اخبار داغ

مرگ یک روزنامه‌نگار به ضرب گلوله در شمال مکزیک

مرگ یک روزنامه‌نگار به ضرب گلوله در شمال مکزیک
مقامات مکزیک اعلام کردند سانتیاگو باروسو، روزنامه‌نگار مکزیکی در منزل خود در ایالت سونورا واقع در شمال این کشور به ضرب گلوله به قتل رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات مکزیک روز شنبه اعلام کردند سانتیاگو باروسو، روزنامه‌نگار مکزیکی در منزل خود در ایالت سونورا واقع در شمال این کشور به ضرب گلوله به قتل رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سانتیاگو باروسو سومین روزنامه‌نگاری است که از آغاز امسال در مکزیک به قتل می‌رسد.
,
 
,
سانتوس گونزالز، شهردار سان لوئیس ریو کولورادو، شهری که سانتیاگو باروسو در آن زندگی می‌کرد در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: «من از حمله مذبوحانه‌ای که در آن سانتیاگو باروسو جان خود را از دست داد، متاسفم.»
,
 
,
ایالت سونورا که شهر محل اقامت این روزنامه‌نگار در آن قرار دارد، در مرز مکزیک با آمریکا و در منطقه‌ای واقع است که شمار زیادی از قاچاقچیان در آنجا فعالیت می‌کنند.
,
 
,
هفته نامه اینترنتی کونتراسنا (Contrasena) که این روزنامه‌نگار ۴۷ ساله برای آن کار می‌کرد اعلام کرد وی شامگاه جمعه "در منزل خود هدف گلوله قرار گرفت" و "اندکی بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت".
,
 
,
این هفته نامه گزارش داد: «دو نفر با یک خودرو به در منزل این روزنامه‌نگار آمدند، زنگ در منزل وی را زدند و هنگامی که او در را باز کرد به ضرب سه گلوله که دو گلوله به شکم و یک گلوله نیز به سینه وی اصابت کرد، او را هدف گرفتند.»
,
 
,
طبق گزارش این روزنامه محلی، سانتیاگو باروسو درباره حضور قاچاق مواد مخدر در سان لوئیس ریو کولورادو تحقیق می‌کرد.
,
 
,
ژزو رامیرز، مسئول ارتباطات دفتر ریاست جمهوری مکزیک "خشم خود را از این حمله به آزادی بیان" ابراز کرد.
,
 
,
سانتیاگو باروسو، سومین روزنامه‌نگار مکزیکی است که در سال جدید در این کشور به قتل رسیده است.
,
 
,
ژزو راموس رودریگز، خبرنگار یک شبکه رادیویی، نهم فوریه ۲۰۱۹ (۲۰ بهمن ۱۳۹۷) در ایالت تاباسکو به قتل رسید. رافائل موروآ، مدیر یک شبکه رادیویی نیز ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ (یکم بهمن ۱۳۹۷) در ایالت باخا کالیفرنیا سور واقع در شمال غرب مکزیک بعد از دریافت تهدید‌هایی به قتل رسید.
,
 
,
بر اساس طبقه بندی سازمان گزارشگران بدون مرز، مکزیک در طبقه بندی جهانی آزادی مطبوعات در میان ۱۸۰ کشور جهان رتبه ۱۴۷ را دارد. طبق گزارش این سازمان، مکزیک از خطرناک‌ترین کشور‌های جهان برای روزنامه‌نگاران در کنار افغانستان، سوریه و یمن است. در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) ده روزنامه‌نگار در مکزیک به قتل رسیدند. قتل اکثر این روزنامه‌نگاران بدون مجازات مانده است.
,
 
,
سازمان گزارشگران بدون مرز روز سه شنبه اعلام کرد از دیوان کیفری بین المللی درخواست کرده است درباره قتل ۱۲۰ روزنامه‌نگار و ناپدید شدن ۱۴ روزنامه‌نگار دیگر در مکزیک در بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ (۱۳۹۱ و ۱۳۹۷) تحقیق کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه