اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

کسب رتبه چهارم قزوین در حوزه اشتغال/ 100زندانی آزاد می‌شوند

کسب رتبه چهارم قزوین در حوزه اشتغال/ 100زندانی آزاد می‌شوند
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال جاری دو هزار و 800 اشتغال برای مددجویان و نیازمندان به اجرا درآمد که در این زمینه رتبه چهارم کشور را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید مومنی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: ابتدای سال جاری جمعیت خانواده مستمری بگیران به 20هزار نفر تقلیل پیدا کرد، اما به دنبال جنگ ترکیبی اقتصادی و نرم دشمنان، آشفتگی اقتصادی به وجود آمد که جمعیت تحت حمایت به ناچار افزایش یافت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی ادامه داد: این آشفتگی اقتصادی به دنبال ضربه زدن به اعتماد مردم بود که در این میان زندگی افراد ضعیف و نیازمند جامعه بیشتر متأثر از این اوضاع شد در نتیجه کمیته امداد امام (ره) نیز برای کاهش این تأثیر منفی اقداماتی را انجام داده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: هم اکنون 29هزار خانوار به طور مستمر از خدمات ارائه شده بهره مندند و 15هزار خانوار نیز با توجه به شرایط حاضر به صورت تک خدمتی از خدمات ارائه شده بهره مند هستند که در مجموع حدود 80هزار نفر از خدمات ما استفاده می‌کنند.

وی افزود: در بررسی انجام شده میان 14هزار خانوار، 9هزار خانوار مستعد ایجاد اشتغال بوده اند که برخی نیاز به آموزش دارند که تفاهم نامه‌هایی را امضا کردیم که در مجموع طی سال جاری دو هزار و 800 اشتغال برای مددجویان و نیازمندان به اجرا درآمد که در این زمینه رتبه چهارم کشور را داریم. 

مومنی ابراز کرد: در سال جاری با همت خیران و مردم نیکوکاری 900دختر نیازمند و تحت حمایت از کمک جهیزیه بهره مند شده اند، همچنین برای تهیه پوشاک چهارهزار دانش آموز تحت حمایت نیز اقدام شده است. 

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار وام قرض الحسنه سه تا پنج میلیون تومانی از سوی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال یکی از رویکردهای این نهاد برای پایداری اشتغال ایجاد شده است؛ به طوری که 12هزار و 900 طرح فعال داریم که هفت هزار و 500 طرح مربوط به دو سال گذشته است و نظارت بر آنها ادامه دارد. 

وی تأکید کرد: هم اکنون 20 درصد از اشتغال ایجاد شده در سطح استان مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) است. 

وجود 507 خانواده زندانی تحت حمایت کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: در زمینه مسکن تنها استانی هستیم که 425واحد مسکن مهر را اجرا کردیم که برای این منظور 11میلیارد تومان اعتبار خارج از اعتبارات جاری استان برای این منظور اختصاص یافت. 

وی گفت: نزدیک به 40میلیارد تومان اعتبار این اقدام است از این رو تلاش می‌کنیم برای سال آینده 150واحد مسکونی روستایی را بهسازی و نوسازی کنیم.

مومنی اظهارکرد: تاکنون شش هزار و 410نفر را به سفرهای زیارتی مشهد مقدس، کربلای معلی، قم اعزام کرده ایم، همچنین در حوزه مشارکت‌های مردمی با جمع آوری 54میلیارد تومان کمک مردمی نسبت به سال گذشته 39 درصد افزایش داشته ایم. 

وی یادآورشد: درآمد مردم نسبت سال گذشته تغییر نکرده ولی قدرت خرید مردم کاهش یافته است، علیرغم این موضوع، کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری 70درصد رشد داشته است.
  
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وجود 507 خانواده زندانی تحت حمایت کمیته امداد,
,
,
,
,
,
,
,
,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: کمیته امداد استان قزوین هم اکنون 507 خانواده زندانی را تحت حمایت خود دارد و کمک‌های مختلفی را به آنها ارائه می‌کند.

وی گفت: زندانیانی که به واسطه جرائم کلاهبرداری و یا امثال آن در زندان هستند مشمول چنین اقدامی نیستند از این رو تلاش می‌کنیم تا با کار جمعی برای آزادی این 100زندانی و حضور آنها در کنار خانوادهایشان پیش از پایان سال اقدام شود.

,
,
,


این مسئول با اعلام شماره حساب 111 این نهاد نزد بانک ملی  جهت دریافت کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادی زندانیان، یادآورشد: تاکنون تعدادی از نیکوکاران برای این اقدام با کمیته امداد همراه شده اند، قطع یقین با مشارکت افراد بیشتر می توانیم برای آزادی تعداد بیشتری از زندانیان اقدام کنیم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه