اخبار داغ

گزارش دانا از فعالیت دولتمردان در سالی که گذشت- 1

وزیری که از نظر مجلس کارنامه قابل قبولی ندارد/ مردم شکرگزاری کنند که هست!/ ماجرای پیرمرد کشاورزی که برای حجتی شعر خواند

وزیری که از نظر مجلس کارنامه قابل قبولی ندارد/ مردم شکرگزاری کنند که هست!/ ماجرای پیرمرد کشاورزی که برای حجتی شعر خواند
میرزاعلی درباره برخورد قابل تاملش با وزیر گفت: « دیدم خُلق مردم از گرانی‌ها تنگ است و وقتی خلق شما تنگ باشد بدانید که خلق دیگران هم تنگ است، مسئولین باید بر خرید و فروش نظارت دقیق کنند و مردم را وانگذارند؛ «ای خدا مگذار کار من به من/ گر گذاری وای بر احوال من».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با سپری شدن هر سال هیئت دولت خصوصا وزرا بایستی گزراشی در خصوص عملکرد خود ارائه کنند تا مردم را نسبت به کاری که انجام شده است و باید انجام می شده آگاه سازند. بررسی روند فعالیت وزراتخانه‌های مختلف می تواند در مورد کارنامه کاری آنان در طول یکسال به ما تصویر روشن تری ارائه بدهد. دولت دوازدهم 18 وزارتخانه دارد که هر یک ماموریت خاص کاری را برعهده دارند. هر کدام از این وزارتخانه‌ها برای پیشرفت نه تنها در یک حوزه بلکه حوزه‌های دیگر نیز اثرگذار هستند. بنابراین درصدد آنیم که نحوه فعالیت و حواشی که بر وزارتخانه‌های دولت دوازدهم طی سال 97 طی شده است را در اینجا بررسی کنیم تا خوانندگان گرامی بهتر با کار و فعالیت این وزارتخانه ها آشنا شوند و افکارعمومی قضاوت درست تر و واقع بینانه تری در این خصوص داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزارت جهاد کشاورزی یکی از وزارتخانه‌هایی است که دراین خصوص وظیفه خطیری بر عهده دارد. در ادامه به بررسی کار این وزارتخانه در سال 1397 تحت مدیریت «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی می پردازیم.

,

اصرار حجتی برای افزایش قیمت گندم (فرودرین 97)

, اصرار حجتی برای افزایش قیمت گندم (فرودرین 97), اصرار حجتی برای افزایش قیمت گندم (فرودرین 97), ,

براساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی مصوب سال ۱۳۶۸ دولت موظف است پیش از فصل کشت هر سال (‌تا پایان شهریورماه) نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی مورد اشاره در این قانون را تصویب و اعلام کرده و محصولات مورد نظر را در فصل برداشت‌شان از کشاورزان خریداری کند.

, .,

در فروردین ماه سال جاری نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی پس از هفت ماه تاخیر و کش و قوس هنوز تصویب و ابلاغ نشده است و با وجود اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر افزایش نیافتن قیمت گندم، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد که حجتی همچنان روی حرف‌های خود برای افزایش یافتن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اصرار دارد.

, .,

این موضوع کشاورزان را با مشکل مواجه می کرد. زیرا در چنین شرایطی کشاورزان در حالی که محصولاتشان به فصل برداشت رسیده و آنها را به دولت تحویل می‌دهند و بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند چقدر دولت می‌خواهد به آنها بابت خرید محصول‌شان پول پرداخت کند.

, این موضوع کشاورزان را با مشکل مواجه می کرد. زیرا در چنین شرایطی کشاورزان در حالی که محصولاتشان به فصل برداشت رسیده و آنها را به دولت تحویل می‌دهند و بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند چقدر دولت می‌خواهد به آنها بابت خرید محصول‌شان پول پرداخت کند., این موضوع کشاورزان را با مشکل مواجه می کرد. زیرا در چنین شرایطی کشاورزان در حالی که محصولاتشان به فصل برداشت رسیده و آنها را به دولت تحویل می‌دهند و بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند چقدر دولت می‌خواهد به آنها بابت خرید محصول‌شان پول پرداخت کند., .,

در همین رابطه، شهرام کوسه‌غراوی نماینده مردم مینودشت با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص مشخص کردن قیمت تضمینی گندم برای کشاورزان، گفت: کشاورزان هر سال در این خصوص در نگرانی هستند و مبلغ‌شان را تا هفت یا هشت ماه بعد دریافت می‌کنند.

, در همین رابطه، شهرام کوسه‌غراوی نماینده مردم مینودشت با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص مشخص کردن قیمت تضمینی گندم برای کشاورزان، گفت: کشاورزان هر سال در این خصوص در نگرانی هستند و مبلغ‌شان را تا هفت یا هشت ماه بعد دریافت می‌کنند., .,

سئوال از وزیر کشاورزی در صحن مجلس به خاطر برنج وارداتی/ انتقاد شدید از وزیر کشاورزی به خاطر وضعیت چایکاران (فرودین 97)

, سئوال از وزیر کشاورزی در صحن مجلس به خاطر برنج وارداتی/ انتقاد شدید از وزیر کشاورزی به خاطر وضعیت چایکاران (فرودین 97), سئوال از وزیر کشاورزی در صحن مجلس به خاطر برنج وارداتی/ انتقاد شدید از وزیر کشاورزی به خاطر وضعیت چایکاران (فرودین 97), ,

پس از آنکه نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از توضیحات او قانع شدند و مجددا به حجتی برای باقی ماندن در وزارت جهاد کشاورزی اعتماد کردند، طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی در مجلس کلید خورد که دو نماینده پارس آباد و بیله سوار و لنگرود آن را کلید زده بودند که البته پورحسین نماینده پارس آباد و بیله سوار در همان تاریخ (۲۹ فروردین امسال) از طرح سوال خود اعلام انصراف کرد.

, .,

«مرداد لاهوتی»، نماینده لنگرود در طرح سوال از وزیر کشاورزی مدعی "واردات سه میلیون تنی از مبادی رسمی و غیررسمی" شد. اما معاون وزیر کشاورزی این ادعا را تکذیب و اعلام کرد: «در شرایطی که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج از مبادی قانونی به کشور وارد شده، چگونه می‌شود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از این محصول استراتژیک را حدود ۱۰۰ هزار دستگاه تریلر می‌شود، به ایران قاچاق کرد؟!»

, «مرداد لاهوتی»، نماینده لنگرود در طرح سوال از وزیر کشاورزی مدعی "واردات سه میلیون تنی از مبادی رسمی و غیررسمی" شد. اما معاون وزیر کشاورزی این ادعا را تکذیب و اعلام کرد: «در شرایطی که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج از مبادی قانونی به کشور وارد شده، چگونه می‌شود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از این محصول استراتژیک را حدود ۱۰۰ هزار دستگاه تریلر می‌شود، به ایران قاچاق کرد؟!», «مرداد لاهوتی»، نماینده لنگرود در طرح سوال از وزیر کشاورزی مدعی "واردات سه میلیون تنی از مبادی رسمی و غیررسمی" شد. اما معاون وزیر کشاورزی این ادعا را تکذیب و اعلام کرد: «در شرایطی که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج از مبادی قانونی به کشور وارد شده، چگونه می‌شود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از این محصول استراتژیک را حدود ۱۰۰ هزار دستگاه تریلر می‌شود، به ایران قاچاق کرد؟!»,

نگرانی از واردات بی رویه در تخریب کار و محصول برنج کاران ایرانی از جمله دغدغه های نمایندگان شمالی کشورمان است.

, نگرانی از واردات بی رویه در تخریب کار و محصول برنج کاران ایرانی از جمله دغدغه های نمایندگان شمالی کشورمان است., نگرانی از واردات بی رویه در تخریب کار و محصول برنج کاران ایرانی از جمله دغدغه های نمایندگان شمالی کشورمان است.,

وزیر جهاد کشاورزی نیز در پاسخ به سئوال نماینده لنگرود در صحن علنی مجلس گفت که اجازه واردات برنج با تعرفه پنج درصد داده نشده و در حال حاضر تعرفه واردات برنج ۲۶ درصد است.

, .,

همچنین اسدالله عباسی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: من متاسفم آقای حجتی خبر دارید کشاورزان مرکبات امسال عید نداشتند. خبر دارید کشاورزان چایکار با شش ماه تاخیر مطالبات خود را دریافت کردند؟ آقای مطهری وضع کشاورزی به گونه‌ای است که قالب تذکرات امروز در خصوص کشاورزی بود. آیا آقای وزیر راه‌حلی در جهت رفع مشکلات کشاورزان در نظر گرفته‌اند؟

,

وزیر کشاورزی گزینه شهرداری تهران! (اردیبهشت 97)

, وزیر کشاورزی گزینه شهرداری تهران! (اردیبهشت 97), وزیر کشاورزی گزینه شهرداری تهران! (اردیبهشت 97),

در اردیبهشت ماه سال جاری از حجتی به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح شهرداری تهران یاد شد. جالب اینجاست که هنوز رفتن حجتی به شهرداری تهران قطعی نشده بود که بحث جانشینی او در وزارت جهاد کشاورزی داغ شد. حمیدرضا عدل، خداکرم جلالی، مهدی بخشنده و محمد شجاع‌الدینی گزینه‌های احتمالی جایگزینی بودند که از آنها برای این پست نام برده شد.

,

اما آقای وزیر آب پاکی را به دست همه ریخت و طی نامه‌ای رسمی به شورای اسلامی شهر تهران انصراف قطعی خود را اعلام کرد.

, .,

حجتی: قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت تولید است/ کارت زرد مجلس به آقای وزیر (خرداد 97)

, حجتی: قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت تولید است/ کارت زرد مجلس به آقای وزیر (خرداد 97), حجتی: قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت تولید است/ کارت زرد مجلس به آقای وزیر (خرداد 97), ,

قیمت مرغ از اوئل امسال محل بحث و جدل بازار و رسانه‌ها و مجلس بود. همین موضوع آقای وزیر را به مجلس کشاند.

,

محمود حجتی در جلسه علنی روز (سه‌شنبه اول خرداماه سال 97) مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال از وزیر جهاد کشاورزی که شهروز برزگر نماینده مردم سلماس از وی در خصوص علت نوسانات قیمت گوشت سفید، قرمز و عدم تنظیم بازار این دو محصول، علت صادر نشدن سیب، مرکبات و محصولات کشاورزی داخلی، علت کاهش تعرفه‌ی واردات محصولات کشاورزی و علت نبود ساز و کار مناسب برای جبران خسارت رخدادهای طبیعی برای کشاورزان و دامداران پرسید، پاسخ داد: در ایام عید و سایر ایام امسال از ذخایر به گوشت منجمد در سردخانه‌ها نیاز بازار را تامین می‌کنیم تا به مصرف کنندگان نیز احجاف نشود. قیمت‌ها در بازار پایین است.

,

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا این لحظه 2 میلیون و 400 هزار تن گوشت سفید تولید شده است که مازاد بر نیاز بازار است و ناچار به ذخیره آن در سردخانه‌ها شده‌ایم. به همین دلیل قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت آن در بخش تولید است.

,

در جلسه سوال از وزیر جهاد کشاورزی که شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در خصوص علت نوسانات قیمت گوشت سفید، قرمز و عدم تنظیم بازار این دو محصول ، علت صادر نشدن سیب ، مرکبات و محصولات کشاورزی داخلی ، علت کاهش تعرفه‌ی واردات محصولات کشاورزی و علت نبود ساز و کار مناسب برای جبران خسارت رخدادهای طبیعی برای کشاورزان و دامداران پرسید، پاسخ داد. اما پاسخ‌های محمود حجتی در نهایت باعث قانع شدن نماینده سوال کننده و کل مجلس نشد.

, در جلسه سوال از وزیر جهاد کشاورزی که شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در خصوص علت نوسانات قیمت گوشت سفید، قرمز و عدم تنظیم بازار این دو محصول ، علت صادر نشدن سیب ، مرکبات و محصولات کشاورزی داخلی ، علت کاهش تعرفه‌ی واردات محصولات کشاورزی و علت نبود ساز و کار مناسب برای جبران خسارت رخدادهای طبیعی برای کشاورزان و دامداران پرسید، پاسخ داد. اما پاسخ‌های محمود حجتی در نهایت باعث قانع شدن نماینده سوال کننده و کل مجلس نشد., در جلسه سوال از وزیر جهاد کشاورزی که شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در خصوص علت نوسانات قیمت گوشت سفید، قرمز و عدم تنظیم بازار این دو محصول ، علت صادر نشدن سیب ، مرکبات و محصولات کشاورزی داخلی ، علت کاهش تعرفه‌ی واردات محصولات کشاورزی و علت نبود ساز و کار مناسب برای جبران خسارت رخدادهای طبیعی برای کشاورزان و دامداران پرسید، پاسخ داد. اما پاسخ‌های محمود حجتی در نهایت باعث قانع شدن نماینده سوال کننده و کل مجلس نشد.,

از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه ۱۲۶ رای موافق، ۵۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع توضیحات وزیر جهاد کشاورزی قانع کننده تشخیص داده نشد.

,

دلایل گرانی گوشت از زبان حجتی/ اوج گرفتن واردات گوشت (خرداد 97)

, دلایل گرانی گوشت از زبان حجتی/ اوج گرفتن واردات گوشت (خرداد 97), دلایل گرانی گوشت از زبان حجتی/ اوج گرفتن واردات گوشت (خرداد 97), ,

حجتی درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار نیز اظهار کرد: کنترل قیمت ها در حیطه وظایف سازمان بازرسی و تعزیزات کشوری قرار دارد اما در بحث تامین بازار، تقاضا برای گوشت قرمز دام سبک به عرضه پیشی گرفته است.

,

وی اظهار کرد: عمده تولید گوشت دامی در کشور از طریق تولیدکنندگانی همچون چوپانان عشایر و روستاییان رمه گردان صورت می گیرد که به دلیل کمبود ظرفیت مراتع و مشکلاتی که در تامین علوفه مواجه هستند؛ این امر مشکلاتی را برای تولید و تامین دام سبک ایجاد کرده است.

,

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: آنچه که امکان پذیر بوده، تجار در حد کشش بازارهای آسیای میانه آن را تامین و وارد می‌کنند. برای واردات از مناطق دوردست به دلیل طولانی بودن مسیر، محصول باید صرفا با هواپیما حمل شود که با توجه به تمهیداتی که در این زمینه انجام شده الان این اتفاق می‌افتد. امروز شاهدیم گوشت گرم گوسفندی استرالیایی تامین و وارد می شود اما قیمت تمام شده آن بالاست.

, وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: آنچه که امکان پذیر بوده، تجار در حد کشش بازارهای آسیای میانه آن را تامین و وارد می‌کنند. برای واردات از مناطق دوردست به دلیل طولانی بودن مسیر، محصول باید صرفا با هواپیما حمل شود که با توجه به تمهیداتی که در این زمینه انجام شده الان این اتفاق می‌افتد. امروز شاهدیم گوشت گرم گوسفندی استرالیایی تامین و وارد می شود اما قیمت تمام شده آن بالاست., وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: آنچه که امکان پذیر بوده، تجار در حد کشش بازارهای آسیای میانه آن را تامین و وارد می‌کنند. برای واردات از مناطق دوردست به دلیل طولانی بودن مسیر، محصول باید صرفا با هواپیما حمل شود که با توجه به تمهیداتی که در این زمینه انجام شده الان این اتفاق می‌افتد. امروز شاهدیم گوشت گرم گوسفندی استرالیایی تامین و وارد می شود اما قیمت تمام شده آن بالاست.,

حجتی ادامه داد: به دلیل اینکه ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت گرم گوسفندی است که این موضوع باعث شده در بحث عرضه و تقاضا مقداری کسری در بازار پیش بیاید.

,

افزایش قیمت گوش قرمز درحالی بود که برخی رسانه ها از به اوج رسیدن واردات گوشت خبر دادند. واردات گوشت قرمز طی سال های گذشته به حداقل خود رسیده بود اما در سال گذشته و ماه ابتدایی امسال و روند رو به رشد بی سابقه ای داشته است که می‌توان به افزایش ۵۷ درصدی در سال گذشته و ۱۲۶۶ درصدی در نخستین ماه امسال نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبلش اشاره کرد.

,

قیمت مرغ وزیر را به بهارستان کشاند/ کارت زرد دیگر مجلس به وزیر جهاد کشاورزی/ پرداخت نزدیک به چهل و پنج درصد مطالبات کشاورزان(تیرماه 97)

, قیمت مرغ وزیر را به بهارستان کشاند/ کارت زرد دیگر مجلس به وزیر جهاد کشاورزی/ پرداخت نزدیک به چهل و پنج درصد مطالبات کشاورزان(تیرماه 97), قیمت مرغ وزیر را به بهارستان کشاند/, , کارت زرد دیگر مجلس به وزیر جهاد کشاورزی/, پرداخت نزدیک به چهل و پنج درصد مطالبات کشاورزان, (تیرماه 97),

در جریان جلسه روز 10 تیرماه سال جاری که با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، «قرجه طیار» نماینده گنبدکاووس گفت که سیاست های غلط وزارت کشاورزی باعث نوسات قیمت محصولات کشاورزی شده است.

, .,

نماینده گنبدکاووس یکی از ضعف های وزارت کشاورزی را عدم تامین و بازپرداخت خسارت‌های کشاورزان متاثر از مخاطرات طبیعی و خشکسالی دانست و افزود: با وجودی که صندوق بیمه کشاورزی تعداد اندکی از محصولات کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد اما باز هم بازپرداخت خسارات با کندی انجام می شود.

, .,

همچنین سوال کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی درخصوص ایجاب انحصار در بازار دام و مرغ توسط آقای "م" با زیر پا گذاشتن قانون انحصار مطرح شد.

,

نمایندگان پس از استماع توضیحات نماینده مشهد و اظهارات حجتی وزیر جهاد کشاورزی، با ۱۱۳ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ رای نماینده حاضر پاسخ وزیر را قانع کننده ندانستند.

, نمایندگان پس از استماع توضیحات نماینده مشهد و اظهارات حجتی وزیر جهاد کشاورزی، با ۱۱۳ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ رای نماینده حاضر پاسخ وزیر را قانع کننده ندانستند., نمایندگان پس از استماع توضیحات نماینده مشهد و اظهارات حجتی وزیر جهاد کشاورزی، با ۱۱۳ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ رای نماینده حاضر پاسخ وزیر را قانع کننده ندانستند.,

حجتی در پاسخ به پرسشی درباره مطالبات کشاورزان گفت: مطالبات آنان نزدیک به چهل و پنج درصدش پرداخت شده و سعی می کنیم در مرحله اول پنجاه درصد را پرداخت کنیم تا بتوانند هزینه های روزانه خود را بدهند که با تاخیر هفت تا ده روزه پرداخت می شود، اما ما نگران پنجاه درصد بعدی هستیم که با تاخیر رو به رو می شود و امروز در دولت بررسی شد که منابع آن از سه محل تامین شود که شامل تسهیلات بانکی که چهار هزار میلیارد تومان است، و نیز از محل یارانه‌ها و ردیف های بودجه هم این مبلغ تامین خواهد شد که در مجموع سیزده هزار میلیارد تومان خواهد بود و امیدواریم پرداخت را هم بزودی کامل کنیم.

,

قانع نشدن نماینده از پاسخ وزیر جهاد کشاورزی/ سئوال نمایندگان از ویر درباره اخلاف در فعالیت صیادان ایرانی در دریای عمان/ سکوت حجتی درباره حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس (مرداد 97)

, قانع نشدن نماینده از پاسخ وزیر جهاد کشاورزی/ سئوال نمایندگان از ویر درباره اخلاف در فعالیت صیادان ایرانی در دریای عمان/ سکوت حجتی درباره حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس (مرداد 97), قانع نشدن نماینده از پاسخ وزیر جهاد کشاورزی/ سئوال نمایندگان از ویر درباره اخلاف در فعالیت صیادان ایرانی در دریای عمان/ سکوت حجتی درباره حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس (مرداد 97), ,

درنشست کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر کشاورزی در مردادماه سال جاری 3 سئوال از وزیر پرسیده شد. « نورمحمد تربتی‌نژاد» سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از طرح سه سوال سه نماینده درباره الگوی کشت محصولات کشاورزی و الزامات آن و شیوع بیماری تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سخن گفت. نمایندگان در خصوص پاسخ وزیر کشاورزی قانع نشدند و نماینده مردم گرگان در مجلس در عین از ارجاع سوال بیماری تب برفکی دام و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به دلیل اقدام نکردن وزارت جهادکشاورزی به صحن علنی مجلس خبر داد.

, .,

همچنین سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که به همراه جمعی از نمایندگان سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ی اخلال در فعالیت صیادان ایرانی دردریای عمان را مطرح و آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

, .,

در اواخر مردادماه طرح استیضاح وزیر کشاوزی هم کلید خورد. یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ۲۲ امضا به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

,

حجتی که درجمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به سوال اصحاب رسانه مبنی بر توضیح وزارت کشاورزی برای حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس و نارضایتی صیادان ایرانی، و سوال دیگر خبرنگاران، سکوت کرد و ضمن گلایه از اینکه تعداد سوالات زیاد است، جمع خبرنگاران را ترک کرد.

, حجتی که درجمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به سوال اصحاب رسانه مبنی بر توضیح وزارت کشاورزی برای حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس و نارضایتی صیادان ایرانی، و سوال دیگر خبرنگاران، سکوت کرد و ضمن گلایه از اینکه تعداد سوالات زیاد است، جمع خبرنگاران را ترک کرد., حجتی که درجمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به سوال اصحاب رسانه مبنی بر توضیح وزارت کشاورزی برای حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس و نارضایتی صیادان ایرانی، و سوال دیگر خبرنگاران، سکوت کرد و ضمن گلایه از اینکه تعداد سوالات زیاد است، جمع خبرنگاران را ترک کرد.,

همین سئوال به همراه چند سئوال دیگر در کمیسیون کشاورزی از وزیر پرسیده شد و وزیر جهاد کشاورزی به سوالات نمایندگان پاسخ داد و نمایندگان بندرعباس، تهران و شاهرود و خراسان رضوی از پاسخ وزیر قانع نشدند.

,

صادرات سیب‌زمینی و رب گوجه‌فرنگی ممنوع شد/ حجتی در مجلس: ممنوعیتی برای واردات محصولات تراریخته نداریم(مهرماه 97)

, صادرات سیب‌زمینی و رب گوجه‌فرنگی ممنوع شد/ حجتی در مجلس: ممنوعیتی برای واردات محصولات تراریخته نداریم(مهرماه 97), صادرات سیب‌زمینی و رب گوجه‌فرنگی ممنوع شد/ حجتی در مجلس: ممنوعیتی برای واردات محصولات تراریخته نداریم(مهرماه 97), ,

در پی افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی و سیب‌زمینی و مشتقات آن مانند رب گوجه فرنگی به دلیل کاهش تقاضا تصمیم بر آن شد که صادرات این محصولات متوقف شود.

,

مطالبات گندم کاران در مهرماه سال 97 بازهم وزیر را به مجلس کشاند. محمود حجتی در جلسه علنی مجلس به سوال علیمحمد شاعری نماینده بهشهر پاسخ داد. این سوال در سه محور عنوان شده مبنی بر این که دلیل این نوع قیمت گذاری محصولات مشمول خرید تضمینی همچون گندم، علت عدم پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران و علت عدم پرداخت مشوق محصولات صادراتی محصولات کشاورزی مثل مرکبات چیست؟

,

وزیر جهاد کشاورزی هم گفت که امسال نزدیک به 12 هزار و 500 میلیارد تومان به کشاورزان گندم کار پول پرداخت شده است ولی متاسفانه هنوز قیمت تضمینی گندم برای سال‌های آینده مشخص نشده است.

, وزیر جهاد کشاورزی هم گفت که امسال نزدیک به 12 هزار و 500 میلیارد تومان به کشاورزان گندم کار پول پرداخت شده است ولی متاسفانه هنوز قیمت تضمینی گندم برای سال‌های آینده مشخص نشده است., وزیر جهاد کشاورزی هم گفت که امسال نزدیک به 12 هزار و 500 میلیارد تومان به کشاورزان گندم کار پول پرداخت شده است ولی متاسفانه هنوز قیمت تضمینی گندم برای سال‌های آینده مشخص نشده است.,

پیشتر حجتی با تاکید بر این که موضوع قیمت گذاری گندم در شورای اقتصاد مطرح شود ابراز امیدواری کرد که دبیرخانه این شورا که بر عهده سازمان برنامه و بودجه است هر چه زودتر جلسه مربوطه را برگزار کنند.

,

برخورد قابل تامل پیرمرد کشاورز با وزیر؛ روزگار را هر روز بدتر می بینم! (آبانماه 1397)

, برخورد قابل تامل پیرمرد کشاورز با وزیر؛ روزگار را هر روز بدتر می بینم! (آبانماه 1397), برخورد قابل تامل پیرمرد کشاورز با وزیر؛ روزگار را هر روز بدتر می بینم! (آبانماه 1397), ,

وزیر جهاد کشاورزی جمعه هجدهم آبان وارد خراسان جنوبی شد و پس از حضور در هفت شهرستان استان روز یکشنبه در سومین و آخرین روز سفرش در طبس حضور داشت و علاوه بر افتتاح طرح تسطیح ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی از کارخانه تولیدات عرقیات گیاهی در شهرک صنعتی طبس بازدید کرد.

,

محمود حجتی با همراهان و مسئولان محلی از مرحله نهایی این کارخانه بازدید می‌کردند که پیرمردی به آن‌ها نزدیک شد و پس از سلام از وزیر اجازه صحبت کردن خواست. پیرمرد با همان بیان ساده و روستایی اش انتقادی جدی نسبت به روند مدیریت آ قای وزیر انجام داد و شعری با این مصرع و مطلع خواند که روزگار را هر روز بدتر می بینم.

,

پیرمرد خود درباره مواجهه اش با حجتی بیان داشت: گفتم یک عدد گوجه فرنگی در مملکت هفتصد تومان شده و بعد این شعر را خواندم که «روزگار است هر روز بدتر می‌بینم/ این جهان را پر از خوف و خطر می‌بینم/ دختران را همه جنگ است با مادر/ پسران را به بدخواه پدر می‌بینم» و بعد گفتم خودتان می‌دانید و مملکتتان، دست بر شانه ایشان زدم و گفتم خداحافظ و سپس از آنجا رفتم.

, پیرمرد خود درباره مواجهه اش با حجتی بیان داشت: گفتم یک عدد گوجه فرنگی در مملکت هفتصد تومان شده و بعد این شعر را خواندم که «روزگار است هر روز بدتر می‌بینم/ این جهان را پر از خوف و خطر می‌بینم/ دختران را همه جنگ است با مادر/ پسران را به بدخواه پدر می‌بینم» و بعد گفتم خودتان می‌دانید و مملکتتان، دست بر شانه ایشان زدم و گفتم خداحافظ و سپس از آنجا رفتم., پیرمرد خود درباره مواجهه اش با حجتی بیان داشت: گفتم یک عدد گوجه فرنگی در مملکت هفتصد تومان شده و بعد این شعر را خواندم که «روزگار است هر روز بدتر می‌بینم/ این جهان را پر از خوف و خطر می‌بینم/ دختران را همه جنگ است با مادر/ پسران را به بدخواه پدر می‌بینم» و بعد گفتم خودتان می‌دانید و مملکتتان، دست بر شانه ایشان زدم و گفتم خداحافظ و سپس از آنجا رفتم.,

میرزاعلی درباره برخورد قابل تاملش با وزیر گفت: « دیدم خُلق مردم از گرانی‌ها تنگ است و وقتی خلق شما تنگ باشد بدانید که خلق دیگران هم تنگ است، مسئولین باید بر خرید و فروش نظارت دقیق کنند و مردم را وانگذارند؛ «ای خدا مگذار کار من به من/ گر گذاری وای بر احوال من».

,

طرح استیضاح حجتی منتفی شد/ گلایه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از وزیر کشاورزی ( آذرماه 97)

, طرح استیضاح حجتی منتفی شد/ گلایه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از وزیر کشاورزی ( آذرماه 97), طرح استیضاح حجتی منتفی شد/ گلایه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از وزیر کشاورزی ( آذرماه 97), ,

در آذرماه سال 97 هنوز موضوع استیضاح حجتی داغ بود و محورهای مهم آن توسط نمایندگان خواهان استیضاح مطرح می شد.در این رابطه بازهم یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به هیات رئیسه خبر داد. حتی این استیضاح اعلام وصول شد اما در انتها استیضاح منتفی شد.

, .,

گویا در پی نشست متقاضیان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با حجتی و رئیس مجلس، وزیر درباره قیمت تضمینی خرید گندم و تنظیم بازار وعده‌هایی داد و نمایندگان امضای خود را پس گرفتند.

,

طرح استیضاح در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و وزیر نیز در این حوزه دعوت شد.

,

در این میان گرانی گوشت مرغ جهت انتقادات را نسبت به عملکرد وزارت کشاورزی روانه ساخت. وزیر جهاد کشاورزی ، نیز اعلام کرد که قیمت هر کیلو گرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک 10 هزار تومان باشد.

,

وی ادامه داد: برای جلوگیری از نوسان در عرضه و تقاضا و افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، در حال عرضه ذخایر مرغ منجمد به بازار هستیم تا مشکلی ایجاد نشود.

, .,

در این میان «علی مویدی» رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که مقصر اصلی قاچاق دام، وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این وزارتخانه بیش از دو سال در تدوین مقررات جابجایی دام در کشور که می‌توانست تا حد بسیاری جلوی قاچاق این کالای اساسی را بگیرد، تعلل کرد بنابراین شخص وزیر و معاونان این وزارتخانه باید پاسخگوی تاراج این کالای اساسی باشند.

, در این میان «علی مویدی» رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که مقصر اصلی قاچاق دام، وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این وزارتخانه بیش از دو سال در تدوین مقررات جابجایی دام در کشور که می‌توانست تا حد بسیاری جلوی قاچاق این کالای اساسی را بگیرد، تعلل کرد بنابراین شخص وزیر و معاونان این وزارتخانه باید پاسخگوی تاراج این کالای اساسی باشند., در این میان «علی مویدی» رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که مقصر اصلی قاچاق دام، وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این وزارتخانه بیش از دو سال در تدوین مقررات جابجایی دام در کشور که می‌توانست تا حد بسیاری جلوی قاچاق این کالای اساسی را بگیرد، تعلل کرد بنابراین شخص وزیر و معاونان این وزارتخانه باید پاسخگوی تاراج این کالای اساسی باشند., .,

وزیر کشاورزی زیر تیغ استیضاح قرار گرفت و مشکل گندم کاران و عدم مدیریت صحیح

,

واردات ۱۰۳ هزار تن گوشت گاوی به کشور/ کارت زرد مجلس به حجتی در مورد اختلال در فعالیت صیادان ایرانی به خاطر چینی‌ها( بهمن 97)

, واردات ۱۰۳ هزار تن گوشت گاوی به کشور/ کارت زرد مجلس به حجتی در مورد اختلال در فعالیت صیادان ایرانی به خاطر چینی‌ها( بهمن 97), واردات ۱۰۳ هزار تن گوشت گاوی به کشور/, , کارت زرد مجلس به حجتی در مورد اختلال در فعالیت صیادان ایرانی به خاطر چینی‌ها( بهمن 97),

تنظیم بازار گوشت قرمز و سفید یکی ازدغدغه های مسئولان بود که به خوبی انجام نپذیرفت. «حمید رضا حاجی بابایی» رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از واردات ۱۰۳ هزار تن گوشت گاوی به کشور خبر داد و با بیان اینکه هیچ محدودیت و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، گفت که در سال ۹۷ چندین برابر سال قبل از کشورهای همسایه گوشت وارد کشور شده است.

, .,

وزیر کشاورزی در یک گفتگوی تلویزیونی درباره تنظیم بازار گوشت بیان داشت: «اول باید خدا رو شکر کنیم که هست؛ باید بپذیریم در شرایط سختی داریم کشور را اداره می‌کنیم.» همین گفته سبب انتقاد بسیاری از وی شد که نه تنها گرانی بازار را توجیه می کند بلکه خود و مدیریت اش را شایسته تقدیر هم می داند و از مردم می خواهند که در این وضعیت خدا رو شکر کنند. 

,

سوال سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران و ۳۹ نفر از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی درباره علت ایجاد اختلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب‌های دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلند مدت سازمان شیلات با کشتی‌های چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری دریای عمان در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

,

پس از توضیحات نماینده سوال کنندگان و اظهارات حجتی نمایندگان با ۴۳ رای موافق، ۱۴۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشده اند.

, پس از توضیحات نماینده سوال کنندگان و اظهارات حجتی نمایندگان با ۴۳ رای موافق، ۱۴۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشده اند., پس از توضیحات نماینده سوال کنندگان و اظهارات حجتی نمایندگان با ۴۳ رای موافق، ۱۴۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشده اند.,

وزیر جهاد کشاورزی از تصمیم این وزارتخانه برای عرضه هدفمند گوشت قرمز به گروه‌های هدف خبر داد و اظهار کرد: با این کار صفوف ایجاد شده بر چیده می‌شود.

,

مشکلی در مورد ذخایر گندم نداریم/  انتقاد حجتی از بازار سیاه مرغ (اسفند 97)

, مشکلی در مورد ذخایر گندم نداریم/  انتقاد حجتی از بازار سیاه مرغ (اسفند 97), مشکلی در مورد ذخایر گندم نداریم/  انتقاد حجتی از بازار سیاه مرغ (اسفند 97), ,

سید محمود حجتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث میوه شب عید مقداری که ستاد تنظیم بازار مصوب کرده، خریداری شده است.

,

وزیر جهاد کشاورزی درباره شایعه خالی شدن انبار گندم گفت: هیچ مشکلی در مورد ذخایر گندم نداشته و نداریم.

,

حجتی موضوع نهاده‌های دامی نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در این رابطه کمبودی نداریم اما در طول سال چند شوک وارد شد که آثار تبعی از خود به جا گذاشت. در اوایل پاییز بحث اعتصاب کامیون‌داران را داشتیم که چند روز عرضه را با وقفه روبرو کرد اما سریع به تعادل رسید.

,

وی با اشاره به تنظیم گوشت سفید در بازار گفت: از نظر گوشت سفید محدودیتی نداریم، تنها متأسفانه بحث سیاه بازار وجود دارد که عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند. لازم است که با این موارد برخورد جدی شود. این مشکل به خصوص در تهران و به طور ویژه در مورد عرضه کنندگان میدان بهمن وجود دارد. متأسفانه این افراد قدری کم لطفی می‌کنند که از آنها خواهش می‌کنم در چارچوب خریدی که انجام می‌دهند و در قالب قیمت‌های تعیین شده نسبت به عرضه گوشت سفید اقدام کنند و از فرصت شب عید سوءاستفاده نکنند و با مردم مهربان‌تر باشند.

, وی با اشاره به تنظیم گوشت سفید در بازار گفت: از نظر گوشت سفید محدودیتی نداریم، تنها متأسفانه بحث سیاه بازار وجود دارد که عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند. لازم است که با این موارد برخورد جدی شود. این مشکل به خصوص در تهران و به طور ویژه در مورد عرضه کنندگان میدان بهمن وجود دارد. متأسفانه این افراد قدری کم لطفی می‌کنند که از آنها خواهش می‌کنم در چارچوب خریدی که انجام می‌دهند و در قالب قیمت‌های تعیین شده نسبت به عرضه گوشت سفید اقدام کنند و از فرصت شب عید سوءاستفاده نکنند و با مردم مهربان‌تر باشند., وی با اشاره به تنظیم گوشت سفید در بازار گفت: از نظر گوشت سفید محدودیتی نداریم، تنها متأسفانه بحث سیاه بازار وجود دارد که عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند. لازم است که با این موارد برخورد جدی شود. این مشکل به خصوص در تهران و به طور ویژه در مورد عرضه کنندگان میدان بهمن وجود دارد. متأسفانه این افراد قدری کم لطفی می‌کنند که از آنها خواهش می‌کنم در چارچوب خریدی که انجام می‌دهند و در قالب قیمت‌های تعیین شده نسبت به عرضه گوشت سفید اقدام کنند و از فرصت شب عید سوءاستفاده نکنند و با مردم مهربان‌تر باشند.,

حجتی خاطرنشان کرد: البته عرضه مرغ منجمد به وفور صورت می‌گیرد و امیدوار هستیم کسانی که از سیاه بازار سوءاستفاده می‌کنند و برای شب عید مشکل ایجاد می‌کنند؛ روحیه نوع دوستی را در خود تقویت کرده و به خود بیایند.

,

انتهای پیام/ح 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه