اخبار داغ

با 32 امضا اعلام وصول شد

استان اصفهان شمالی تشکیل می‌شود

استان اصفهان شمالی تشکیل می‌شود
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: بر اساس آن پایه تحقیقی که در مرکز پژوهش ها صورت گرفت طرح ایجاد استان اصفهان شمالی در مجلس شورای اسلامی در منظر نمایندگان قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی‌نژاد امروز درباره طرح تشکیل استان اصفهان شمالی گفت: از حدود دو سال قبل در راستای مطالبه مردم منطقه به عنوان یک آرزوی چهل ساله مبنی بر ایجاد یک استان مستقل، طرحی را با ۴۶ امضا به کمیته مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح مبنی بر امکان‌سنجی تفکیک استان‌های بزرگ‌مقیاس شامل اصفهان، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان بود که بر اساس مؤلفه‌های مختلف بررسی شود.
,
 
,
وی با اشاره به تعداد استان ها در ایران و سایر کشورها افزود: کشور ترکیه با وجود اینکه مساحت کمتری نسبت به ایران دارد اما تعداد استان‌هایش نزدیک به ۳ برابر ایران است.
,
 
,
ساداتی‌نژاد عنوان کرد: نتایج کارشناسی منتشر شده از تحقیقات مرکز پژوهش‌ها این بود که یکی از مشکلات اصلی مردم این مناطق که موجب نارضایتی مردم هست بروکراسی زیاد هست.
,
 
,
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بروکراسی اداری چیزی نیست که ما فقط در شمال استان اصفهان با آن مواجه باشیم بلکه در خود شهر اصفهان نیز مورد اعتراض مدیران و حتی استاندار استان نیز قرار گرفته است.
,
 
,
وی افزود: نظر خود مسؤولان نیز این بود که تفویض اختیارات موجب کاهش بروکراسی و افزایش رضایتمندی مردم می‌شود که یکی از طرح‌ها این مورد می‌تواند ایجاد یک استان مستقل باشد.
,
 
,
ساداتی‌نژاد با بیان اینکه این طرح با ۳۳ امضا تحویل هیأت رئیسه مجلس شد و هفته گذشته به صورت رسمی اعلام وصول شد، تاکید کرد: بر اساس آن پایه تحقیقی که در مرکز پژوهش‌ها صورت گرفت طرح ایجاد استان اصفهان شمالی در مجلس شورای اسلامی در منظر نمایندگان قرار گرفت که البته باید اکنون فرایند طبیعی و قانونی خود را در مجلس طی کند تا در نهایت در صحن مجلس رأی‌گیری شود.
,
 
,
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جدای از اینکه نتیجه این کار که چه خواهد بود به طور کلی من فکر می‌کنم این یک گام جدید و نوآورانه در راستای مطالبه مردم این منطقه بود که این مطالبه را بتوانیم در مجلس شورای اسلامی است به صورت یک طرح ارائه کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه گاهی یک مجوز یا یک واگذاری زمین دوسال به طول می‌انجامد افزود: این موجب فرار سرمایه‌گذار از شمال استان اصفهان شده است؛ با توجه به گفت‌وگوهایی که با نمایندگان شهرستان‌های شمال استان داشتیم این بروکراسی آزاردهنده وجود دارد، به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران شمال استان به دلیل وجود چنین مشکلاتی در شهرهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.
,
 
,
ساداتی‌نژاد گفت: استان اصفهان یک استان پهناور با شهرستان‌های متعدد است، به همین دلیل استاندار این استان شاید سالی فقط یک یا دوبار به شهرستان‌ها سر بزند اما اگر استان تفکیک شود باعث این خواهد شد که استاندار و مدیران کل هم رسیدگی بهتر و بیشتری به امورات مردم داشته باشند که این موجب رضایتمندی مردم می‌شود.
,
 
,
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر ما بحث تفکیک و استقلال استان را داریم نه اینکه بگوییم فقط برای این مردم بهتر است ما معتقدیم این ظرفیت‌ها می‌تواند برای کشور ما ارزش افزوده، بهره وری بیشتر، اشتغال بیشتر را برای کشور داشته باشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نام اصفهان شمالی خود دارای پیام است افزود: ما به دلیل اینکه شهرستان‌های مختلفی در شمال استان بودند گفتیم نامی انتخاب شود که همه بتوانند ذیل آن قرار بگیرند و دوم اینکه پیام دیگرش به عزیزان اصفهان هست و آن اینکه هیچ مقابله و هیچ نگاه منفی به نام اصفهان نیست و هیچ نقطه ضعفی برای این استان سرافراز که در انقلاب اسلامی نقش داشته و استان فرهنگ و هنر است و پرچمش در دنیا بلند است منافاتی ندارد و ما این نام را برازنده می‌دانیم لذا نام استان اصفهان شمالی را برای آن انتخاب کردیم که نشان همبستگی و اتحاد در این منطقه است.
,
 
,
ساداتی‌نژاد تاکید کرد: این اتفاق می‌تواند مشکلات و کاستی‌ها را کاهش دهد هم برای مردم شمال استان و هم برای بقیه مردم در استان که موجب مطلوبیت بیشتری می‌شود و این باعث توسعه و پیشرفت بیشتری در شهرستان‌های شمال استان اصفهان می‌شود.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه