اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

دیدار نمایندگان مجلس با سران فتنه مایه تاسف است/ مردم در انتخاب نمایندگان خود دقت کافی داشته باشند

دیدار نمایندگان مجلس با سران فتنه مایه تاسف است/ مردم در انتخاب نمایندگان خود دقت کافی داشته باشند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

دیدار نمایندگان مجلس با سران فتنه مایه تاسف است/ مردم در انتخاب نمایندگان خود دقت کافی داشته باشند

, دیدار نمایندگان مجلس با سران فتنه مایه تاسف است/ مردم در انتخاب نمایندگان خود دقت کافی داشته باشند, دیدار نمایندگان مجلس با سران فتنه مایه تاسف است/ مردم در انتخاب نمایندگان خود دقت کافی داشته باشند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های آخرین نماز جمعه ارومیه در سال جاری، اظهار داشت: دیدار برخی نمایندگان مجلس با سران فتنه که نقش اساسی در ناآرامی های ۸۸ داشتند قابل توجیه نیست.
وی، افزود: با وجود تاکید رهبر انقلاب بر نقش سران فتنه در ناآرامی‌ها، این اقدام نمایندگان ذلت و مایه تاسف و حسرت است و باید عبرت برای مردم باشد که در انتحابات آتی چنین افرادی را طرد کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: این اقدام نمایندگان چه مفهومی جز ناشکری و ناسپاسی دارد؟ چه بیانی می‌توان در قبال این رفتار نادرست آن‌ها داشت؟
وی، با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به عراق، ابراز داشت: استقبال با عزت از رییس جمهوری اسلامی ایران در برابر استقبال سخیفانه و مخفیانه از ترامپ با آن هزینه کلان نشانگر جایگاه والای ایران اسلامی است.
حجت‌الاسلام قریشی، گفت: دیدار با مسئولان عراق و حضور در حرم ائمه(ع) عزت و اقتدار کشور را نمایان ساخت.
وی، تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات شاهد عزت و عظمت کشور هستیم که در برابر ذلت کشورهای غربی است.
وی، با اشاره به اعطای نشان افتخار از سوی رهبر انقلاب به سردار قاسم سلیمانی، گفت: باید به داشتن چنین شخصیت‌هایی افتخار کنیم که برای آزادمران دنیا تکیه‌گاه و افتخار محسوب می‌شوند.
امام جمعه ارومیه، ابراز داشت: بیانات رهبر انقلاب خطاب به سردار سلیمانی و آرزوی شهادت برای وی موضوعی بود که جایگاه والای این سردار را نشان می‌دهد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ایام اعتکاف را جزو مهم‌ترین روزها دانست که موجب عبادت و نزدیکی به خدا و تسکین روحی انسان می‌شود و عنوان کرد: صدقه در روزهای اعتکاف را فراموش نکنیم.
حجت‌الاسلام قریشی، در پایان سخنان خود، از تمام مدیران، سیاسیون و احزاب خواست تا نسبت به تاکیدات رهبر انقلاب جدیت داشته باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ننگ بر آن نماینده ای که به جای رسیدگی به مشکلات مردم و گرانی با فتنه گران جلسه برگزار می کند

, ننگ بر آن نماینده ای که به جای رسیدگی به مشکلات مردم و گرانی با فتنه گران جلسه برگزار می کند, ننگ بر آن نماینده ای که به جای رسیدگی به مشکلات مردم و گرانی با فتنه گران جلسه برگزار می کند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی از سوی فرماندهی معظم کل قوا، اظهار کرد: اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی از چند ویژگی برجسته برخوردار است.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: اعطای این نشان را باید نشانه ای از رضایت ولی فقیه زمان دانست که رضایت خدای بزرگ از مجاهدان راه خدا را گواهی می دهد.

,

وی با بیان اینکه اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی نشانه تقدیر فرمانده از سربازی بود که چند ماه پیش نابودی داعش را اعلام کرد، گفت: اعطای بالاترین نشان افتخار کشور به سردار سلیمانی؛ تجلیل رهبر و ملت ایران با همه خانواده های سرافراز شهدای مدافع حرم، پدران و مادران، همسران و فرزندانی است که شایسته دریافت بهترین مدال های دنیوی و اخروی است.

,

حسن زاده تصریح کرد: اعطای نشان ذوالفقار، نشانه پاسداشت رزمندگان سپاه قدس ایران، قهرمانان حزب الله لبنان، دلاورمردان حشدالشعبی عراق، غیرتمندان حشدالوطنی سوریه؛ دلیر مردان سپاه فاطمیون افغان، غیورمردان سپاه زینببون پاکستان و همه لشکریان سپاه اسلام که سال ها در برابر متجاوزان غربی و تکفیری ایستادند، است.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی؛ نشانه ای از لشکر و قدردانی مردم کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان و… از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و حمایت مراجع عظام شیعه به ویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی در بسیج نیروهای رزمنده در برابر متجاوزان خون آشام تکفیری است که اگر این درایت و تدابیر نبود، معلوم نبود که دامنه وحشیگری تروریست ها تا کجا و چه زمانی ادامه می یافت.

,

وی به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه آقای رئیسی در مسئولیت های مهمی که داشته، موفق و سربلند بوده است، گفت: مقام معظم رهبری در حکمی که برای حجت الاسلام والمسلمنی رئیسی صادر کردند، به نکات و توصیه های مهمی در هشت بند اشاره کرده اند که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

حسن زاده تصریح کرد:ضرورت مردمی بودن و انقلابی بودن؛ ضد فساد بودن از جمله توصیه هایی است که به مثابه جهت گیری اصلی تحولات دستگاه قضایی می باشد که برای تحقق آن باید به وظایف قانونی به درستی و حداکثری عمل شود.

,

وی ملجا مردم بودن، چابک سازی؛ حفظ کرامت ارباب رجوع، پاسخگویی، ساده زیستی و اتقان احکام را از جمله الزامات مردمی بودن عنوان کرد و افزود: باید راهکاری برای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی اندیشیده شود.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم از اختلاس ها و سو استفاده ها ناراحت هستند، گفت: باید با اختلاس گران و خائنان به مردم و بیت المال در هر گروهی و جناحی که باشند با قاطعیت برخورد کرد و این خواسته اصلی مردم از رئیس جدید دستگاه قضایی که فردی انقلابی، شجاع و باصلابت است، می باشد.

,

حسن زاده در ادامه با اشاره به سالروز برگزاری نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در هر سال انتخابات داشته ایم و برگزاری نزدیک به ۴۰ انتخابات از افتخارات نظام اسلامی است.

,

وی با انتقاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه مردم از گرانی و مشکلات ناراحت و گله مند هستند، تصریح کرد: در این برهه زمانی مجلسیان به جای اینکه به درد مردم برسند و برای دولت در حل مشکلات ریل گذاری کنند، با فتنه گران جلسه برگزار می کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند، مجلس عصاره ملت است ولی کسانی که با فتنه گران خط و مرز خود را مشخص نمی کنند نماینده مردم نیستند، افزود: ننگ بر آن نماینده ای که در آستانه سال نو اوقات مردم را تلخ می کند و به جای کنترل گرانی با فتنه گران جلسه برگزار می کند.

,

حسن زاده با بیان اینکه درگیری و جنجال افرینی ها در شان مجلس شورای اسلامی نیست، اظهار کرد: باید از رهبری معظم انقلاب، از خون شهدا و مردم خجالت بکشند که چنین صحنه هایی را در مجلس شاهد هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری است نه جلسه با فتنه گران؛ گفت: متاسفانه یک روز لانه جاسوسی را سوال می برند، یک روز نهادهای انقلابی و نظام را و این حرکات واقعا ناراحت کننده و غیرقابل قبول است.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین از دست اندکاران برگزاری یادواره شهید مهدی باکری و ۸۵۰ شهید شهرستان میاندوآب تقدیر و تشکر کرد.

,

مدیران تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند

, مدیران تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند, مدیران تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ادامه مباحث آثار نماز جماعت به اهمیت و آثار نماز جمعه اشاره کرد و افزود : خداوند در سوره جمعه به عظمت نماز جمعه اشاره فرموده اند و در آیات این سوره مبارک مؤمنان را مورد خطاب قرار داده اند و شتاب برای نماز جمعه را مهم برشمرده اند و فرموده اند هرچه را در دست دارید زمین بگذارید و به نماز جمعه برسید و این موضوع خود بیانگر اهمیت والای نماز جمعه از دیدگاه قرآن کریم است.

, حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ادامه مباحث آثار نماز جماعت به اهمیت و آثار نماز جمعه اشاره کرد و افزود : خداوند در سوره جمعه به عظمت نماز جمعه اشاره فرموده اند و در آیات این سوره مبارک مؤمنان را مورد خطاب قرار داده اند و شتاب برای نماز جمعه را مهم برشمرده اند و فرموده اند هرچه را در دست دارید زمین بگذارید و به نماز جمعه برسید و این موضوع خود بیانگر اهمیت والای نماز جمعه از دیدگاه قرآن کریم است.,

وی به حدیثی از امام باقر علیه السلام اشاره کرد که فرموده اند در زمان امام زمان هم نماز جمعه واجب بوده و همه بایست شرکت داشته باشند و هرکس برای سه مرتبه پشت سر هم ترک نماید مثل این است که نمازهای یومیه را ترک کرده است.

,

امام جمعه شاهین دژ فرا رسیدن سال نو را تبریک گفت و بر لزوم صله رحم و زدودن کینه و کدورت ها از اذهان تاکید کرد و گفت : بایست همچون بهار دلها را زنده کرد و تمامی کدورتهای گذشته را به دست فراموشی سپرد و در کنار این صله رحم کمک به فقرا در آستانه سال نو را منشا کسب رضایت پروردگار عالم خواهد بود.

,

وی فرا رسیدن 13 رجب برابر 29 اسفند میلاد با سعادت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام را تبریک گفت و هم سفره بودن این امام بزرگوار با یتیمان و فقرا را از جمله خصایص بارز ایشان معرفی کرد و گفت : امروز الگوی رفتاری مدیران ما بایست از امیرالمؤمنین باشد.

,

حجت الاسلام فصیح نیا به مباحث رفتاری برخی مدیران با ارباب رجوع و کارمندان اشاره کرد و گفت :یکی از مسئولین این شهرستان شأن خود را گم کرده است و جدیدا هم گفته حق ندارید در نماز جمعه شرکت کنید.

,

وی تذکر شدیدی را به این مسئول داد و گفت انشاءالله که آداب اسلامی را رعایت نموده و خود را اصلاح کند و در صورتی که خود را اصلاح نکند با این موضوع به جد برخورد خواهد شد و هرگز جایگاهی را در این شهرستان نخواهند داشت.

,

این استاد حوزه و دانشگاه 26 اسفند سالروز رحلت روحانی انقلابی و شخصیت بزرگ اسلامی حجت الاسلام سید احمد خمینی فرزند گرامی حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و بارزترین خصلت وی را ولایت مداری معرفی کرد و گفت: حرکت پشت سر ولی فقیه را یکی از مهمترین الگوهای رفتار سیاسی وی بود.

,

وی در پایان به دلیل برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از روز چهارشنبه بیست و نهم اسفند ، روز سه شنبه بیست و هشتم اسفند را روز عید سیاه در شهرهای محمودآباد و شاهین دژ اعلام کرد .

,

عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری راه تحول دستگاه قضا می باشد

, عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری راه تحول دستگاه قضا می باشد, عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری راه تحول دستگاه قضا می باشد,

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به چهارشنبه سوری از دیدگاه اسلام گفت :  از دیدگاه قرآن کریم اگر یک سنت، عقیده و رفتاری که به ارث رسیده است دارای دلیل عقلی و یا نقلی معتبر بود، تبعیت از آن صحیح است؛ و اگر اینگونه نبود پیروی از آن مصداق پیروی کورکورانه است که هر انسان عاقلی خود و دیگران را از آن برحذر می‌دارد.

,

حجت الاسلام هاشمی افزود: از جمله سنت‌های قدیمی ما ایرانیان که هر ساله خودی نشان می‌دهد همین چهارشنبه سوری است که نه دلیل عقلی برای  درستی و مفید بودن آن وجود دارد و نه دلیل نقلی معتبری از آن پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این کار، خرافه‌ای بیش نیست که مانند سایر موهومات توانسته است بین مردم جایگاهی برای خود باز کند.

,

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی، گفت : عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری؛ راه تحول دستگاه قضا می باشد چرا که رهبر معظم انقلاب، طی حکمی حجت الاسلام و المسلمین، سید ابراهیم رئیسی را به ‏عنوان رئیس جدید قوه قضائیه منصوب کردند. در حکم رهبر معظم انقلاب برای آقای رئیسی، جهت ایجاد تحول در دستگاه قضا، هشت توصیه و مطالبه مطرح شده است.

,

وی خاطر نشان ساخت : در بین ملاحظات هشت گانه رهبر معظم انقلاب اصل دوم بر ضرورت «مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن» به‏ مثابه جهت‏ گیری اصلی تحولات دستگاه قضایی می ‏باشد که برای محقق شدن آن، باید به وظایف قانونی خود، کاملا درست عمل کند.

,

امام جمعه ماکو با اشاره به مولفه مردمی بودن دستگاه قضایی گفت: از الزامات مردمی بودن؛ دستگاه قضائی باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد ، دستگاه قضای باید چابک‏ سازی شود ،در دستگاه  قضائی کرامت ارباب رجوع باید حفظ شود ، دستگاه قضا باید پاسخگو باشد ، از جمله‌ی مهم‌ترین الزامات دستگاه قضا، ساده زیستی آنان است و یکی دیگر از الزامات دستگاه قضا، اتقان در احکام‏ می‌باشد.

,

وی با اشاره به الزامات انقلابی بودن دستگاه قضایی گفت : در دستگاه قضا تمامی امور باید به دست انقلابیون سپرده شود،  دستگاه قضا باید با جرائم به قاطعیت برخورد کند ،در برابر دانه درشت‏ها باید با صلابت برخورد نماید.

,

وی در پایان به اشاره به الزامات ضد فساد بودن دستگاه قضا، گفت : دستگاه قضا باید از سلامت سازمانی ، شجاعت ، قانون گرایی  ، نقدپذیری برخوردار باشد .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه