اخبار داغ

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه اصفهان:

وضعیت اقتصادی در حال حاضر خوب نیست/ جای وعده های نسیه غرب به همسایگان روی بیاورید

وضعیت اقتصادی در حال حاضر خوب نیست/ جای وعده های نسیه غرب به همسایگان روی بیاورید
نماز سیاسی-عبادی این جمعه نیز با حضور گسترده مردم شهید پرور و انقلابی اصفهانی در نقاط مختلف استان اصفهان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خبطه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: یکی از برکات تقوا این است که دوستی های افراد دوستی واقعی است همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند در آن دنیا وقتی متقین گرد هم می آیند هیچ اختلافی باهم ندارند ولی مستکبران حتی اگر دور یک میز بنشینند در دل برای هم دندان تیز می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, .,

وی ادامه داد: بزرگترین ایرادی که کافرین از مسلمانان می گیرند این است که غیرممکن است معادی وجود داشته باشد.

, .,

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه از خاک و گل مرده خدا انسان های زنده را آفریده است، گفت: خداوند زمین را پس از آنکه مرد زنده می کند همانطور که در زمستان هر باغ و بوستانی می رفتید گرد مرگ پاشیده شده بود اما امروز شکوفه های سرزنده بر شاخه های آن روییده است و این امر نشان دهنده این است که جهان ما خداوندی را دارد که می تواند مرده را زنده کند.

, .,

وی افزود: در فصل بهار به قیامت بسیار فکر کنید چراکه نشانه های آن به وفور در طبیعت دیده می شود البته کسی که ذره ای در دنیا کار خلاف انجام دهد در قیامت به آن رسیدگی خواهد شد.

, .,

حجت الاسلام میردامادی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی در حال حاضر خوب نیست، تصریح کرد: امروزه فاصله های طبقاتی در جامعه سر به جهنم گذاشته است، عده ای از افراد با گذرنامه های دو ملیتی هر موقع دلشان بخواهد به کشورهای مختلف سفر می کنند اما خانواده هایی هستند که وسایلشان گوشه کوچه و خیابان است.

, .,

وی اضافه کرد: در این وضعیت هم مسئولان مقصر هستند هم خود ما چراکه عید تنها برای ثروتمندان نیست و باید با کمک خیریه ها، شرایط مطلوب عید را برای همه فراهم کنیم.

, .,

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: اگر شهرنشین ها و روستاییان ایمان بیاورند تمامی درهای رحمت الهی به روی آن ها باز شده و باران های رحمت به سوی آن ها جاری می شوند الیته اغنیای جامعه هم ولی نعمت های خود را فراموش کردند که رأی دادند و در مقابل دشمن ایستادند.

, .,

وی به مناسبت های هفته آینده اشاره کرد و ادامه داد: میلاد مولود کعبه حضرت علی(ع) عید بزرگی است که از اعیاد کوچک دیگر پیشی گرفته است که برکت و لطفی از جانب خداوند بوده که شامل حال ما شده بنابراین پیشنهاد می کنم در اعتکاف شرکت کنید و بدانید ریشه تمامی مشکلات ما از وقتی شروع شد که انتظار داشتیم اروپایی ها و آمریکایی ها برای ما برنامه ریزی کنند.

, .,

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه رئیس جدید قوه قضائیه تاکید داشته دربرخورد با مجرم برای من هیچ خط قرمزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه در گذشته برخی از مقامات بودند که تلفن زدن، رانت ها و خلاف های بستگان خود را به صفر می رساندند.

, .,

وی به آمار تصادفات رانندگی در اصفهان اشاره کرد و افزود: طبق آمار هزار و سه نفر  جان خود را در اثر تصادفات از دست داده اند درحالی که امام خمینی(ره) رعایت آیین و مقررات رانندگی را واجب دانسته اند به طوری که گذشتن از چراغ راهنمایی رانندگی حرام است.

, .,

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: باید در برخورد با مردم صادقانه برخورد کنیم به طور مثال اگر در انتخابات ها به رفتار افراد دقت کنیم بهتر می توانیم انتخاب کنیم از سوی دیگر بی حجاب ها در جامعه در جایگاه فعال و محجبه ها در موضع انفعال قرار دارند البته از گشت ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر برای تلاش هایشان تشکر می کنیم اما اگر بیشتر تذکر داده شود شرایط تغییر  خواهد کرد.

, .,

 

,

جای وعده های نسیه غرب به همسایگان روی بیاورید

, جای وعده های نسیه غرب به همسایگان روی بیاورید,

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه باغبهادران اظهار کرد: وقتی قدرت و اقتدار نظامی در کنار دستگاه دیپلماسی قرار گرفت و همه مسئولان با هم هماهنگ عمل کردند، سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به عراق به سفری پر از دستاورد برای این نظام تبدیل می شود.

, .,

وی با بیان اینکه مقاومت زمینه ساز دستاورهای بزرگ ایران در عراق است، خاطرنشان کرد: از دولتمردان تقاضامندیم نسبت به همسایگان و این پتانسیل بسیار مهم دقت بیشتری داشته باشند و از اروپا و وعده های نسیه آنان دل بکنند چراکه آنان جز طمع وروزی و کینه توزی کار دیگری از دستشان برنمی آید.

, .,

امام جمعه باغبهادران با تاکید بر اینکه رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری باید مورد توجه آحاد جامعه به ویژه نخبگان قرار گیرد، متذکر شد: این کلام حضرت آقا اشاره دارد به برخی مواضعی که متاسفانه باعث شده سریع به همدیگر برچسب ضدولایت و رهبری بزنیم، به جای اینکه با هم متحد شوند دنبال یک بهانه هستند تا همدیگر را تخریب کنند، خب نباید بین نیروهایی که در چارچوب نظام است درگیری وجود داشته باشد.

, .,

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که ممکن است کشور را دچار آسیب کند، عدم کنترل احساسات عمومی است، تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که به جوانان اعتقاد و اعتماد دارند اما این به معنای کنترل نشدن احساسات جوانان در جامعه نیست.

, .,

خطیب نماز جمعه باغبهادران تشریح کرد: وقتی فلان کنوانسیون یا معاهده در کشور مورد بحث است و موافقان و مخالفان استدلال ها و دیدگاه های خود را مطرح می کنند دو طرف نباید یکدیگر را به همراهی با دشمن متهم کنند و به جان هم بیفتند چراکه دشمنان منتظر همین اختلاف های داخلی هستند.

, .,

حجت الاسلام فرهنگ با توجه به اعطای نشان ذولفقار از طرف رهبر معظم انقلاب به سردار سلیمانی تصریح کرد: این نشان، نشانه‏ اى بود از تقدیر فرمانده از سربازى که نابودى داعش را ماه‏ ها پیش از غلبه بر داعشیان در پیامی اعلام داشته بود.

, .,

وی افزود: این نشان، نشانه ‏اى است از تشکر و قدردانى مردم کشورهاى ایران، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان که از تدابیر فرماندهى معظم کل قوا و حمایت مراجع عظام شیعه به ‏ویژه حضرت آیت ‏الله العظمى سیستانى در بسیج نیروهاى رزمنده در برابر متجاوزان خون آشام تکفیرى است که اگر نبود این درایت و تدابیر، معلوم نبود که دامنه وحشى گرى تروریست‏ ها تا کجا و چه زمانى ادامه مى‏ یافت.

, .,

امام جمعه باغبهادران با اشاره به انتساب آیت الله رئیسی به سمت ریاست قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال سیاه نمایی و یا نا امید کردن مردم از اجرای عدالت و قاطعیت دستگاه قضا هستند که امیدواریم با حضور آیت الله رئیسی این توطئه دشمنان هم نقش بر آب شود.

,

 

,

مشارکت مردم  و استفاده از ظرفیت های کشور راهکار غلبه بر مشکلات اقتصادی است

, مشارکت مردم  و استفاده از ظرفیت های کشور راهکار غلبه بر مشکلات اقتصادی است,

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید نوروز گفت: عیدنوروز را باید زمان رحمت و ساده زیستی قرار دهیم و مسابقه دادن برای پذیرایی درست نیستامام جمعه نایین بیان کرد: فشارهای اقتصادی، گرانی و مشکلات معیشتی که مردم با آن مواجه هستند ضمن همدلی با نیازمندان و فقرا سعی کنیم عید نوروز را ساده داشته باشیم.

, .,

وی با بیان اینکه رویکرد انقلاب اسلامی مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان و دفاع از تمام آزادی خواهان جهان است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران اکنون به الگویی کامل برای تمام آزادی خواهان جهان تبدیل شده است و پیوند افکار انقلابی مردم با انقلاب، لرزه بر اندام دشمن انداخته است.

, .,

وی افزود: وحدت و مشارکت مردم و به کارگیری مطلوب ظرفیت های موجود، راهکار غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور است.

, .,

حجت الاسلام سجادی توجه به کار، وجدان اخلاقی، مدیریت عمیق و نظارت دقیق بر امور و اشیا را از لازمه های امکانات حداکثری در برابر دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن از امکانات حداکثری خود برای فشار بر کشور در تحریم ها استفاده می کند، ما هم باید امکانات حداکثری را به کار گیریم و باید مأموران و ناظرانی را در این زمینه را قرار دهیم و راه ها را برای مقابله با این مشکلات پیدا کنیم.

, .,

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در زمینه های گوناگون پیشرفت داشته که یکی از میدان های موفقیت آن، ترویج و تبلیغ معنویت در جامعه است؛ ساده زیستی ، اجرای عدالت، توجه به محرومان و نیازمندان، مبارزه باظلم و ستم ، ازویژگی های حضرت علی (ع) بود که نیاز است مردم سرلوحه خود قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه