اخبار داغ

اعتراض کشاورزان هرمزگانی به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی/ دلالان به اسم گلخانه دار بازار را در دست گرفتند

اعتراض کشاورزان هرمزگانی به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی/ دلالان به اسم گلخانه دار بازار را در دست گرفتند
صبح امروز جمعی از کشاورزان هرمزگان با حضور در مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند و خواستار تجدیدنظر دولت در خصوص ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛رضا اخلاصی،نماینده کشاورزان معترض در مقابل استانداری هرمزگان با اشاره به تصمیم دولت درخصوص ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی اظهار کرد: قانون صادرات گوج فرنگی به خارج است کشور تا قبل و بعد از برداشت محصول هرمزگان در استان‌های بوشهر و کرمان بلامانع صورت می گرفته اما اکنون در زمان فصل برداشت شاهد ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی هرمزگان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان اینکه کارخانه‌داران رب گوجه‌فرنگی و گلخانه داران با لابی‌گری  مانع از صادرات محصول هرمزگان به خارج از کشور شده‌اند، گفت: تنها گلخانه داران مجوز صادرات محصول دارند از این رو گلخانه داران و صنایع تبدیلی محصول گوجه‌فرنگی را با قیمت ناچیزی از کشاورزان هرمزگان خریداری می کنند که موجب ضرر و زیان به گوجه کار می شود.

,

اخلاصی افزود: دلالان با ورود به بازار، محصول گوجه فرنگی با قیمت حداقلی از کشاورز خریداری می کنند و به عنوان محصول گلخانه‌ای صادرات می‌کنند.

,

وی یادآور شد: حدود ۲۰ هزار هرمزگانی در زمینه تولید و کشت گوجه‌فرنگی فعالیت دارند که ادامه وضع موجود ضربه جبران ناپذیری بر پیکر کشاورزی هرمزگان وارد  می کند.

,

نماینده کشاورزان معترض تصریح کرد: هم اکنون تولید هر کیلو محصول گوجه‌فرنگی دو هزار و ۲۰۰ تومان برای کشاورز  هزینه در بردارد اما با قیمت یک هزار و ۴۰۰ تومان از گوجه کار خریداری می‌شود و در بازار بین سه الی چهار هزار تومان فروخته می‌شود.

,

وی گفت:گوجه کاران هرمزگانی به پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی با کشت گونه صادراتی امکان عرضه محصول را در بازارهای عراق فراهم کردند و قراردادها نیز با طرف عراقی بسته شده امام اکنون با وضع قانون ممنوعیت صادرات امکان فروش محصول در بازار هدف را نداریم و در داخل نیز بازارپسند نمی باشد.

,

اخلاصی با بیان اینکه مسئولان استان صدایمان را نمی شنوند و به وعده پیگیری بسنده می‌کنند تصریح کرد:تلاش ها و پیگیری های گوجه کاران برای رسیدگی به این مشکل بی نتیجه مانده همچنین در سفر اخیر وزیر کشور در هرمزگان خواستار درمیان گذاشتن مشکل با رحمانی فضلی بودیم که با ممانعت مسئولان استان  این امر محقق نشد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه