اخبار داغ

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی :

192 مسجد در خراسان ‌جنوبی پذیرای معتکفان است

192 مسجد در خراسان ‌جنوبی پذیرای معتکفان است
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: امسال 192 مسجد آماده برای پذیرایی از معتکفین آماده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های بسیار پربرکت و برای آن برکات زیادی ذکر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با , خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های بسیار پربرکت و برای آن برکات زیادی ذکر شده است.,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: مقطع اوج  ماه رجب ، ایام البیض است که با ولادت امام علی (ع) آغاز می‌شود و همان مراسم معنوی اعتکاف است که فرصت استثنایی ویژه برای عبادات و خلوت با خدا است.
,
 
,
 
,
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امسال اعتکاف ویژگی منحصر به فردی دارد چراکه دوسال 97 و 98 را در خود جای می‌دهد .
,
 
,
 
,
رضایی با بیان این‌که مراسم اعتکاف از  29 اسفند تا دوم فروردین است، افزود: سال گذشته نیز مراسم اعتکاف در ایام تعطیلات نوروزی بود که هفت هزار و 700 نفر در این مراسم شرکت کردند.
,
 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه اعتکاف در همان آغازین روزهای سال است پیش‌بینی می‌شود ریزش نباید داشته باشیم و پیش‌بینی می‌کنیم 9 هزار نفر در اعتکاف شرکت کنند.
,
 
,
 
,
مدیر کل  تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که سال گذشته 183 مسجد برای اعتکاف فعال بود، تصریح کرد: امسال 192 مسجد آماده برای پذیرایی از معتکفین آماده شده است.
,
 
,
 
,
رضایی عنوان کرد: جمعیت غالب معتکفین جوانان هستند و بیش از 60 درصد معتکفین جوانان و سن کمتر از 30 سال دارند.
,
 
,
 
,
 
,
وی گفت: هزینه اعتکاف با مشورت آشپزهای مساجد تعیین شده و در بیرجند 60 هزار تومان است اما در شهرستان‌ها کمتر است چون برخی شهرستان‌ها بانی ثابت دارند.
,
 
,
 
,
 
,
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در مرکز استان مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد امام هادی (ع)، جواد الائمه (ع) و مسجد محمد رسول (ص) از طریق سامانه ثبت‌نام می‌شود و در مابقی مساجد ثبت‌نام به صورت دستی انجام می‌شود.
,
 
,
 
,
 
,
رضایی افزود: 10 مسجد در مرکز استان برای اعتکاف خواهران در نظر گرفته شده و سه مسجد برای برادران درنظرگرفته شده است. همچنین ثبت‌نام در بیرجند و شهرستان‌ها آغاز شده است.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: برنامه‌های امسال بیشتر بر روی بیان احکام، جزءخوانی احکام، حضور مشاوران مذهبی، تصحیح قرائت نماز، سواد رسانه‌ای، سوگواره حضرت زینب (س)، اعمال ام داوود و حلقه‌های صالحین تکیه دارد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه