شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: اجتماعی
ساعت: 14:40 منتشر شده در مورخ: 1397/12/24 شناسه خبر: 1468144
بدن شما دارای سیستم تنظیم شده ای است که در شبانه روز یک ریتم منظم دارد. خوابیدن در این ساعات به بدن شما کمک می کند تا در طول روز احساس آرامش داشته باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنگامی که شما می خوابید دمای بدنتان تغییر می کند. اگر اتاق شما بیش از حد گرم باشد احتمالا خواب برای شما سخت خواهد شد. برای حل این مشکل دمای اتاق می بایستی بین ۱۵ تا ۲۳ درجه ساتیگراد باشد.

 
البته این عدد ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. شما می بایست دمایی که بدنتان با آن راحت است را پیدا کنید.
 
حمام کردن نیز می تواند قبل از خواب برای تغییر سریع دمای بدن به شما کمک کند. پس از آنکه بدن شما خنک شود یک سیگنال به سرعت به مغز شما برای خوابیدن راحت ارسال می شود.
 
 
برای خواب خود زمان بندی داشته باشید
 
بسیاری از مردم این تجربه را داشته اند که تنظیم برنامه خواب به آن ها کمک می کند تا خواب راحت تری داشته باشند.
 
بدن شما دارای سیستم تنظیم شده ای است که در شبانه روز یک ریتم منظم دارد. خوابیدن در این ساعات به بدن شما کمک می کند تا در طول روز احساس آرامش داشته باشید.
 
خوابیدن و بیدارشدن در زمان های تظیم شده بدن به شما کمک می کند یک خواب خوب و یک بیدارشدن عالی را تجربه کنید.
 
همچنین مهم است که هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. این میزان از خواب، زمان مطلوب و مناسب خواب یک بزرگسال است. از سوی دیگر پیشنهاد می شود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب در رختخواب باشید، این زمان به ذهن و بدن شما کمک می کند تا قبل از خواب آمادگی و استراحت را تجربه کند.
 
مراقب  نور محیط خود باشید
 
نور می تواند ساعات داخلی بدن شما را کنترل کند و بر روی خواب و بیداری شما موثر باشد.
 
قرارگرفتن در معرض نور نامنظم می تواند منجر به اختلال در ریتم شبانه روزی زمان بدنتان شود و به خواب و بیداری شما آسیب برساند. قرار گرفتن در معرض نور مانند این است که بدن خود را در موقعیت هشدار قرار دهید.
 
در شب، تاریکی باعث احساس خواب آلودگی شود. در واقع تحقیقات نشان می دهد که تاریکی ملاتونین که هورمون ضروری خواب است را در بدن افزایش می دهد .
 
برای ایجاد تاریکی از هر راهی که محیط شما را تاریک می کند مانند پرده های کلفت استفاده کنید.
منبع: رصدگرام
http://dana.ir/1468144
ارسال نظر
نظرات