اخبار داغ

اقامتگاه بوم گردی «ننه بی‌بی» در گالیکش افتتاح شد + تصاویر

اقامتگاه بوم گردی «ننه بی‌بی» در گالیکش افتتاح شد + تصاویر
اقامتگاه بوم گردی ننه بی‌بی واقع در روستای کرنگ کفتر شهرستان گالیکش با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گلستان افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ صبح امروز، مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان در این آیین افتتاح این اقامتگاه بومگردی را نوید روزهای خوش برای گردشگری شهرستان گالیکش دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

ابراهیم کریمی افزود: 150 واحد از یک هزار و 500 واحد بوم گردی فعال در کشور در استان گلستان راه‌اندازی شده است.

,

وی اضافه کرد: سهم شهرستان گالیکش از واحدهای بوم گردی استان به دلیل همکاری، استقبال خوب مردم برای راه‌اندازی این‌گونه واحدها و وجود استعدادهای بالقوه قابل‌ملاحظه است.

,

فرماندار گالیکش نیز در این آیین گفت: با افتتاح واحد بوم گردی روستای کرنگ کفتر گالیکش، تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی این شهرستان واقع در شرق گلستان به 19 واحد رسید.

,

حسین مایلی افزود: علاوه بر 19 واحد فعال بوم گردی در این شهرستان، 12 مورد دیگر از این واحدها در مناطق روستایی گالیکش در دست‌ساخت است.

,

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از واحدهای در دست‌ساخت بوم گردی در این شهرستان تعداد این واحدها در گالیکش تا پایان نیمه نخست سال 98 به بیش از 30 مورد خواهد رسید.

,

به گفته مایلی؛ شهرستان گالیکش با عنوان نگین گردشگری گلستان و با توجه به موقعیت جغرافیایی موجود این قابلیت را دارد تا به‌عنوان قطب گردشگری شرق کشور معرفی شود.

,

مالک و صاحب اقامتگاه بوم گردی کرنگ کفتر نیز گفت: این مکان قدیمی را به نام و یاد مادرم با حدود یک میلیارد ریال هزینه شخصی و یک میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات بانکی راه‌اندازی کرده و برای پنج نفر اشتغال‌زایی داشته است.

,

معصومه ملکان افزود: این واحد بوم گردی باهدف جذب توریست و گردشگر راه‌اندازی شده و علاوه بر اسکان گردشگران در محیط سنتی و روستایی، با پخت نان و غذاهای محلی آماده پذیرایی از گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی هستیم.

,

گفتنی است اقامتگاه بوم گردی "ننه بی‌بی" کرنگ کفتر بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و 600  میلیون ریال باهدف معرفی آداب، رسوم و توانمندی‌های گالیکش در حوزه صنایع‌دستی، غذاهای محلی و جذب گردشگر  راه‌اندازی شده است که برای پنج نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.

,

در پایان آیین افتتاحیه اقامتگاه بوم گردی ننه بی‌بی کرنگ کفتر، از فعالان و عوامل برپایی نمایشگاه توانمندی‌های حوزه گردشگری و بوم گردی شهرستان در تهران تجلیل و قدردانی شد.

,

nilkooh3359 1

, nilkooh3359 1,

nilkooh3359 1

, nilkooh3359 1,

nilkooh3359 1

, nilkooh3359 1,

nilkooh3359 1

, nilkooh3359 1,

nilkooh3359 1

, nilkooh3359 1,

nilkooh3359 1

, nilkooh3359 1,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه