را باید بنویسیم و گناه را هم نباید کوچک بشماریم، چرا که همین گناهان انسان را از بین می‌برد. همچنین نباید برخی گناهان همچون آبرو بردن و پول‌پرستی را توجیه کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: توصیه شده است که شب هنگام به محاسبه نفس خود بپردازیم. جوانان به حساب نفس خود بپردازند و مراقب هجمه دشمنان که با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، باشند. عیاشی و... هوای نفس است و باید مراقب عمر خود باشیم. کمال ما در خدمت کردن به مردم، ایمان، درس خواندن و... است. دشمن می‌خواهد که جوانان ما به دنبال عیاشی، لذت‌های تباهی‌ساز و وقت تلف کردن بروند.

,

آیت الله امامی کاشانی در تفسیر بخشی از سوره والعصر گفت: منظور از "عملوا الصالحات" کمک کردن به دیگران است و تنها نماز و روزه نیست، بلکه کمک به دیگران جان نماز و روزه است.

,

آیت الله امامی کاشانی در ابتدای خطبه دوم نمازجمعه تهران گفت: شهدا به وجود آورنده 22 بهمن هستند و 22 بهمن جلوه و نوری از جلوات پیامبر اکرم (ص) و حضرت مهدی (عج) است. این نور در همه دل‌هاست و همه را به خیابان‌ها می‌کشاند که آنچنان مردم نسبت به نظام اظهار علاقه می‌کنند. دشمن این نور را می‌بیند، چون کور است و در ظلمت به سر می‌برد.

,

وی تصریح کرد: ایران، گلوی آمریکا و رئیس جمهور آن را با تمام قدرتی که از خود نشان می‌دهد، فشار داده و دنیا نیز پذیرفته است که ایران، آمریکا را در عراق و سوریه به زمین زد و این کار خداست.

,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان رهبری با امام خامنه‌ای گفت: ایشان فرمودند که دشمن فشار حداکثری را ایجاد کرده و ما نیز باید بسیجی ایجاد کنیم و آن وقت آمریکا شکست سنگینی خواهد خورد. از سوره عصر می‌آموزیم که ایمان داشته باشیم. یعنی به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی باور داشته باشیم و عمل صالح انجام بدهیم. همه مسئولان باید کارها را به خوبی انجام بدهند. رهبری فرمودند که مشکلات باید در داخل حل شود و مراقبت کنیم که برخی دزدی، احتکار و گران‌فروشی نکنند.

,

آیت الله امامی کاشانی بیان داشت: من به تمامی مفسدان می‌گویم که خداوند خساراتی را که به وجود می‌آورند را به خود و یا به نسلش خواهد زد. البته لازم است که نظارت دقیق هم صورت بگیرد. وقتی دشمن از امکانات حداکثری خود استفاده می‌کند، ما نیز باید از امکانات حداکثری استفاده کنیم. درست فکر کنیم، راه‌ها را پیدا کنیم و به حق عمل کنیم و دیگران را هم به درست عمل کردن و رشوه نگرفتن و دزدی نکردن سفارش کنیم. 

,

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه تواصی به حق وظیفه همه است، گفت: چه شده است که برخی توصیه نمی‌کنند و مشکلات و گرفتاری‌های خود را نمی‌بینند. باید بر مدیریت درست و وجدان کار تصمیم بگیریم. اگر تواصی به حق داشته باشیم، پیروزیم. همچنین باید دیگران را به صبر  و استقامت دعوت کرد.

,

وی در بخش پایانی خطبه دوم گفت: 14 نفر در جریان بمب‌گذاری 24 اسفند 63 در نمازجمعه به شهادت رسیدند که این انفجار با همکاری منافقین و دشمن بعثی انجام شد. در آن نمازجمعه رهبری خطبه‌ها را ادامه دادند و مردم نمازجمعه را خواندند. دشمن به دنبال حمله به نمازجمعه بوده و است. باید به نمازجمعه اهمیت بدهیم، چراکه نمازجمعه جای انسجام و وحدت کلمه است. حمله‌ای هم که امروز به دو مسجد و نمازجمعه در نیوزلند انجام گرفت، نشان می‌دهد که نماز جمعه مرکز است، اما همگان بدانند که دشمن ذلیل است.

,

خطیب نمازجمعه تهران در پایان، یاد و خاطره آیت الله کاشانی را که این ایام، سالگرد وفات وی بود نیز گرامی داشت.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه