اخبار داغ

فایل صوتی نشست مشترک مسئولان استان و مجریان نمایش سرمایه‌گذاری/ کدهای قابل تأمل از انگیزه‌های پنهانی مسئولان همایش/ مسئولان استان به دنبال چه بودند؟

فایل صوتی نشست مشترک مسئولان استان و مجریان نمایش سرمایه‌گذاری/  کدهای قابل تأمل از انگیزه‌های پنهانی مسئولان همایش/ مسئولان استان به دنبال چه بودند؟
در پی خلف وعده و عدم پاسخگویی استانداری سمنان در خصوص ابهامات همایش سرمایه‌گذاری، مرآت حسب وعده خود با مردم، فایل صوتی نشست مسئولان استان با مجریان و حامیان نمایش را منتشر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در چهارمین‌روز از اسفندماه و پس از برگزاری جلسه شورای اداری استان، سری اول مستندات مرآت در خصوص نمایش سرمایه‌گذاری در قالب یک نامه و فایل صوتی به استاندار محترم سمنان ارائه و وعده شد که در صورتی که ظرف یک هفته، تابوی عدم پاسخگوییِ یکسال و نیمه شکسته نشود و توضیحات قانع‌کننده‌ای در خصوص نمایش مذکور ارائه نشود، شبکه اطلاع‌رسانی مرآت نسبت به انتشار فایل صوتی ارائه شده به استاندار محترم اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

با گذشت مهلت مذکور، مرآت حدود 10 روز قبل، قصد انتشار فایل صوتی مذکور را داشت که یکی از مسئولان استانداری طی تماسی خواستار به تعویق انداختن این اقدام شد و وعده کرد که مسئولان همایش طی روزهای آتی با برگزاری نشستی به ابهامات مربوط به این همایش پاسخ خواهند گفت اما این‌بار هم خلف وعده صورت گرفت تا عدم پاسخگویی مقامات استان یکسال و نیمه شود!

,

اینک و در پی خلف وعده صورت‌گرفته، زمان عمل به وعده پیشین مرآت مبنی بر انتشار فایل صوتی فرارسیده است. اما پیش از استماع فایل صوتی لازم است نکاتی را یادآور شویم:

,

در روز سی‌ام بهمن‌ماه امسال یعنی در دومین سالگرد برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با تأکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، سندی جدید را در تأیید محتوای سلسله‌گزارش‌های نمایش سرمایه‌گذاری منتشر کردیم. در شرایطی که استاندار اسبق سمنان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در همایش سرمایه‌گذاری را «غیرمنتظره» توصیف کرده بود، مسئولان استانداری سمنان طی نامه‌ای به جان تورنس، رئیس فموزا، اعلام می‌کنند که «متأسفانه حضور نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذار در نشست بسیار کم‌رنگ بوده است!»(بخوانید)

, بخوانید,

به فاصله اندکی پس از ارسال این نامه، امیر خلیلی‌خواه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با همراهی منوچهر صادقی قادیکلایی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری و یکی از مسئولان روابط عمومی استانداری سمنان به تهران می‌روند تا با جان تورنس و مجریان و حامیان مالی همایش دیدار کنند. فایل صوتی که بر این مطلب ضمیمه می‌شود مربوط به همین نشست است.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

مجریان و حامیان نمایش سرمایه‌گذاری از حضور فردی که از دفتر روابط عمومی استانداری سمنان به تهران رفته بود، در این نشست جلوگیری و او را به صورتی تحقیرآمیز از جلسه اخراج می‌کنند. این امر سبب می‌شود که منوچهر صادقی قادیکلایی علت حضور وی را به صراحت اعلام کند:«او آمده تا پس از جلسه مصاحبه‌ای بگیرد و ماله‌کشی کند!» و آن‌ها خود می‌دانند که قرار است چه چیزی را ماله‌کشی کنند!

,

رفتارهای تحقیرآمیز حامیان و مجریان نمایش سرمایه‌گذاری سبب می‌شود که خلیلی‌خواه در میانه نشست بگوید:«به خودم لعنت می‌فرستم به این جلسه آمده‌ام!» پیش از این سخن، یکی از مجریان همایش با نام بردن از حامی مالی همایش، خطاب به مسئولان استان می‌گوید:«شما به برکت وجود این آدم، این‌جا نشسته‌اید!»

,

نکته جالب توجه دیگر آن است که جان تورنس، رئیس فموزا، اساسا به ایمیل‌های مدیران اقتصادی استان سمنان پاسخ نمی‌دهد! خلیلی‌خواه به صراحت می‌گوید:«تورنس جواب مکاتبات من را نمی‌دهد!» و این نقطه تحقیرآمیز دیگری است. جان تورنس هم در این نشست می‌گوید همایش سرمایه‌گذاری مثبت بود چون برگزار شد!! و با لحنی آمیخته با مطایبه تصریح می‌کند:«اگر من گزارشی از مشکلات را به رسانه‌ها ارائه کنم، ممکن است کسی در این میان کشته شود!» یکی از حامیان همایش هم می‌گوید:«اگر به گوش رسانه‌ها برسانیم که چه کثافت‌کاری‌هایی شده است...» او خطاب به مسئولان استان ادامه می‌دهد:«شما از کسانی حمایت می‌کنید که می‌خواستند یک پول قلمبه از استان بکَنند؛ مثلا x مقدار؛ و از این x مقدار منهای x دیگر هزینه شود و مابقی به جیب خودشان برود.»

,

از طرفی در حالی که یکی از حامیان مالی همایش مدعی است که حکم نمایندگی فموزا را از تورنس گرفته است، چنان‌که یکی از حاضران در نشست می‌گوید، تورنس در سخنان خود اشاره می‌کند که ما این‌جا را دفتر فموزا نمی‌دانیم. این امر سبب می‌شود که این تصور در مسئولان و حامیان نشست تقویت شود که تورنس همه آن‌ها را فریب داده است! منوچهر صادقی هم می‌گوید باید مراقب این‌ها(!) بود! البته برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که یکی از مقامات استانداری سمنان قصد داشته تا خودش نمایندگی فموزا در ایران را تصاحب کند! اگر این امر صحت داشته باشد می‌توان دلیل برخی از اختلافات را حدس زد!

,

در بخش پایانی این نشست، یکی از حاضران خبر می‌دهد که خلیلی‌خواه 50 میلیون‌ریال از هزینه اقامت در هتلِ فردی(احتمالا تورنس) را از جیب خود پرداخت کرده است!

,

پس از این نشست تنش‌آلود، روابط عمومی استانداری سمنان با انتشار تصاویری از چهره‌های خندان حاضران در نشست تلاش می‌کند که وانمود کند اوضاع، عادی و پیگیری تفاهم‌نامه‌ها به خوبی در حال انجام است!

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

برای آن که ذهنیت دقیق‌تری از همایش داشته باشید خوب است نگاهی گذرا به سلسله‌گزارش‌های مرتبط با نمایش سرمایه‌گذاری بیاندازید:

,

گزارش اول: سرمایه‌گذارانی که به سمنان نرسیدند/ چه کسانی از «شفاف‌سازی» فرار می‌کنند؟ (بخوانید)

, بخوانید,

گزارش دوم: خلیلی‌خواه: در کشور اتفاقی نیفتاده، انتظار دارید سمنان زیر و رو شود؟/ حسن‌بیگی: تورنس یک کلاش بین‌المللی است (بخوانید)

, بخوانید,

گزارش سوم: مدیران استان چه چیزی را انکار می‌کنند؟ (در خبرگزاری کشوری دانا بخوانید)

, در خبرگزاری کشوری دانا بخوانید,

گزارش چهارم: از تفاهم‌نامه صوری تا مسئولانی که «سیاهی‌لشکر» شدند!/ آیا نهادهای نظارتی به موضوع ورود خواهند کرد؟ (بخوانید)

, بخوانید,

گزارش پنجم: مسئولان همایش مرا اغفال کردند/ دو دلال همایش چه ارتباطی با مسئولان استانداری داشتند؟ (در خبرگزاری کشوری دانا بخوانید)

, در خبرگزاری کشوری دانا بخوانید,

گزارش ششم: پرونده نمایش سرمایه‌گذاری در دادگاه!/ آیا مجری برگزاری همایش مهاجرت کرده است؟/ وقتی اراده‌ای برای پاسخگویی وجود ندارد! (در خبرگزاری کشوری دانا بخوانید)

, در خبرگزاری کشوری دانا بخوانید,

گزارش هفتم: وقتی مسئولان استانداری به صحت گزارش‌های مرآت اعتراف می‌کنند/ سیاستِ «ماله‌کشی» برای فرار از پاسخگویی (بخوانید)

, بخوانید,

گزارش هشتم: نامه انگلیسی مملو از غلط استانداری؛ نه در تراز نامه‌های بین‌المللی، نه در شأن استانداری (بخوانید)

, بخوانید,

و البته مرآت در مطالبی دیگر به برخی از انحرافات قانونی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی پرداخته بود که ذکر آن در این مجال نمی‌گنجد.

,

فایل صوتی جلسه مقامات استان و حامیان مالی همایش را از اینجا دانلود کنید. دقایق 12 تا 21 این فایل حاوی نکات مهمی است. هرچند می‌دانیم که مقامات اقتصادی استان صلاح خود را همچنان بر سکوت می‌بینند اما مردم استان بهترین قضاوت‌کنندگان هستند.

, اینجا,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه