اخبار داغ

در پی تخریب قسمت های بافت قدیم دهدشت صورت گرفت:

اختصاص 150میلیارد ریال اعتبار جهت مرمت و بازسازی بافت قدیم دهدشت/ تعیین ردیف خاص بودجه ای برای بافت قدیم دهدشت

اختصاص 150میلیارد ریال اعتبار جهت مرمت و بازسازی بافت قدیم دهدشت/ تعیین ردیف خاص بودجه ای برای بافت قدیم دهدشت
در پی تخریب قسمت های از کاروانسرای بافت قدیم شهر دهدشت و واکنش اقشار مختلف مردم امروز نیز عدل هاشمی نمابنده مردم کهگیلویه بزرگ از آخرین وضعیت این کاروان سرای قدیمی بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کهگیلویه؛ در پی اتفاقات بوجود آمده برای بافت قدیم دهدشت ، نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی از این منطقه بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کهگیلویه,
 
,
هاشمی پور در بازدید از بافت قدیم بلاد شاپور گفت: هرگونه مرمت و بازسازی بافت تاریخی تا انجام کار مطالعاتی دقیق متوقف گردد.
,
 
,
 
,
نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ در بازدید از شهر قدیم دهدشت گفت: بلافاصله پس از دریافت خبر ریزش بخشی از کاروانسرای تاریخی دهدشت با رایزنی با معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور موضوع را مطرح و درخواست همکاری و مساعدت لازم ارائه گردید.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
سردار هاشمی پور طی تماس تلفنی با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور انتخاب مشاور جهت تدوین طرح جامع برای مجموعه آثار باستانی دهدشت را خواستار شد و گفت: ارزیابی، مطالعات دقیق و کارشناسی شده جهت مرمت و بازسازی این آثار به جای مانده از دوران صفوی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که فقط با انتخاب مشاور و تأمین اعتبار لازم ممکن می گردد.
,
 
 
,
 
,
 
,
سردار هاشمی پور ضمن قدردانی از همکاری و همراهی دکتر تاجگردون، از ردیف دار شدن بافت تاریخی شهر دهدشت و تأمین 15 میلیارد تومان اعتبار برای آن خبر داد و اظهار داشت: این آثار ارزشمند تاریخی جهت باز سازی، حفظ و تمهیدات لازم برای جذب گردشگر و درآمد زایی، نیازمند داشتن ردیف بودجه و تأمین اعتبار لازم بود که خوشبختانه با سماجت و پیگیری انجام شد.
,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ از متولیان شهرستانی خواست تا تعیین تکلیف موضوع و پرهیز از دوباره کاری، از هرگونه تعمیر و مرمت خودداری نمایند لازم به ذکر است روز شنبه هفته آینده جلسه ای به منظور  بررسی موضوع با حضور سردار هاشمی پور در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می گردد. 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه