اخبار داغ

با حضور مسئولین استانی برگزار شد؛

افتتاحیه زایشگاه بزرگ مرکز استان با اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال/انتقاد استاندار از انتقال تجهیزات یک بیمارستان به بیمارستان دیگر+تصاویر

افتتاحیه زایشگاه بزرگ مرکز استان با اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال/انتقاد استاندار از انتقال تجهیزات یک بیمارستان به بیمارستان دیگر+تصاویر
صبح امروز مراسم افتتاحیه زایشگاه بیمارستان امام سجاد یاسوج با حضور استاندار، نماینده بویراحمد و دنا، معاون هماهنگ کننده سپاه فتح و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، صبح امروز مراسم افتتاحیه زایشگاه بیمارستان امام سجاد یاسوج با حضور استاندار، نماینده بویراحمد و دنا، معاون هماهنگ کننده سپاه فتح و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تنها زایشگاه دولتی استان بود که از سال 93 کلنگ زنی شد تلاش های زیادی شد به ثمر برسد امروز به اتمام رسید، قسمتی از تجهیزات تامین شد، در ایام عید حجم مراجعات به بیمارستان های دولتی چندین برابر می شود امیدوارم در آینده شاهد هیچ مرگ و میری در این بخش نباشیم.

,

 

,

اورنگ ایلامی گفت: ۴میلیارد تومان هزینه ابنیه آن شده است اکنون ۶تخت داریم در آینده تعداد آن نیز بیشتر می شود، هدف ما خدمت به نظام سلامت است هدف این است در این ایام که بار مراجعات زیاد است مردم اذیت نشوند، تجهیزات پزشکی آن پیش بینی شده است که تا چند روز آینده تکمیل شود.

,


وی افزود: بخش زایمان در آب نیز وجود دارد از اهداف ما کاهش سزارین است که مرگ مادر را بالا می برد در چند سال گذشته این وضعیت بهتر شده است و سزایرن کاهش پیدا کرده است و در استان از ۴۰درصد به ۲۶درصد رسیده است.

,
,



ایلامی ادامه داد: بخش درمان ناباروری که اولین آن در بیمارستان بی بی حکیمه گچساران افتتاح شد، تجهیزات بخش درمان ناباروری مرکز استان نیز وصل شده است به زودی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری افتتاح می‌شود، در این قسمت یک اتاق عمل اورژانسی و مانیتورهای قلبی در نظر گرفته شده است برای اولین بار در کشور سامانه تریاژ را در بیمارستان راه اندازی کردیم که زایمان های پر خطر را پیش بینی می کند و افراد پر خطر در مراقبت ویژه قرار می گیرند.

,
,
,

 

,


وی افزود: در گذشته شاهد مرگ و میر مادران بودیم، شاهد بودیم مادری چند قلوزایی داشت و باید در مرکز استان مستقر می شد اما به دلیل فقر توانایی این کار را نداشت. 15سال است در استان به عینه می بینم برخی از بیماری ها از استان رفت یک بیماری مشترک دام و انسان بود که در جامعه عشایری وجود داشت اما اکنون این بیماری در استان صفر است .

,
,


ایلامی در پایان گفت: این خدمات به برکت انقلاب اسلامی است خیلی از کشورها نتوانستند خیلی از این بیماری ها را کنترل کنند برای مثال هند اکنون با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند .
ما که در میدان هستیم تغییرات را می بینیم همچنان راه خدمت باز است نقص ها و کاستی هایی نیز وجود دارد که باید در این راستا گام برداریم.

,
,
,

 

,


زارعی نماینده بویراحمد و دنا نیز در این مراسم گفت: افتتاح این زایشگاه آرزوی دیرینه همه ما بود و این آرزوی دیرینه ما دارد به بهره برداری می رسد، با وجود اینکه در تهران برنامه ای داشتیم به دلیل اهمیت این موضوع سفر را به تعویق انداختم که در مراسم افتتاحیه شرکت کنم.

,
,

 

,



وی با اشاره به سفر وزیر سابق بهداشت به استان گفت: در مرکز استان  ۳۰۰میلیارد پروژه در سفر وی به بهره برداری رسید یکی از آنها همین زایشگاه بود، خوشحالیم فقط یک پروژه دیگر مانده است آن هم کلینیک تخصصی و بزرگ شهر یاسوج است که کمک بزرگی به شهر یاسوج است، تجمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در این کلینیک وجود دارد، امیدواریم تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

,
,
,

 

,

مردم استان  که از بعد از انقلاب اسلامی از خدمات خوبی بهره مند شدند امید است بتوانیم به سطح مطلوبی از نظر ارایه خدمات بهداشتی دست پیدا کنیم.

,

 

,


نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در ایام نوروز که شاید خیلی‌ها درمسافرت هستند مهمان های زیادی نیز از این کریدر عبور می‌کنند بنابراین خدمات بسیار خوبو کم نظیر را نیاز داریم که بتوانیم سرویس دهیم، به دلیل اینکه در عرصه تامین سلامت مسولیت خطیری بر عهده بهداشت و درمان است، بنابراین نیاز است در این عید نیز در خدمت مردم باشیم امید است این ایام نیز با عزت طی شود.

,
,

 

,


زارعی عنوان کرد: شب گذشته بازدیدی از بیمارستان شهید بهشتی داشتیم، مردم نیز از ارایه خدمات و اورژانس راضی بودند، این خدمات متعلق با ما نیست، متعلق به نظام جمهوری اسلامی  است و متعلق به نظامی است که با وجود مشکلات و فشارهای اقتصادی و تحریم ها می تواند در این سطح به مردم ارایه خدمات کند.

,
,

 

,


وی ادامه داد: در گذشته وقتی وارد بیمارستان می شدیم گلایه های برای زایشگاه و برای آسانسور وجود داشت که به همت ریس جوان بیمارستان امروز دیگر این مسایل حل شده است.

,
,

 

,



استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این افتتاحیه گفت: خدارو شاکر هستم که مخالفان این کشور در هر موردی که توفیق یافتند دست آوردهای ملت را تحت شعاع قرار دهند، در حوزه سلامت این توفیق را نداشتند، در سال ۸۲ در نشستی با حضور بزرگان سازمان جهانی بهداشت بودم و اذعان کردند که جمهوری اسلامی در حوزه سلامت دست آوردهای بزرگی داشته است این دست آوردها در حوزه امید به زندگی و کنترل مرگ و میر  زنان و کودکان کارنامه درخشانی است.

,
,
,

 

,


احمدی تصریح کرد: از چند ماه گذشته تا امروز بالغ بر ۳۰۰میلیارد تومان پروژه زیر ساختی در بحث بهداشت و درمان استان به بهره برداری رسیده است، شاخص تخت های فعال مان در حال نزدیک شدن به نرم های جهانی است، به امید خدا تا نیمه اول سال ۹۸ به ۱۴۰۰تخت می رسیم، هم اکنون به ازای هر نفر جمعیت دو تخت با تجهیرات کامل داریم.

,
,

 

,


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیرینی این افتتاحیه ها زمانی است که بتوانیم به صورت اصولی از این سرمایه گذاری ها استفاده کنیم، من همیشه دغدغه این را دارم که اکنون این تجهیزات چطوری نگهداری می شود، استهلاک آن چقدر است، بسته خدماتی آن با چه مدیریتی و سازو کاری ارایه می شود باید به سمت مدیریت کارآمد در ارایه خدمت برویم.

,
,

 

,



وی گفت: قبل از این  5 هزار و 110 زایمان در بیمارستان های استان داشتیم و امکانات در شأن این مردم نبود، امروز خوشحالیم البته این خوشحالی زمانی محقق می شود که آقای ایلامی مدیریت کنید که بخش زنان زایمان بیمارستان شهید جلیل را نیز وارد مدار کنیم، حتی نیاز است این ظرفیت را به زنان سایر کشور نیز معرفی کنیم، این کاری است که ما از شما می‌خواهیم.

,
,
,

 

,



گفتنی است در این مراسم با توجه به اینکه سالن آمفی تئاتر مملو از جمعت بود و افراد زیادی ایستاده بودند، استاندار خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: آقای ایلامی کاش می گفتید چادر می‌ آوردیم که این عزیزانی که سر پا ایستاده اند نیز می نشستند، خوب نیست ما نشسته ایم و این افراد سر پا باشند.

,
,
,

 

,


وی گفت: باید بر روی گردشگری سلامت سرمایه گذاری کنیم، بخش ناباروری و بخش تخصصی اطفال را بیاوریم تا همان کاری که یزد در بحث پزشکی انجام داد ما نیز انجام دهیم و قطب گردشگری سلامت را در استان تقویت کنیم.

,
,

 

,


استاندار خطاب به ایلامی گفت: اینکه تجیهزات یک بیمارستان را برداشته اید و به بیمارستان دیگری انتقال داده ایم کمی دلم سوخت، ای کاش این کار انجام نمی شد چون که دیده ام در ادارت اینجا میز نو را از این اتاق به اتاق بغلی می خواهند ببرند چه بلایی سرش آمده است، چه برسد به اینکه تجهیزاتی که دارای سیستم نرم افزاری و سخت افزاری هستند را از یک بیمارستان برداریم و به بیمارستان دیگری انتقال دهیم.

,
,

 

,


وی گفت: هر چند در شرایط اضطراری که جان یک انسان در میان است اقدام شما نیز قابل قبول است اما به امیدخدا اگر در این بخش زایمان نیاز به تجیهزات جدید است با پیگیری فراهم می کنیم.

,
,

 

,

 

,

تصاویر تکمیلی از این افتتاحیه در زیر آمده است:

,
, ,
 
,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ,
---
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه