اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنای حرکت کشور است/حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب سایه جنگ را از کشور دور کرده است

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنای حرکت کشور است/حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب سایه جنگ را از کشور دور کرده است
آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

,

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنای حرکت کشور است

, بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنای حرکت کشور است,

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه به ضعفا و فقرا اظهار داشت: خداوند متعال توجه ویژه‌ای به انفاق داشته است چرا که این امر جامعه را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به فقرا و نزدیکان در قرآن مورد توجه بوده است، افزود: هیچ گاه انفاق نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که سیره همه پیغمبران و حضرات معصوم انفاق و رسیدگی به فقرا بوده است.

انفاق موجب رشد و برکت در زندگی است

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: انفاق موجب رشد و برکت در زندگی می‌شود و بهره ما از عمر دنیا به همان اندازه‌ای است که آخرت خود را بسازیم.

وی بیان داشت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و پایان سال نباید ضعفا و فقرا را از یاد برد و باید به یاد آنها بود و در حد وسع و توان به آنها کمک کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تقوا بهترین واسطه بین ما و خداوند است، تصریح کرد: اگر تقوا داشته باشیم به همان اندازه خداوند متعال اسباب کار را برای ما فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: باید از این سرمایه واقعی استفاده کرد و تنها چیزی که با خود می بریم تنها تقوا است.

اعتکاف خلوت دل برای نزدیک شدن به خداوند است

آیت الله علما با گرامیداشت روز ۲۴ اسفند و انفجار بمب در مراسم نماز جمعه تهران توسط منافقین اظهار داشت: مقام معظم رهبری با قدرت تمام نماز را ادامه دادند و ایستادگی کردند.

وی در ادامه به بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام اشاره کرد و گفت: صدام به مردم خود هم رحم نکرد و فاجعه‌ای را رقم زد که بعد از گذشت سالیان هنوز هم آثار آن دیده می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت سالروز درگذشت حاج احمد خمینی یادگار امام راحل ایشان را ادامه دهنده راه امام دانست و گفت: شخصیت انقلابی حاج احمد خمینی همواره مثال‌زدنی است.

وی همچنین با گرامیداشت ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ابراز داشت: بعد از سالیان زیادی کشور ما توانست با مجاهدت‌های آیت‌الله کاشانی صنعت نفت را ملی کند.

آیت الله علما با گرامیداشت ۱۳ رجب سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع) و آغاز مراسم معنوی اعتکاف، خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اعتکاف یعنی خلوت دل برای نزدیک شدن به خدا و این آئین معنوی میهمانی خداوند است.

وی در ادامه سخنان خود به اعطا نشان ذوالفقار توسط مقام معظم رهبری به سردار سرلشگر قاسم سلیمانی عنوان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال اولین بار است که این نشان به کسی اعطا می‌شود که همه زندگی و جان خود را برای اسلام در دست گرفته است.

بیانیه گام دوم انقلاب مبنای حرکت کشور است و باید راه‌های عملیاتی شدن آن تبیین شود

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در زمینه دوم گام انقلاب تاکید کرد: مدیران استانی در ابتدا جلسات بندهای این بیانیه را مطالعه و تبیین کنند چرا که سخنان مقام معظم رهبری و این بیانیه به عنوان سند بالادستی و روشن کننده راه برای ما است که باید به عنوان مبنای حرکت ما قرار گیرد و راه‌های عملیاتی و اجرایی شدن آن بررسی و تبیین شوند.

وی در ادامه به انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم حضور ایشان منشأ خدمات باشد و بتوانند توصیه‌های هشت گانه رهبری را جامه عمل بپوشانند.

آیت الله علما در پایان به سفر رئیس جمهور به عراق اشاره کرد و بیان داشت: سفر رئیس جمهور کشور ما در روز روشن و با استقبال رسمی صورت گرفت که نشان از قدرت کشور ما است این در حالی است که رئیس جمهور امریکا سفر پنهانی و در شب و چراغ خاموش به این کشور داشت.

,
,
,
,
, انفاق موجب رشد و برکت در زندگی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعتکاف خلوت دل برای نزدیک شدن به خداوند است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بیانیه گام دوم انقلاب مبنای حرکت کشور است و باید راه‌های عملیاتی شدن آن تبیین شود,
,
,
,
,
,
,

 

,

حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب سایه جنگ را از کشور دور کرده است

, حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب سایه جنگ را از کشور دور کرده است,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان بااشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با جمعیت کارگران کشور اظهارداشت : مقام معظم رهبری در این دیدار از کسانی که می گویند با مسئولیت گرفتن آنها سایه جنگ از سر کشور رفع شده است انتقال کرد .

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی بابیان اینکه ایستادگی مردم بر آرمانهای انقلاب اسلامی از دلایل مهم رفع سایه جنگ از کشور است افزود : به گفته رهبری انقلاب حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب است که توانسته سایه جنگ و حمله نظامی را از کشور دور کند .

,

امام جمعه موقت شهرستان تصریح کرد : مذاکرات هسته ای و برجام نبود که سایه جنگ را از کشور دور کرد بلکه ایستادگی مردم بر اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار بود که توانست خیال خام حمله نظامی را از سر مستکبرین دور کند.

,

وی خاطر نشان کرد : تهدید به حمله نظامی در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی به نخ نماترین ادبیات استکبار تبدیل شده است.

,

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگیهای مسئولیت پرداخت و گفت : انسان با پذیرش مسئولیت خود را در جایگاه پرسش و بازخواست قرار می دهد.

,

خطیب جمعه موقت شهرستان ادامه داد: مسئولیت پذیری به معنای پذیرش درونی تکالیف ، پاسخگودانستن خود دربرابر وظایف ، برعهده گرفتن کاستیهای عمل و جبران آنها می باشد.

,

وی تصریح کرد: انسان در وهله اول باید پاسخگوی خداوند باشد ومسئولیتش در قبال دیگران ناشی از حق خداوند براوست و هرکس به این مطلب که مسئولیت انسان دربرابر مخلوقات به سبب انتساب آنها به خداوند است اعتقاد داشته باشد انگیزه بسیار قدرتمندی برای رعایت حقوق مردم در او ایجاد خواهدشد .

,

ایشان درادامه به سالروز انفجار در نمازجمعه تهران در ۲۴ اسفند سالد۱۳۶۳ اشاره کردو گفت : دراین حادثه ۱۴ نفر شهید و ۸۸ نفر مجروح شدند و حضرت امام رض آن نمازجمعه را که مردم با طمانینه و بدون تزلزل رفتارکردند غیر قابل فراموش کردن دانست.

,

وی ۲۵ اسفند را مصادف با بمباران شیمیایی حلبچه عراق دانست و خاطرنشان کرد : حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به نقاط مختلف کشور و حتی به شهرهای عراق نیز سندی محکم بر ابطال ادعای حقوق بشری دشمنان اسلام و انقلاب و بشریت می باشد.

,

کریمی میلاد امام جواد ع را ازدیگر مناسبتهای پیش رو دانست و اذعان داشت: امام جواد ع الگوی الهی و دینی و جوانگرایی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است و سیره زندگی و مبارزاتی ایشان در دوران امامت در سنین جوانی بهترین الگو برای جوانان می باشد.

,

امام جمعه موقت شهرستان در ادامه میلاد امیرالمومنین ع و آغاز ایام البیض را ازمناسبتهای مهم هفته آینده دانست و گفت : حکمرانی عدالت محورانه امیرالمومنین ع الگوی مسئولان نظام اسلامی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است .

,

وی ادامه داد: اعتکاف خلوت دل برای نزدیک‌تر شدن به معبود است و از جمله اعمال عبادی است که هدف آن توجه به معنویات خودسازی همراه با تفکر و تامل و با هدف تعالی و رشد بالنده و سازنده را تامین می کند .

,

ایشان همچنین به آغاز سال جدید و عید باستانی نوروز اشاره کرد و اذعان داشت : سال جدید با تحول در طبیعت مانیز باید در خود تحول ایجاد کرده و از خداوند بخواهیم که احسن الحال به معنای خدمت برای خداوند و برای بندگان خداوند را به ما عنایت نماید.

,

امام جمعه موقت شهرستان ادامه داد: در شب عید باید با محرومین همدردی کرده و آنها را در شادی و روزهای آغازین سال جدید باتفقد، دستگیری ،حمایت، اطعام و انفاق سهیم و شریک گردانیم و به تعبیر بلند حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در سال جدید همه باهم برادربوده و در جهت مصالح کشور پیش بروند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه