اخبار داغ

کارشناس هواشناسی عنوان کرد؛

آغاز بارش سراسری در هرمزگان/ شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند

آغاز بارش سراسری در هرمزگان/ شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند
کارشناس هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه امروز شاهد بارش سراسری در استان خواهیم بود، گفت: با توجه به مواج بودن دریا شناورهای سبک و صیادی از تردد در تنگه هرمز ،خلیج فارس و دریای عمان خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سی سی پور، کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه امروز شاهد بارش سراسری در استان خواهیم بود، اظهار کرد: از امروز با فعالیت سامانه فعال جنوبی در استان شاهد شروع بارش ها از غرب خواهیم بود که تا اوایل صبح دوشنبه در مناطق شرقی استان تداوم خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه احتمال وقوع تگرگ دور از انتظار نیست، گفت: بارشها طی ساعاتی رگباری همراه با آبگرفتگی خواهد بود همچنین سیلابی شدن مسیلها  و طغیان رودخانه های فصلی در استان پیش بینی می شود.

,

سی سی پور تصریح کرد: همزمان با فعالیت سامانه بارشی در مناطق دریایی شاهد افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی و در جزایر غربی خلیج فارس وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد که توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان برقرار باشد.

,

وی با بیان اینکه از اوایل دوشنبه با خروج موج بارشی از سمت غرب استان شاهد افزایش بادهای شمال غربی خواهیم بود، عنوان کرد:  با توجه به شدت این تندبادها در ساعات بعدازظهر و شب دریا مواج و طوفانی خواهد شد و شرایط تردد های دریایی ایمن نخواهد بود و این شرایط نامساعد دریایی در جزایر غربی خلیج فارس تا چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

,

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: از ساعات ظهر درخلیج فارس شاهد وزش بادهای شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد همچنین سرعت وزش باد در جزایر کیش و لاوان به بیش از 45 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و ارتفاع موج نیز در محدوده 200 سانتیمتر خواهد بود.

,

سی سی پور با تاکید بر اینکه شناورهای سبک و صیادی از تردد در تنگه هرمز ،خلیج فارس و دریای عمان خودداری کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط نامساعد دریایی و وقوع بارش همراه با رعدوبرق توصیه می شود از تردد دریایی خصوصا در جزایر غربی خودداری شود و تمهیدات لازم در اسکله ها و بنادر استان صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه