اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

با قرار کفالت آزاد هستم/ تعیین تکلیف 3800 واحد شهرداری تهران

با قرار کفالت آزاد هستم/ تعیین تکلیف 3800 واحد شهرداری تهران
عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر 3800 واحد شهرداری تهران که در اختیار افراد حقیقی و یا حقوقی قرار گرفته است در حال ساماندهی است و با انعقاد قرارداد به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود میرلوحی در جمع خبرنگاران به بودجه سال 98 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:‌یکی از اولویت‌های ما در سال آینده منابع پایدار بوده است و اینکه چه برنامه‌ریزی برای افزایش منابع پایدار داشته باشیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: منابع غیرپایدار در حال حاضر مشکلاتی را ایجاد کرده است و شاهد بدهی‌های هنگفت و بلاتکلیفی در شهر تهران بوده‌ایم و این بدهی‌ها فشارهای زیادی را به ذهن و روح ما ایجاد کرده است. 
,
 
,
 عضو شورای شهر تهران گفت:‌زمانی که نجفی شهرداری تهران بود، در 20 شهریور اعلام کرد 700 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق منابع نیاز داریم ولی تنها 140 میلیارد تومان پول داریم که از شهریور 96 با بحران منابع و بلاتکلیفی مواجه بودیم و تا 4 ماه استرس داشتیم که در اسفند ماه معاون مالی شهرداری تهران اعلام کرد توانستیم حقوق‌ها و پاداش‌ها را پرداخت کنیم.
,
 
,
میرلوحی افزود: زمانی که آخوندی به عنوان وزیر راه به شورای شهر تهران آمد اعلام کرد که دیگر شهرداری تهران نمی‌تواند تراکم‌فروشی کند و تا کنون در این حوزه بیش از حد اقدام کرده‌ است.
,
 
,
وی گفت:‌ ما مواجه با این بودیم که شهروندان می‌گویند فضای سبز و پارک ما را تخریب کرده‌اند و به جای آن ساختمان سبز شده است ولی در این مدت با تدبیر و برنامه جلو آمدیم و تصمیم‌هایی که می‌توانست تحولی ایجاد کند اتخاذ کردیم و به دنبال منابع پایدار پیش رفتیم تا محیط زیست را به خطر نیندازیم.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بودجه سال 98 حدود 50 درصد رشد منابع پایدار را داشته‌ایم،‌گفت: امروز منابع پایدار یک هدف و راهبرد فراگیر دارد و شاهد هستید که آثار آن تعادل در منابع و مصارف است .
,
 
,
میرلوحی افزود: در گذشته در حوزه پسماند به خوبی درآمدزایی نداشتیم و املاکی در اختیار افراد دیگر بود که باید ساماندهی می‌شد و ریالی نیز از پارک حاشیه‌ای به شهرداری پولی پرداخت نشد. البته در حوزه فیبر نوری نیز نشانه‌هایی در گذشته نمی‌بینیم ولی در این حوزه‌هایی که مطرح کردم شهرداری در سال جدید منابع پایدار خواهد داشت تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.
,
 
,
وی گفت: ما در حال حاضر سه منبع درآمدی داریم که دولت، نفت و عوارض است که در حال حاضر دولت و مجلس توانسته است تا کنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی خود را به شهرداری تهران پرداخت کند.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران افزود:‌در حال حاضر بحرانی‌ترین منطقه شهرداری تهران در حوزه سرانه آموزشی و مدرسه منطقه 22 است و وخیم‌ترین وضعیت را  دارد.
,
 
,
میرلوحی افزود: پارسال 14 میلیارد از محل پسماند درآمد داشتیم که امسال به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است و سال آینده نیز به 500 میلیارد تومان افزایش خواهد رسید.
,
 
,
وی گفت: در حال حاضر از 9 هزار تن در روز زباله‌های تهران به 8 هزار تن کاهش یافته است و اینکه روزانه هزار تن زباله کمتر در تهران تولید می‌شود یک خبر خوب است که اگر از این 8 هزار تن زباله 3 هزار تن آن ارزشمند باشد و کیلویی هزار تومان به فروش برسد می‌تواند یک منبع درآمدی خوبی برای شهرداری تهران باشد.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر واگذاری املاک و بازپس‌گیری آن اظهار داشت:‌املاکی در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته بود که قرارداد و اجاره‌نامه مشخصی نداشت و ما در بودجه سال آینده 100 میلیارد تومان از این محل درآمدزایی خواهیم داشت.
,
 
,
میرلوحی ادامه داد: در بودجه تبصره‌ای آورده‌ایم که ساختمان‌هایی که در اختیار خیریه‌ها، NGO‌ها و افراد حقیقی قرار دارد ارزیابی شود و اجاره‌نامه برای آنها تنظیم شود.
,
 
,
وی گفت: در حال حاضر 2 هزار ملک شناسایی شده است که 3800 واحد می‌شود،  اسناد آنها را جمع‌آوری کرده‌ایم و در آینده اجاره‌نامه و قراردادهای آنها را منعقد خواهیم کرد.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران گفت: امیدواریم در نیمه اول سال 98 از این بلاتکلیفی در حوزه املاک خارج شویم چرا که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
,
 
,
میرلوحی درباره دادگاه اخیر خود که درباره در مدیریت گذشته اظهارنظرهایی کرده بود، افزود: بازپرس قصد داشت که به احترام رأی مردم به صورت غیابی بازپرسی صورت بگیرد ولی بنده این موضوع را قبول نکردم و  حضوری بازپرسی انجام شد و کیفرخواست صادر شد.
,
 
,
وی یادآور شد: در حال حاضر با قرار کفالت آزاد هستم آن دوستی که از بنده شکایت کرده بود و کاندید ریاست جمهوری بود تحمل این مباحثی که مطرح کرده‌ام را نداشت و بنده گفته‌ام نابسامانی در دوره گذشته وجود داشته است و هزینه‌های خاصی در مدیریت قبلی انجام شده ولی از طرف مقابل از بنده شکایت کردند و بنده 6 مورد قانون را آوردم که عضو شورای شهر موظف به اطلاع‌رسانی است و مستندات قانونی  آن نیز وجود دارد.بنده را به عنوان نماینده مردم می‌گویند چرا، گفته‌ام که هزینه‌های خاص صورت گرفته است.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران یادآور شد: رئیس شورای شهر نیز نامه‌ای به دستگاه قضایی نوشتند و اعلام کردند که مواردی که مطرح شده است نظر تمامی اعضای شورا است و این موارد باید مورد بررسی قرار بگیرد.
,
 
,
میرلوحی گفت:‌در حال حاضر اختیارات شوراها به چالش کشیده شده است و بنده در خصوص این پرونده به وقتش صحبت خواهم کرد.
,
 
,
وی افزود: دغدغه بنده این است که اگر قرار باشد وظایف شورا کاهش یابد قطعا شورا نمی‌تواند به وظایف قانونی خود عمل کند و ما نیز باید مشابه نمایندگان مجلس مصونیت اعضای شورا را پیگیری کنیم.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران گفت:‌بنده به عنوان نماینده مردم و عضو شورای شهر تهران نمیتوانم خیلی از مشکلات و مسائلی که در مدیریت شهری گذشته اتفاق افتاده و به مدیریت فعلی سرایت کرده است را بپرسم. من آمادگی پرداخت این هزینه را دارم.
,
 
,
وی گفت:‌ 35 حسابرسی از دوره گذشته باقی مانده است که باید حسابرسی آن انجام شود عضو شورا که فقط ماشین امضاء نیست، شوراها جزو ارکان اداره کشور هستند و رئیس کمیته اقتصادی چطور نمی‌تواند بگوید که چرا این املاک در اختیار افراد است.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه منع صحبت نشده‌ام، گفت: به عنوان یک دغدغه اصلی باید این موضوع حل شود و مسئله اصلی شوراهاست.
,
 
,
میرلوحی یادآور شد: بابت گفت‌وگوهایی که داشته‌ام از من شکایت شده است و آیا ما نمی‌توانیم در خصوص مدیریت گذشته صحبت کنیم.
,
 
,
میرلوحی خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۶ هزار میلیارد تومان در مترو هزینه می‌شود و هزار میلیارد تومان نیز هزینه‌های بلیت مترو می‌شود، ولی از سوی دیگر یک کیلومتر مرتو بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد. 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در خصوص ناوگان اتوبوسرانی نیز سالانه فقط هزار میلیارد تومان هزینه بلیت می‌شود و هزینه‌های نوسازی، بازسازی و دیگر موارد نیز در این حوزه وجود دارد. 
,
 
,
عضو شورای شهر تهران در خصوص کارگزاری‌های شهرداری تهران نیز بیان داشت: در حال حاضر شرایط به نحوی نیست که هر کسی بتواند اعلام کارگزاری کند، مگر اینکه ضوابط لازم را داشته باشد. 
,
 
,
میرلوحی در خصوص بدهی‌های شهرداری تهران نیز گفت: بنده بارها در خصوص بدهی‌ها تذکر دادم و نمی‌خواهیم به ارقام بدهی‌ها دامن بزنیم و ما نیز به دنبال پرداخت بدهی‌ها هستیم، در حال حاضر بدهی شهرداری به بانک شهر ۱۳ هزار میلیارد تومان بود که با سود آن به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه رفت و روب داشتیم و امسال بودجه ۵۳۰ میلیارد تومانی مصوب کردیم اما تنها ۴۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است که این موضوع به این معنا است که هزینه رفت و روب ما کمتر از سال گذشته شده است. 
,
 
,
عضو شورای شهر تهران درباره عیدی‌هایی که این روزها در باره اعضای شورای شهر تهران مطرح می‌شود، گفت: بن ۱۳ میلیونی و سکه را صد درصد تکذیب می‌کنم و شایعه است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه