اخبار داغ

آیت الله سیفی مازندرانی:

التزام عملی به ولایت فقیه؛ شرط نمایندگی مجلس/مشروعیت نظام به ولایت فقیه است/ فتنه ای در قلب مجلس

التزام عملی به ولایت فقیه؛ شرط نمایندگی مجلس/مشروعیت نظام به ولایت فقیه است/ فتنه ای در قلب مجلس
این استاد حوزه با اشاره به اینکه فتنه ای در قلب مجلس در حال جوشیدن است، گفت: یکی از امور مهمی که در نمایندگی مجلس شرط است التزام عملی به ولایت فقیه است ولی بعضی از نمایندگان آشکارا مخالفت عملی خود را با ولایت فقیه نشان می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت الله شیخ علی اکبر سیفی مازندرانی امروز در درس خارجه فقه خود با اشاره به اینکه ولایت فقیه در رأس این نظام است و اگر ولایت فقیه برداشته شود، این نظام، طاغوت می شود، اظهار داشت: نظر همگی فقهای ما و رأی قطعی و مسلّم امام راحل(ره) هم همین می باشد.

وی ادامه داد: صاحب جواهر پس از اثبات ولایت فقیه، برای مخالفینِ این اصل قویم از لفظ «فقهاء» و «علماء» استفاده نمی کند بلکه از آنان با عنوان «بعض الناس» نام می برد و در ادامه می گوید هر کس مخالف ولایت فقیه باشد از طعم فقه اهل بیت علیهم السلام چیزی نچشیده است و با اسرار و رموز گفتار ائمه علیهم السلام بیگانه است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اندیشه ولایت فقیه مورد قبول همه فقهای شیعه است، گفت: با اینکه تعبیر «بعض الاعاظم» و «بعض الفقهاء» در کتاب جواهر رایج است اما تنها جایی که از کسانی که رأی مخالف دارند به «ناس» تعبیر کرده اینجاست، و این برای تأکید این معنا است که چنین فقیهی، حقیقت فقه را نچشیده است و به حمل شایع نمی توان او را فقیه نامید.

وی ادامه داد: فقیه بزرگی مثل محقق کرکی علاوه بر قائل بودن به ولایت مطلقه فقیه، در این باره ادعای اجماع کرده است؛  اندیشه ولایت فقیه از اصولی است که در دیدگاه بزرگان فقیهان شیعه از شیخ مفید تا صاحب جواهر و از او تا عصر حاضر، از مسائل بی چون و چرا و قطعی فقه بلکه مذهب بوده و می باشد.

آیت الله سیفی مازندرانی بیان داشت: حتی مرحوم شیخ انصاری در دو جای کتاب قضای خویش که جای بحث از حکومت فقیه است، تصریح به حکومت مطلقه برای فقیه می کند و در جایی دیگر می گوید: ائمه علیهم السلام دوگونه ولایت دارند: ولایتی که در زمان حیات خودشان برای نائبان خاص جعل می کنند که با موت آنها، منعزل می شوند، و ولایت عامه که تا روز قیامت همه امور را شامل می شود، و اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند: همان ولایت عامه است که تا روز قیامت برای فقهای عصر غیبت جعل شده است.

وی عنوان داشت: امام راحل رحمه الله ولایت فقیه را از پیش خود نگفته بلکه ایشان به تعبیر صاحب جواهر روح فقه را فهمیده است، حضرت امام رحمه الله این اصل محکم را بر مثل چنین بنیان متقنی که ریشه در فتاوای فقیهان بزرگ پیشین و پسین دارد، بر پا کرده است.

التزام عملی به ولایت فقیه؛ شرط نمایندگی مجلس
این استاد حوزه ادامه داد: یکی از امور مهمی که در نمایندگی مجلس شرط است التزام عملی به ولایت فقیه است ولی بعضی از نمایندگان آشکارا مخالفت عملی خود را با ولایت فقیه نشان می دهند؛ روز دوشنبه یکی از نمایندگان گفته چرا باید سید مظلوم – به قول خودشان- محصور باشد
ولی رئیس جمهور سابق در مجمع تشخیص مصلحت حضور داشته باشد با اینکه او هم مورد قبول نیست و او را هم در خط ولایت نمی دانید و در ادامه وقتی یک نماینده انقلابی از ولایت فقیه دفاع می کند به او می گویند «خفه شو».

وی اضاغه کرد: در پاسخ به سخنان نماینده اول باید گفت، اینها مراتب دارد؛ اگر رئیس جمهور اسبق هم مثل شخص نامبرده شما عمل می کرد و مردم را علیه ولی فقیه بسیج می کرد و در برابر کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر دادند سکوت می کرد و ... با او نیز چنین رفتاری می شد.

وی ادامه داد: شعار مذکور با روح اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام بیگانه است؛ مگر غزه، لبنان، یمن، عراق و فلسطین، پاره تن مسلمین نیستند؟ جانت فدای ایران یا قرآن؟ این همان بت پرستی و شرک است! ایران پرستی منهای قرآن، شرک است، آنها مردم را برای یک امر شرک آمیز و برای مقابله با خط ولایت بسیج کردند و راهی خیابانها نمودند، بارها و بارها به آنها تذکر داده شد ولی گوش شنوایی نبود.

فتنه ای در قلب مجلس
آیت الله سیفی مازندرانی ادامه داد: پس از گذشت سالها از این فتنه، اکنون باید ببینیم فتنه ای در قلب مجلس می جوشد! نائب رییس مجلس در ادامه گفته که من به ملاقات سید مظلوم رفتم چه مانع و اشکالی دارد؟!! متأسفانه او هنوز نفهمیده که خود این یعنی فتنه، معلوم می شود که نائب رئیس مجلس خودش از اهل فتنه است.

سکوت نکنید؛ انقلابی بودن با موضع گیری در برابر چنین اقداماتی معنا می یابد
وی ابراز داشت: اکنون روی سخنم با مراجع و فقهای انقلابی است: امروز انقلابی بودن به این است که آنجا که مشاهده می شود عده ای در پی پایین کشیدن عمود خیمه انقلابند و آنجا که محور گردونه هویت اسلامی، دارد لطمه می خورد، باید حرف زد.
وی خاطرنشان کرد: جایی که می بینید فتنه گران و آنان که با خط ولایت، زاویه دارند سکوت می کنند یا اعتراض می کنند و ضربه به خط ولایت وارد می کنند، سخن بگویید؛ در اینجا حرف زدن یعنی انقلابی بودن. و الّا صِرف تأیید بیانیه گام دوم انقلاب رهبری که از سوی همه صورت گرفته است. مرز بین انقلابی و غیرانقلابی در اینجاها مشخص می شود؛ جاهایی که در مقابل ولایت صف می کشند و عملا ملتزم به ولایت نیستند.

ادبیات قلدرمآبانه برای زمان رضا شاه بود؛ اکنون جمهوری اسلامی است
این استاد حوزه عنوان داشت: این چه التزام عملی به ولایت است که نائب رییس مجلس در تریبون رسمی مجلس، سران فتنه را با گفتن اینکه به دیدار آنها رفته، تأیید کند و بگوید چه مانعی دارد؟ و وقتی نماینده ای انقلابی می گوید اینها فتنه گران هستند و شما فتنه گران را حمایت می کنید، نماینده ای به او بگوید «دهانت را ببند، خفه شو!».

وی تاکید کرد: آیا این تعبیر بی ادبانه با این ادبیات قلدرمآبانه در شأن نماینده مجلس است؟ شهدا برای احیای ارزشهای اسلام خون دادند ولی این برخوردها همان روش رضاخانی است. این همان تعابیر رضاشاه در برخورد با مخالفانش بود که با تعابیر زننده و فحش برخورد می کرد.
شعار استقلال حوزه؛ گاهی آری و گاهی نه؟!

آیت الله سیف مازندرانی در ادامه بیان داشت: ما همه تکلیف داریم، همه ی فقهای انقلابی و اساتید بصیر تکلیف دارند، امروز روزی است که باید برای این امر مهم در فیضیه اجتماع کنید، ای کسانی از استقلال حوزه دم می زنید چرا وقتی قرار است یک تجمع انقلابی در صحن فیضیه تشکیل شود می گویید استاندار اجازه نمی دهد؟ آیا این حوزه، دولتی نیست؟ در چنین جاهایی دولتی می شوید اما از آن طرف فریاد می زنید که واویلا حوزه دارد دولتی می شود؟! تجمع در فیضیه ربطی به استاندار و فرماندار ندارد.

خواسته ما، عدم تأیید چنین افرادی برای نمایندگی مجلس در دوره های بعد است 
وی تصریح کرد:  امروز وظیفه همه ماست که نگذاریم این خط فتنه در داخل مجلس بجوشد، شورای نگهبان بحمدالله تعالی، تا به حال مواضع خوبی داشته اند خصوصا در مسئله CFT ، و ما به فقهای شورای نگهبان افتخار می کنیم که به نظر بنده، همه انقلابی هستند، لکن متوقع است در دوره های بعدی اینگونه نمایندگانی که عدم التزام عملی خودشان را به ولایت فقیه اثبات کرده اند به این جایگاه مقدس یعنی مجلس شورای اسلامی راه ندهند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه