اخبار داغ

تسهیلات گازسوز کردن خودروهای پرمصرف چقدر است؟

تسهیلات گازسوز کردن خودروهای پرمصرف چقدر است؟
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ارائه تسهیلات کم‌بهره به دارندگان خودروهای پرمصرف برای تبدیل خودرو به گازسوز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، حمید قاسمی ده‌چشمه مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ارائه تسهیلات کم‌بهره به دارندگان خودروهای پرمصرف برای تبدیل خودرو به گازسوز خبر داد و افزود: دارندگان خودروهای پرمصرف که در حمل‌ونقل عمومی فعال هستند از جمله وانت‌بارها، نیسان‌ها و تاکسی‌های عادی و اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی https://www.irngv.ir برای ثبت‌نام دریافت وام کم‌بهره تبدیل خودرو اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تاکید کرد: میزان تسهیلات اعطایی برحسب مدل خودرو به‌طور میانگین ۲.۵ میلیون تومان (معادل ۹۰ درصد هزینه تبدیل خودرو) خواهد بود که بدون نیاز به ضامن و تنها با ثبت‌نام در سامانه و طبق زمان‌بندی وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) پرداخت خواهد شد.
,
 
,
قاسمی میزان تسهیلات اعطایی به دارندگان خودروهای حمل‌ونقل عمومی را در مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات از طریق کنسرسیومی مشترک از بانک پارسیان و پست بانک تامین نقدینگی شده است و هم‌اکنون در شعب پست بانک قابل دریافت است.
,
 
,
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر آمادگی خودروسازها برای تحویل خودروهای دوگانه‌سوز گفت: همزمان با تبدیل خودروها از طریق این تسهیلات، گواهی سلامت خودرو نیز برای مالکان صادر خواهد شد.
,
 
,
قاسمی افزود: حدود ۲.۵ میلیون خودرو (۸۰۰ هزار دستگاه تاکسی با احتساب تاکسی‌های اینترنتی و یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه وانت بار و نیسان) در سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور استعداد تبدیل شدن به گازسوز را دارند که از محل تبدیل این خودروها در مصرف روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی خواهد شد.
,
 
,
*کاهش ۶ درصدی مصرف گازوئیل کشور با تبدیل خودروهای دیزلی
,
 
,
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از اعلام آمادگی مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای اعطای تسهیلات تبدیل به دارندگان خودروهای دیزلی خبر داد و گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله آزمایشی است و سال آینده اجرایی خواهد شد.
,
 
,
قاسمی میزان تسهیلات اعطایی به دارندگان خودروهای دیزلی را معادل ۱۰۰ درصد هزینه تبدیل اعلام کرد و افزود: کاهش مصرف گازوئیل در کشور، به‎صرفه بودن سوخت سی‌ان‌جی و کاهش هزینه‌های کامیون‎داران و آثار زیست‎محیطی جایگزینی سوخت پاک با فرآورده گازوئیل از جمله مزایای آن است.
,
 
,
وی با تاکید بر کاهش ۶ درصدی مصرف گازوئیل کشور با اجرای این طرح تاکید کرد: هم‌اکنون یک نمونه از این خودروها تبدیل شده و با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تبدیل این دسته از خودروها به صورت گسترده در کشور انجام خواهد شد.
,
 
,
براساس این گزارش، هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۴۸۹ جایگاه سی‌ان‌جی در کشور راه‌اندازی شده و به‌صورت میانگین روزانه ۲۰.۵ میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور به مصرف می‌رسد که معادل ۱۳ درصد از سبد سوخت کشور را تشکیل می‌دهد؛ افزایش روزافزون تعداد خودروها و رشد شتابان مصرف سوخت در کشور، نیازمند مدیریت صحیح مصرف سوخت و حمل‌ونقل در کشور است که افزایش سهم گاز طبیعی در سبد سوخت خودروها و تنوع‌بخشی به سبد سوخت در این میان نقشی موثر و راهگشا ایفا خواهد کرد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه