اخبار داغ

جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر به روایت تصویر

جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر به روایت تصویر
سواحل زیبا، نخلستان‌های سرسبز، چشمه آبگرم اهرم، عمارت دهدشتی بوشهر عمارت روغنی، باف تاریخی بوشهر، بندر تاریخی سیراف، موزه رئیس‌علی دلواری، قلعه کلات اهرم، گور دختر، کاروانسرای مشیرالملک و منطقه تاریخی توز بخش‌هایی از نقاط دیدنی استان بوشهر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، استان بوشهر دارای جاذبه‌های متعددی است که در اینجا به بیان برخی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

بوشهر یکی از شهرهای دیدنی ایران است که در زمان عید نوروز گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

,

, ,

بوشهر را احتمالاً بیش از هر چیز با کرانه‌های زیبای خلیج‌فارس به یاد می‌آوریم، این شهر زیبای جنوبی به دلیل داشتن ذخایر نفت و گاز بسیار، به پایتخت انرژی ایران نیز شهرت دارد.

,

علاوه بر این‌ها به دلیل داشتن سواحل زیبا، نخلستان‌های خرما و جاذبه‌های توریستی فراوان، همه‌ساله به‌خصوص در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی از سراسر دنیاست و به دلیل آب‌ و هوای گرم این شهر بهترین زمان برای سفر به آنجا اواخر زمستان و اوایل بهار می‌باشد.

,

جاذبه‌های توریستی استان بوشهر این‌قدر زیاد است و ما در اینجا مهم‌ترین جاذبه‌های بوشهر را به ترتیب اولویت برای شما بیان می‌کنیم.

,

سواحل زیبای استان بوشهر

, سواحل زیبای استان بوشهر,

سواحل ماسه‌ای استان بوشهر را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این استان نام برد که این استان در مجموع بیش از 700 کیلومتر ساحل دارد که اغلب این سواحل برای استفاده عموم مردم آزاد است.

,

, ,

, ,

 

,

عمارت دهدشتی بوشهر؛ عمارت روغنی

,

عمارت دهدشتی بوشهر، بنایی به جا مانده از دوران قاجاری است و به دلیل طراحی چهار طبقه آن، در حالی که اکثر بناهای تاریخی دو یا سه طبقه هستند، از لحاظ معماری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

,

اسناد تجاری زیادی در این خانه تاریخی پیدا شده که هم‌اکنون طبقه‌بندی شده و در سازمان میراث فرهنگی نگهداری می‌شوند.

,

عمارت دهدشتی بوشهر

, عمارت دهدشتی بوشهر,

 

,

بعضی از اسناد به خط برجسته سیاق است و قدمت برخی از تمبرهای اسناد به ۲۰۰ سال پیش می‌رسد. این تمبرها مربوط به کشورهای بریتانیا، هندوستان، آلمان و نیز تمبرهای عصر قاجاری است. این ساختمان به لحاظ معماری از اهمیت فوق‌العاده خاصی برخوردار است و چهار طبقه دارد. اکثر ساختمان‌های بافت قدیم بوشهر دو طبقه و تعداد انگشت‌شماری سه طبقه بوده‌اند.

,

تزیینات و گچ‌بری بسیار زیبایی در داخل اتاق‌ها و سیستم در و پنجره‌ها به کار گرفته شده است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

,

تزئیناتی از گره چینی هلالی‌ها، درها تا کنده‌کاری روی اتاق‌ها و پنجره‌های دیواری و شیشه‌هایی رنگی، باعث تلطیف نور و زیبایی ساختمان شده‌اند.

,

ساختمان دارای چند ارسی زیبا با گره چینی و شیشه‌های رنگی است، عمارت دهدشتی کاربری تجاری و مسکونی داشته و اکنون نیز ممکن است به صورت موزه فرهنگ مورد استفاده قرار گیرد. این بنا از سال ۱۳۷۷ توسط میراث فرهنگی بوشهر مرمت شده است.

,

عمارت دهدشتی

, عمارت دهدشتی,

 

,

از جمله اقدامات مرمتی انجام شده در این بنا می‌توان به شمع‌گذاری قسمت‌های در حال تخریب‚ تعمیر پشت‌بام و بازسازی و مرمت قسمت‌های فروریخته از جمله استحکام‌بخشی بنا، مرمت بخش جنوبی، سامان‌دهی بخش فوقانی، بازسازی ضلع جنوب شرقی اشاره کرد.

,

عمارت دهدشتی از ویژگی‌های معماری سنتی بوشهر برخوردار است، از جمله این که پس از باز شدن در و دروازه ورودی خانه و قلعه، دیواری برای جلوگیری از دید مستقیم و جدا کردن اندرونی با بیرونی ساخته ‌شده است یا پرده‌ای ضخیم یا گلیمی، کار این دیوار را انجام می‌داد.

,

سکوی کنار در ورودی از دیگر خصوصیات معماری بناهای این منطقه است که همچون سایر عناصر با کارکردی خاصی تعریف و ساخته شده است. این سکو با این هدف مورد استفاده قرار گرفته است که مهمان می‌توانستند در انتظار باز شدن در نشسته و رفع خستگی کنند.

,

چشمه آبگرم اهرم

, چشمه آبگرم اهرم,

چشمه آبگرم اهرم (اوبا) در شهر اهرم در 60 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد، مظهر چشمه از شکاف سنگ‌هاى رسوبى مارنى و گچى از زمین خارج مى‌شود و آب آن در ردیف‌ آب‌هایى با بارهاى منفى و مثبت مختلف و گرم است.

,

, ,

این چشمه دو استخر زنانه و مردانه دارد و آب گرم توسط یک کانال از سرچشمه به استخرها هدایت مى‌شود.

,

چشمه آب گرم اهرم به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر هست و همه ساله مسافران بسیاری از اقسا نقاط کشور به دیدن این جاذبه تفریحی میان. آبگرم در سال ۱۳۸۶، چشمه آبگرم اهرم تنگستان به عنوان دهکده نمونه آب درمانی در ایران انتخاب شد.

,

مناطق حفاظت شده بوشهر

, مناطق حفاظت شده بوشهر,

همان طور که در بالا اشاره شد، بوشهر مناطق حفاظت شده متنوعی دارد. منطقه حفاظت شده مند که زیستگاه آهو و جنگل های حرا به شمار می رود، در شهرستان دیر بوشهر قرار گرفته است.

,

منطقه مند در جنوب رودخانه مند و منتهی به خلیج فارس قرار دارد.پارک ملی دریایی دیر- نخیلو با ۲۰هزار هکتار مساحت،

,

در بهمن ۸۶ در شورای عالی حفاظت محیط زیست از نیمه جنوبی منطقه حفاظت شده مند مستقل شد به ثبت رسید که به بهشت پرندگان معروف است.

,

از جمله دیگر مناطق حفاظت شده دیدنی بوشهر می توان به پارک ملی دریایی دیّر- نخیلو اشاره کرد، این منطقه با ۲۰هزار هکتار مساحت، در بهمن ۸۶ در شورای عالی حفاظت محیط زیست از نیمه جنوبی منطقه حفاظت‌شده مند مستقل شد و به ثبت رسید. این منطقه را بهشت پرندگان بوشهر می نامند.

,

قلعه کلات اهرم

, قلعه کلات اهرم,

قلعه زائرخضرخان اهرمی ، ساخت این بنا به دوره حیات زائر خضر خان اهرمی ملقب به امیر اسلام حاکم منطقه تنگستان که در اواخر عهد قاجاریه می زیسته مربوط می شود، در جریان جنگ جهانی اول به عنوان پایگاه مجاهدین و مبارزین ضد استعماری و محل درگیری مبارزان جنوب با متجاوزین انگلیسی بوده است و جای اصابت گلوله توپ بر برج غربی آن هنوز هم باقی مانده‌است. همچنین در همین قلعه اسرای انگلیسی نگهداری می‌شده‌اند.

,

, ,

مساحت کلی این قلعه ۳۴۰۰ متر مربع می باشد، قلعه مشتمل بر چهار برج و بارو و قلعه میانی است و دارای تأسیسات خصوصی برای ساکنین قلعه می‌باشد، مصالح ساختمان قلعه از خشت خام و گل ساخته شده‌است.

,

نتیجه تصویری برای کلات اهرم

, نتیجه تصویری برای کلات اهرم,

زایر خضرخان اهرمی ملقب به امیر اسلام، فرزند حاج محمدعلی متولد (۱۲۸۰ ه. ق/ ۱۲۴۱ خورشیدی) از مخالفین حضور انگلستان در جریان اشغال بوشهر در جنگ جهانی اول که در آن ایام ضابط منطقه تنگستان بود.

,

قلعه زائرخضر اهرمی از استحکامات اصلی قلعه دیوار مرتفع با چهار برج دارای کنگره هایی به سبک قلاع باستانی جهت پناهگاه  سربازان بوده که بر اثر باران های سیل آسای منطقه رو به ویرانی است و هر سال بخشی از آن تخریب می گردد.

,

نیروگاه اتمی بوشهر

, نیروگاه اتمی بوشهر,

یکی دیگر از اماکن دیدنی بوشهر را می‌توان نیروگاه اتمی بوشهر نام برد که به عنوان یک افتخار در عرصه هسته‌ای ایران محسوب می‌شود.

,

, ,

منطقه گردشگری خاییز (خائیز)

, منطقه گردشگری خاییز (خائیز),

روستای خوش آب و هوای خاییز در جنوب شرق شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان بین دو کوه بیرمی و کوه سرخ قرار دارد.

,

روستای خاییز با 42 هزار و 627 هکتار وسعت، یکی از روستاهای خوش آب و هوا و زیبا در استان بوشهر می باشد که در قدیم بعنوان اصلی ترین تامین کننده مرکبات و خرمای بوشهر،فارس و خوزستان بوده است و قرار گرفتن در بین دو کوه بنام بیرمی و کوه سرخ به این روستا نمایی زیبا بخشیده است.

,

, ,

فاصله روستای خاییز با اهرم حدود 20 دقیقه است و پنج روستای بنیون، گشی، مخدان، یخ و آشی به ترتیب ابتدا و انتهای خاییز را تشکیل می دهند و شغل اصلی مردم منطقه باغداری و دامداری است.

,

این روستا بسیار سرسبز که مرکبات و تولیدات باغی آن از جمله لیمو ترش در منطقه و کشور شهرت خاصی دارد.

,

پارک ملی دیر نخیلو

, پارک ملی دیر نخیلو,

این پارک شامل جزایر نخیلو، تهمادون، ام الگرم و جنگل‌های حرای مل‌گنزه در محدوده بخش بردخون در ۲۴ مایلی غرب بندر دیر قرار دارد و مکان مناسب و آرامی برای تخم گذاری پرندگان و لاک پشت‌ها در جزایر خلیج فارس است.اوایل اردیبهشت این مناطق میزبان گونه‌های پرستوی دریایی، فلامینگو، کاکایی، حواصیل و سلیم خرچنگ‌خوار است که تا اوایل شهریور می‌مانند و بعد از بزرگ شدن جوجه‌ها به شمال ایران و سیبری کوچ می‌کنند.

,

موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس

, موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس,

یکی از جاهایی که گردشگران در سفر به دیار مختلف ایران و جهان در فهرست بازدید خود قرار می دهند، بازدید از موزه ها است، چرا که موزه ها، در کوتاه ترین زمان ممکن، شما را در جریان تاریخی از فرصت های طبیعی، تاریخی، باستانی، هنری و فرهنگی آن دیار قرار می دهد که جشنواره ای از دیدنی ها و مرجع اطلاعاتی خوب برای سفر است.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

در بوشهر، موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس که در محله سبزآباد بندر بوشهر قرار دارد، یکی از مقصدهای گردشگری پر طرفدار است، محل کنونی این موزه که شامل ساختمان کنسولگری و عمارت کلاه فرنگی است، در سال ۱۸۵۸۸ میلادی تاسیس شد.

,

موزه رئیسعلی دلواری

, موزه رئیسعلی دلواری,

این موزه نیز از ظرفیت های گردشگری استان بوشهر است. در شهر دلوار از توابع شهرستان معروف و دلاور خیز تنگستان واقع شده است. ساختمان این موزه، خانه و محل زندگی رئیسعلی دلواری بوده که فاصله اش تا مرکز بوشهر، کم تر از ۴۰ کیلومتر است.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

برای رسیدن به موزه باید از بوشهر، گرگور، چاه تلخ پائین و شورکی عبور کرده تا به دلوار برسید، موزه رئیسعلی در ورودی دلوار قرار دارد و در حقیقت ساختمان موزه خانه و محل زندگی رئیسعلی دلواری بوده است، رئیسعلی دلواری سمبل مبارزه با استعمار انگلیس است.

,

موزه در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار متر ساخته شده است. فضای داخلی موزه چهار دوره تاریخی مبارزات ضد استعماری را با استفاده از استند های سنگی، اسناد، تصاویر، اشیاء شامل ابزار آلات جنگی و فضا سازی جلسات را پیش روی بازدید کنندگان قرار می دهد.

,

موزه مردم شناسی بوشهر

, موزه مردم شناسی بوشهر,

موزه های مردم شناسی، در اکثر شهرهای ایران قرار دارد و محفلی برای آشنایی با سبک پوشش و سبک زندگی اقوام ایرانی است.

,

این مکان، در بندر بوشهر قرار دارد و برای بازدید از آن، باید به خیابان ساحلی و محل عمارت قدیمی طاهری بروید.بنای موزه مردم شناسی معروف به عمارت طاهری بوده که در دوره قاجاریه محل سکونت آقای سیادت اولین شهردار یا رئیس بلدیه بندر بوشهر بوده است.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

بنای عمارت طاهری یا موزه مردم شناسی استان بوشهر در جداره ساحلی محله بهبهانی بافت تاریخی فرهنگی بندر بوشهر قرار گرفته و چشم اندازی زیبا به خلیج فارس دارد و در نوع خود جلوه های هنر معماری سنتی بوشهر را به نمایش می گذارد.این موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

,

در طبقه اول راهروی ورودی،نقشه های هوایی بندر بوشهر، ماکت بافت تاریخی فرهنگی(چهار محل) تابلوهای تصاویر آثار تاریخی طبیعی، اتاق آب، اتاق مطبخ یا آشپزخانه، اتاق حنابندان در طبقه اول در حیاط، ابزار آلات کشاورزی و ماکت شناور سنتی یا لنج قرار دارد.

,

چشمهٔ آبگرم قوچارک

, چشمهٔ آبگرم قوچارک,

چشمهٔ آبگرم قوچارک واقع در شهر اهرم از توابع شهرستان تنگستان و یکی از نقاط دیدنی شهرستان تنگستان در جنوب ایران است.

,

«چشمهٔ آبگرم قوچارک» در مسیر جاده  اهرم به بندرعباس و در ۵ کیلومتری جنوب غربی اهرم قرار دارد و این چشمه از شکاف سنگ‌های آهک مارنی از زمین خارج می‌شود.

,

آب این چشمه در ردیف آب‌های سولفات، کلیسم، همراه با منیزیم زیاد و کلرور، سدیم و لرم است.

,

امسال با بررسی کامل جاذبه های گردشگری در استان های بوشهر و امکانات موجود در آنها می توانید مقصد جدید را برای سفر برگزینید.

,

شهر باستانی بردک سیاه

, شهر باستانی بردک سیاه,

کاخ بردک سیاه واقع در شهر برازجان از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتستان یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.«کاخ بردک سیاه» کاخ زمستانی داریوش اول، مربوط به عصر هخامنشی است، و در ۱۲ کیلومتری شمال شهر برازجان میان نخلستان های روستای درودگاه و محل تلاقی دو رودخانه شاپور و دالکی قرار دارد.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

بعد از کاخ کوروش بنا شده و فاقد ظرافت‌ها و ترکیب خاص رنگ‌های سیاه و سفید کاخ‌های برازجان و پاسارگاد است.ظاهر کاخ سنگ سیاه از لحاظ سبک هنر معماری و ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید و مشخصات ظاهری آن نشان می‌دهد که این کاخ بعد از کاخ برازجان ساخته شده‌است.

,

عمارت تاریخی گلشن

, عمارت تاریخی گلشن,

عمارت تاریخی گلشن، یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان جذاب بوشهر است.

,

عمارت گلشن مربوط به دوره قاجار است و در بوشهر، خیابان ساحلی، محله بهبهانی واقع شده و این اثر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

این عمارت، بنایی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. «عمارت گلشن» در منتهی الیه شمال شهر بوشهر، پشت اداره بندر در خیابان ساحلی واقع شده‌است. فاصله آن تا دریا فقط ۱۰ متر است.

,

این عمارت تاریخی در یکی از محله‌های قدیمی بوشهر به نام محله بهبهانی قرار گرفته که اطراف آن ساختمان‌های بافت قدیم وجود دارد. واقع شدن این بنا در کنار ساحل باعث وزیدن نسیم دریا و باد شمال به داخل ساختمان می‌شود.

,

قدمت این بنا به ۱۷۰ سال پیش می‌رسد، و مربوط به شخصی تاجر به نام آقای گلشن بوده و کاربری مسکونی – تجاری داشته، سپس توسط آقای مهربان خریداری شده‌است. عمارت متعلق به دورهٔ قاجاریه بوده و نوع معماری بیت میلانی است که در نوع خود منحصربه فرد است. ساختمان از سه طبقه تشکیل شده‌است

,

درباره کوه نمک دشتی

,

سفر به بوشهر در حاشیه خلیج فارس پر از هیجان است و تجربه ای متفاوت از طبیعت را به شما می دهد. یکی از دیدنی های طبیعی این استان گنبد نمکی جاشک است که یکی از بزرگ ترین، فعال ترین و زیباترین در نوع خود در سراسر جهان می باشد.

,

تاریخ شکل گیری آن به ۶۰۰ میلیون سال پیش باز می گردد و به عنوان یکی از آثار فسیلی ملی ایران در سال ۱۳۸۶ به ثبت رسیده است.

,

زیبایی خیره کننده آن به خاطر نمک خوراکی است که جلوه ای خیره کننده به آن بخشیده اوست، پدیده منحصر به فرد گنبد نمک خاورمیانه توانسته است عنوان بزرگ ترین گنبد نمکی خاورمیانه را از آن خود کند. در سفر به جاشک علاوه بر گنبد نمکی شما می توانید یخچال های نمکی یا نمک چال ها، آبشارهای نمکی، غارهای نمکی، نمک های رنگین، چشمه های نمکی و دره گل کلم را ببینید.

,

کل ظاهری عجیب این گنبد موجب شده از قدیم  افسانه های زیادی در مورد آن در بین مردم منطقه نقل شود، برخی می گویند این پدیده ناشی از یک نفرین افسانه ای است و این گنبد نمکی در اثر یک نفرین بزرگ شکل گرفته و یا این گنبد محل حکومت و زندگی دیو بوده و وی را از آسیب در امان نگه می داشته است، البته پدیده طبیعی در میان گنبد به دلیل فرسایش به وجود آمده که دودکش جن نام دارد.

,

استان بوشهر در فاصله ۶۴ کیلومتری جنوب شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و در ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان محل قرار گیری گنبد نمکی جاشک می باشد. وسعت گنبد در حدود سه هزار و ۶۶۶ هکتار است. ارتفاع این گنبد نمکی ۱۴۹۰ متر و حداقل ارتفاع از سطح دریا نیز ۷۰ متر است.

,

, ,

تشکیل این گنبد منحصر به فرد شمال غربی به جنوب شرقی است و از سمت غرب به روستای گنخک و روستای جاشک کشیده شده و از سمت شرق از روستای باغان تا روستای درویشی ادامه دارد. این کوه ۱۲ کیلومتر طول و ۴٫۵ کیلومتر عرض دارد.

,

موقعیت ویژه این گنبد موجب شوری آب رودخانه مند گشته است و تنها عامل نامطلوب آن برای منطقه می باشد. راه دسترسی به گنبد از سمت غرب آن  از فاصله سه کیلومتری از روستای گنخک از طریق جاده خاکی معدن قدیمی سنگ نمک که در منطقه فعالیت می ‌کرده است و فاصله از راه اصلی تا محل پارک خودرو شش کیلومتر است.

,

این کوه متعلق به دوران اول زمین شناسی است و به دلیل صعب ‏‌العبور بودن منطقه شناخت کامل نسبت به  مسیرها دسترسی داخلی وجود ندارد. سعی شده تا حد ممکن برنامه‌‏ های مناسبی برای استفاده گروه‏ های مختلف از جمله محققان، کوه‏ نوردان، مستند سازان، طبیعت ‌‏گران و دیگر علاقه مندان در آن برگزار شود.

,

استان بوشهر در فاصله ۶۴ کیلومتری جنوب شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و در ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان محل قرار گیری گنبد نمکی جاشک می باشد.

,

وسعت گنبد در حدود سه هزار و ۶۶۶ هکتار است. ارتفاع این گنبد نمکی ۱۴۹۰ متر و حداقل ارتفاع از سطح دریا نیز ۷۰ متراست. تشکیل این گنبد منحصر به فرد شمال غربی به جنوب شرقی است و از سمت غرب به روستای گنخک و روستای جاشک کشیده شده و از سمت شرق از روستای باغان تا روستای درویشی ادامه دارد. این کوه ۱۲ کیلومتر طول و ۴٫۵ کیلومتر عرض دارد.

,

 

,

کلیسای ارامنه گریگوری بوشهر

, کلیسای ارامنه گریگوری بوشهر,

کلیسای بوشهر هم از اماکن زیبای استان است که متعلق به ارامنه گریگوری است. خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی بسیاری در استان بوشهر وجود دارند که برخی از آن ها عبارتند از: عمارت ملک که به صورت یک مجموعه ساختمانی و متعلق به یک قرن پیش است.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

 

,

قلعه نصوری

, قلعه نصوری,

قلعه نصوری را می‌توان مهم‌ترین جاذبه تاریخی شهرستان کنگان به حساب آورد. این بنا در بندر طاهری در کرانه خلیج فارس قرار داشته و متعلق به اوایل قاجاریه است. جاذبه‌های اجتماعی استان بوشهر نیز بخش مهمی از دیگر دیدنی‌های این منطقه را تشکیل می دهند.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

ایلات و عشایر، جشن ها و آیین های محلی و انواع غذاهای سنتی بخشی از این جاذبه ها را تشکیل می‌دهندگرچه استان بوشهر از عشایر بومی برخوردار نیست ولی در ۷ ماه از سال برخی از عشایر قشقایی در این منطقه زندگی می‌کنند که دیدن شیوه زندگی اجتماعی و معیشت آن‌ها برای هر گردشگری جالب توجه است.

,

 

,

سفر به سیراف: بزرگ ترین بندر تاریخی ایران

, سفر به سیراف: بزرگ ترین بندر تاریخی ایران,

بندر سیراف یا (طاهری) از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران واقع است. این بندر مرکز دهستان طاهری می باشد. جمعیت این شهردر سال ۱۳۹۰ برابر با ۷۱۳۷۷ نفر بوده است  بندر سیراف -که تا سال ۸۷ بندر طاهری نامیده می شد.یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بوده‌است.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

در زمان تجارت جاده ابریشم این بندر نقش به سزایی در تجارت بین‌المللی داشته است. این شهر در زمان باستان شهری کاملاً یهودی بوده است و فرمانداری یهودی به نام روزبه داشته است. در آن زمان تقریباً تمامی سکنه بندر سیراف یهودی بودند بعد از حمله اعراب به ایران نام این بندر به بندر طاهری تغییر می یابد.

,

علت این مسئله در متون باستانی چنین ذکر شده است که چون یهودیان نجس بودند و مسلمان شده و طاهر شدند نام بندر به طاهری تغییر یافته است.

,

این بندر مابین بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌است و دارای معماری خاصی است. این بندر بین دریا و کوه قرار گرفته و دارای تنها یک خیابان است.

,

در بعضی جاها فاصله کوه تا دریا به ۳۰ متر هم نمی‌رسد به همین دلیل برخی خانه‌های مردم روی کوه بنا شده‌است. از آثار تاریخی آن می‌شود به قلعه نصوری و آثار باستانی بنای مسجد جامع (که بر روی پی یک عمارت ساسانی ساخته شده)، بازار باستانی سیراف و گور دخمه‌ها و سیستم آبرسانی دوره ساسانی اشاره کرد.

,

کاروانسرای مشیرالملک دشتستان

, کاروانسرای مشیرالملک دشتستان,

کاروانسرای مشیرالملک در سال 1250 شمسی به فرمان حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک ساخته شد و تا سال 1300 شمسی به عنوان کاروانسرا استفاده می‌شد که به دلیل واقع شدن شهر برازجان بر سر راه تجارتی شیراز به بوشهر مکانی مناسب جهت استراحت کاروانیان بوده است.

,

, ,

 

,

اقامت در بوشهر

, اقامت در بوشهر,

بوشهر، فرصت های اقامتی بسیاری دارد. اما برای رزرو آنها، در اسرع وقت اقدام کنید و می توانید از خدمات پین تا پین، آرمان سفر و زورق استفاده کنید.هتل آپارتمان یاس واقع در بهترین نقطه بوشهر ( خیابان عاشوری)  است. این هتل در نشانی خیابان شهید عاشوری،جنب بانک سپه  قرار دارد.

,

هتل سعدی بوشهر از جمله دیگر مکان های  اقامتی ارزان قیمت شهر است. این هتل در نشانی میدان انقلاب خیابان حافظ  قرار دارد.هتل سیراف بوشهر ، هتل ۲ ستاره است و دارای. ۳۸ اتاق و ۷۶ تخت‌ است.

,

این هتل در نشانی:  خیابان امام خمینی -نرسیده به میدان ساعت، جنب انتقال خون قرار دارد.

,

هتل ۳ ستاره ساحلی پرواز یکی دیگر از فرصت های اقامتی مطلوب بوشهر است، این هتل در خیابان ساحلی-بعد از درب هوایی پایگاه هوایی-روبروی پارک مرجان قرار دارد.

,

 

,

مهمانسرای دلوار بوشهر

, مهمانسرای دلوار بوشهر,

مهمانسرای جهانگردی دلوار بوشهر مقصد اقامتی دیگری است که معرفی می کنیم.  هتل دلوار بوشهر بهترین هتل شهر بوشهر در نزدیکی ساحل دریا و معماری ایرانی جنوبی خود توانسته آرامش خوبی را برای مهمانان خود فراهم کند.

,

هتل دلوار تا بازار اصلی بوشهر ۱۰ دقیقه فاصله و تا بافت سنتی بوشهر ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

 

,

ضد هوایی در محوطه موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس در استان بوشهر

, ضد هوایی در محوطه موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس در استان بوشهر,

در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶، این مکان تبدیل به موزه شد و در محوطه آن، ۴۰ فروند شناور سطحی و انواع شناورهای زیر سطحی جنگی متعلق به ادوار تاریخی قرار گرفته است. در این عمارت، انواع تجهیزات جنگی، مخابراتی، کنترل و هدایت دریایی، پزشکی  و ظروف نقره ای و سفالینه های کشف شده از دوران مختلف در معرض دید علاقمندان به تاریخ ایران قرار دارد.

,

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز

, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز, معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر در عید نوروز,

 

,

مقصدهای گردشگری تاریخی استان بوشهر

, مقصدهای گردشگری تاریخی استان بوشهر,

۲۰ مقصد گردشگری جذاب و تاریخی بوشهر را نیز در نظر داشته باشید: کوشک اردشیر، گور دختر ، سنگ‌نبشته هخامنشی (جزیره خارک)، دژ برازجان ، نیایشگاه مند امامزاده، شاهزاده ابراهیم، قلعه خورموج ،امامزاده امام حسن، تل خندق دهقاید، برج خان ،بقعه شیخ منصور خزاعی، قلعه حصار، کاخ کوروش، کاروانسرای دالکی، عمارت امیریه، عمارت تنگستانی، عمارت دهدشتی، گورستان باستانی خارک، گورستان شغاب مقصدهای گردشگری تاریخی استان بوشهر می باشد.

,

آمار مکان های معرفی شده بالا را می توان از موسسات گردشگری بوشهر و در تعامل با اداره کل گردشگری بوشهر بدست آورد.

,

 

,

خبرنگار: عابد تمدنی

, خبرنگار: عابد تمدنی,

 

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه