اخبار داغ

یادداشت/

مشغولیت‌های پرچرب اقتصادی، آفت جان انجمن اولیا و مربیان

مشغولیت‌های پرچرب اقتصادی، آفت جان انجمن اولیا و مربیان
مشغولیت‌هاى پرچرب اقتصادى و مأموریت‌هاى ناممکن به عنوان آفت جان انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شناخته می‌شود که این روزها گریبانگیر این نهاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، انجمن اولیاء و مربیان در هر مدرسه هیأت منتخبی از آرای اولیای دانش‌آموزان به منظور گسترش ارتباط خانه و مدرسه که جلسات ماهانه آن فرصتی برای اعضای آن است که نظرات خود را با مدیر مدرسه در میان بگذارند و مشکلات مدرسه و خواسته‌های والدین و دانش‌ آموزان را در آن مطرح کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

انجمن‌ اولیاء و مربیان اگر چه یک نهاد مردمی، غیرانتفاعی و غیر دولتی است اما دارای وظایف متعددی از جمله؛ برنامه ریزی و تصمیم‌گیری جهت تشکیل جلسات آموزش خانواده، همکاری و مشارکت با مدیر مدرسه در اجرای فعالیت‌های پرورشی ، اجرایی و …

,

اما با کمال تاسف این نهاد ارزشمند در اکثر مدارس آذربایجان غربی شکل فرمایشی و جنبه تشریفاتی به خود گرفته است و اکثرا بعد از یک انتخاب نفسگیر آن را رها و البته بسیاری از مدیران هم تمایلی برای دخالت آنها در امورات مدرسه ندارند و سعی دارند تا از آنها برای تامین کمبودهای مالی و رفاهی مدرسه بیشتر استفاده نمایند.

,

نکته جالب و قابل تأمل در خصوص انجمن اولیا و مربیان استان آذربایجان غربی حضور مستمر و شاید چند برابری مدیریت این مجموعه در مدارس دخترانه است، سوال اینجاست که آیا دانش آموزان پسر به راهنمایی های آموزش خانواده نیازی ندارند؟!

,

به جرات می توان گفت در شرایط فعلی نمی توان انتظار داشت که انجمن اولیا و مربیان  نقش و کارکردی ارتباطی میان مدرسه ؛ پدران و مادران دانش‌آموزان برای رفع مشکلات در امور آموزشی، تربیتی و بهداشتی ایفا کنند؟

,

اما طی سال های اخیر و با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی در آموزش و پرورش و عدم اختصاص سرانه لازم به مدارس، آموزش و پرورش راه های مختلفی را برای اخذ وجوه لازم در مدارس ایجاد کرده است که بهترین مجوز این مهم انجمن های اولیا و مربیان است فعالیت هایی که این نهاد سراسر تربیتى را از راه و رسالت خود خارج کرده است، موضوعى که در کنار سایر فعالیت های اقتصادی این مجموعه، به نظر زیاد هم مشغولیت کاذب برای این بخش مهم آموزش و پرورش به حساب نمى آید.

,

بنابراین نادیده گرفتن ظرفیت بالای انجمن ها در مدارس از طرف مدیران مدارس و منتخبینی که با وظایف خود آشنا نیستند و یا توان کافی برای این مهم را ندارند هشداری است برای متولیان امر تا فکری بکر نموده و این نهاد ارزشمند را به جایگاه اصلی خود رسانده زیرا در شرایط فعلی و با روندی که در حال طی شدن است می توان گفت که عدم وجود آن بهتر از وجودش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه