اخبار داغ

شبی که شهدا هم‌قسم شدند؛

ماجرای امضای شهادت‌نامه عشاق در شب عملیات والفجر 10

ماجرای امضای شهادت‌نامه عشاق در شب عملیات والفجر 10
«والفجر 10» یکی از عملیات‌های غرورآفرین سالهای دفاع مقدس است که در 31 سال پیش در چنین روزهایی شکل گرفت و در آن گردان حنین سپاه کرمانشاه به فرماندهی سردار شهید مدافع حرم حاج اکبر نظری حضور داشتند و یک پیمان‌نامه امضا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سرتاسر دوران دفاع مقدس پر از افتخارآفرینی‌های مردان مرد این مرز و بوم است که با غیرت و دلاوری در برابر تهاجم‌های وحشیانه دشمن متخاصم بعثی ایستادند و با گذشتن از خون خود دشمن تا دندان مسلح را ناکام گذاشتند از آرزوی واهی فتح ایران اسلامی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

یکی از این عملیات‌های غرورآفرین به نام والفجر 10 نام گرفت؛ عملیاتی که 31 سال پیش در چنین روزهایی برگزار شد و حدود یک هفته به طول کشید.

,

عملیات غرور آفرین «والفجر 10» درهفته آخر اسفندماه سال 66 (از روز 23 اسفند ماه تا پایان سال) با رمز مبارک یا رسول الله (ص) درجبهه های غرب و ارتفاعات مشرف به دریاچه‌ دربندیخان موسوم به دشت زور دراستان سلیمانیه عراق انجام شد.

,

این عملیات با به کارگیری 3 قرارگاه، 10 لشکر و 13 تیپ با استعداد 50 درصد در قالب 103 گردان طراحی شد؛ در عملیات مذکور تعداد اسیران عراقی و حجم غنایم به دست آمده بسیار زیاد بود.

,

همچنین بنابر آمار موجود در این عملیات یک لشکر و 28 تیپ ارتش عراق از 50 تا 100درصد خسارت دیدند و 4 هزار و 848 نظامی عراقی شامل 189 افسر از جمله فرمانده لشکر 43 عراق با درجه‌ سرلشکری، 2 سرتیپ، 26 افسر ارشد، 160 افسر جزء و 4 هزار و 659 درجه‌دار و سرباز و چند مقام سیاسی استان سلیمانیه از جمله فرماندار حلبچه و بخشدار سیدصادق و حدود 400 نفر از افراد گروه‌های مسلح ضد انقلاب به اسارت درآمدند.

,

ا

, ا,

و اما شبی که شهادتنامه عشاق امضا شد...

, و اما شبی که شهادتنامه عشاق امضا شد...,

یکی از این شبهای عملیات نوبت به خط زدن گردان حنین بود؛ گردانی از تیپ 29 سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه که به فرماندهی شهید مدافع حرم سردار حاج اکبر نظری برای دفاع از خاک وطن به میدان آمده بود.

,

این فرمانده شجاع و نیروهای ویژه گردانش که خط شکن بودند در روز قبل شهادتنامه ای نوشتند که امروز در موزه شهدا کرمانشاه قرار دارد؛ آنها با امضای این شهادتنامه هم قسم شدند تا آخرین نفس از انقلاب، نظام، ولایت فقیه و ایران و ارزشهای آن پاسداری کنند.

,

از این جمع روز بعد از امضاء شهادتنامه 10 نفر شهید و 9 نفر مجروح شدند...

,

سردار شهید مدافع حرم حاج اکبر نظری در سال 65 به عنوان فرمانده گردان حنین از تیپ 29 نبی اکرم (ص) انتخاب و در عملیات های نصر  7 و والفجر 10 شرکت داشت مفتخر به درجه جانباز شیمیایی شد و در نهایت در شهریورماه سال 95 در عملیات حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه