اخبار داغ

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

اشتغال یک هزار نفری با تولید و صادرات نهال در میاندوآب

اشتغال یک هزار نفری با تولید و صادرات نهال در میاندوآب
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالیانه با تولید بیش از ۱۰میلیون اصله نهال در میاندوآب برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرستان اشتغالزایی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه میاندوآب به عنوان قطب تولید نهال در کشور مطرح است، اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب ۱۵۲ نهالستان در سطح ۱۰۰ هکتار وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه سالیانه ۱۰میلیون اصله نهال در میاندوآب تولید می شود، گفت: میاندوآب یکی از قطب های تولید نهال کشور بوده و در تولید نهال دارای برند ملی و منطقه ای است.

,

وی افزود: نهال های تولیدی شامل درختان مثمر با پایه های بذری و رویشی و انواع محصولات غیرمثمر است.

,

دیانتی تصریح کرد: درختان مثمر عمدتاً شامل انواع ارقام سیب، گلابی، به، زردآلو، آلو، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو، انگور و… است.

,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه تولید نهال در اشتغالی زایی در میاندوآب نیز نقش مهمی دارد، اظهار کرد: تولید نهال با درآمدزایی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال، برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم  در این شهرستان اشتغالزایی دارد.

,

وی افزود: نهال های تولیدی شهرستان میاندوآب علاوه بر تامین نهال مصرفی داخل کشور به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و… نیز  صادر می شود و این امر در ارزآوری نقش بسزایی دارد.

,

دیانتی هم چنین با اشاره به تولید نهال گردوی پیوندی در میاندوآب، گفت: نهال گردوی پیوندی در سطح دو هزار مترمربع در دو واحد گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان میاندوآب تولید می شود.

,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با توصیه به باغداران برای تهیه نهال از نهالستان های دارای مجوز، تصریح کرد: یکی از اصول مهم در احداث باغ و تولید تجاری میوه، استفاده از نهال سالم، دارای  لیبل و گواهی بهداشت، مطمئن و پایه های رویشی است، لذا از باغداران بمنظور ایجاد باغ سالم، یکنواخت و اقتصادی درخواست داریم تا نهال های مورد نیاز خود را از نهالستان های دارای مجوز تهیه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه