اخبار داغ

رئیس خوشه فرش استان

صنعت فرش، امروز میراث خوار گذشتگان است/ جوانان خلاق، نقش به سزایی در شکوفایی صنعت فرش دارند

صنعت فرش، امروز میراث خوار گذشتگان است/ جوانان خلاق، نقش به سزایی در شکوفایی صنعت فرش دارند
رئیس خوشه فرش استان به نقش خلاقیت در صنعت فرش اشاره کرد و گفت: پیشینیان ما این خلاقیت را داشتند که هنر خود را عرضه کرده و دنیا را شیفته این هنر کردند به گونه ای که در بیشتر کشورها افتخار می کنند که فرش ایران را در خانه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق رسولی رئیس خوشه فرش استان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقش خلاقیت در صنعت فرش اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم نسل جدید را به سمت این هنر صنعت بکشانیم، بدون شک خلاقیت‏ها در آن بروز و توسعه خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه معتقد است جوانان نقش به سزایی در خلق زیبایی دارند ادامه داد: تشکل های حوزه فرش باید بتوانند زمینه ها و جذابیت های لازم برای جذب نسل جدید جوان را فراهم کنند.

,

رسولی شکوفایی هنر و صنعت را مرهون خلاقیت دانست و گفت: هر هنر و صنعتی که به طور دائم در آن خلاقیت نباشد فرایند نزولی پیدا می کند.

,

وی با بیان اینکه صنعت فرش مدیون هنر گذشتگان است، اذعان کرد؛ پیشینیان ما این خلاقیت را داشتند که هنر خود را عرضه کرده و دنیا را شیفته این هنر کردند به گونه ای که در بیشتر کشورها افتخار می کنند که فرش ایران را در خانه دارند.

,

رسولی ادامه داد: روح زیباشناسی در پیشینیان به قدری در سطح عالی بود که با این هنر زیبا همه را شیفته خود کردند و ما اکنون میراث دار و میراث خوار گذشتگان هستیم.

,

رئیس دانشگاه ازاد اردبیل در ادامه سخنان خود به پروژه های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: تحقیقات و پایان نامه های دانشجویان باید به کمک اقتصاد جامعه بیاید تا این مأموریت نیز  به خوبی انجام شود.

,

وی با بیان اینکه فناوری تعبیه و تزریق علم در صنعت است، گفت: وقتی فرش ایران برند جهانی شده و کشورهای دیگر از آن کپی برداری می کنند و با این حال اصالت خود را حفظ کرده باید به کمک فناوری به عرش برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه