اخبار داغ

ضعف زیر ساخت های درمانی قربانی می گیرد؛

اوج محرومیت درمانی در شرق هرمزگان/ بشاگرد پزشک متخصص ندارد

اوج محرومیت درمانی در شرق هرمزگان/ بشاگرد پزشک متخصص ندارد
درد بیماری و متحمل شدن هزینه های گزاف برای رسیدن به پزشک متخصص همانند تیغی دولبه محرومیت بشاگرد را به اوج می رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی از حقوق مسلم هر فرد در جوامع به شمار می رود و برای دستیابی آسان همه افراد جامعه به امکانات نرمال درمانی در دوره های مختلف دولتمردان تلاش های فراوانی را انجام داده اند؛ اما با یک آمار گیری از وضعیت بهداشت و درمان بشاگرد در می یابیم این شهرستان در زیر پونز نگاه مسئولان قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بشاگرد، یکی از پهناورترین شهرستان های هرمزگان با جمعیتی بالغ بر  35 هزار نفر همچنان در بند محرومیت قرار داشته و آوازه نداشتن امکانات در این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست این بیمارستان در حالی که در فقر شدید قرار گرفته تنها بیمارستان آن نیز از کمترین امکانات برخوردار است.

,

بیمارستان بقیه الله اعظم بشاگرد تنها به داشتن یک  پزشک عمومی ختم می شود و مردمان سخت کوش و محروم بشاگرد برای مراجعه به پزشک متخصص در هر زمینه ای باید به مرکز استان و یا مسافت  200 کیلومتری را بگذرانند تا به شهرستان میناب برسند.

,

اوج محرومیت درمانی در پهناورترین شهرستان هرمزگان

, اوج محرومیت درمانی در پهناورترین شهرستان هرمزگان,

هرچند که هرزگاهی پزشکان متخصص برای گذراندن طرح های خود مجبور به ارائه خدمات در این شهرستان هستند؛ اما بیشتر اوقات این بیمارستان خالی از پزشک متخصص بوده و مردمانی که در فقر شدید قرار گرفته باید  برای مداوای خود هزینه های گزافی صرف پرداخت کرایه کنند.

,

از یک طرف درد مریضی و از طرف دیگر متحمل شدن هزینه های فراوان برای رسیدن به پزشک متخصص مانند دولبه تیز قیچی محرومیت مردمان نجیب بشاگردی را به اوج می رساند و گاهی اوقات نیز نبود پزشک متخصص در این شهرستان خسارت های جبران ناپذیری را برای اهالی این منطقه به دنبال دارد.

,

بشاگرد پزشک متخصص ندارد

, بشاگرد پزشک متخصص ندارد,

یکی از شهروندان بشاگردی در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید  به نبود پزشک متخصص در این شهرستان عنوان کرد: نبود پزشک متخصص خصوصا در بخش زنان و زایمان مشکلاتی رابرای خانمها  باردار به وجود آورده به طوری که در سایه نبود امکانات زنان باردار  در این بیمارستان پذیرش نمی شوند.

,

این شهروند با اشاره به زایمان زنان بشاگردی در مسیر رسیدن به بیمارستان شهرستان های دیگر اظهار کرد: چندی پیش خانم بارداری به بیمارستان بشاگرد مراجعه کرده اما او را پذیرش نکرده اند و مجبور می شود راه های کوهستانی و ناهموار را برای رسیدن به میناب بوسیله وانت طی کندکه در طول مسیر در بدترین شرایط این خانم باردار زایمان کرده است.

,

وی با بیان اینکه مسئولان هرمزگان توجهی به این شهرستان ندارند، گفت: بعضی از افراد که هزینه رفتن به شهرستان های اطراف را نداشته در گوشه خانه خود که هیچ گونه امکانات بهداشتی ندارد فارغ می شوند که گاهی اوقات متاسفانه فرزندان آنها از بین می روند.

,

این شهروند با بیان اینکه بیمارستان بشاگرد تنها با پزشک عمومی و تعدادی پرستار اداره می شود، گفت: در حالی که ویزیت عمومی،رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه خدماتی است که در این بیمارستان صورت می گیرد اما نه آزمایشکاه آن مجهز بوده و نه داروخانه آن همه اقلام دارو ها را دارد.

,

وی با اشاره به اینکه بعضی اوقات پزشک متخصص در این بیمارستان حضور دارد، خاطر نشان کرد:  پزشکان متخصص برای گذراندن دوره و طرح خود به این بیمارستان می آیند اما آنها تخصص و امکانات خاصی ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه